|
||||
|
||||
Metalen koppaking 1.6TD
Hallo,
Vandaag heeft helaas de koppakking van mijn 1.6td (JR,'85) het begeven. Nu heb ik hier en daar al gelezen dat een AAZ metalenkoppakking een mooie 'upgrade' is wanneer je met hogere boost rond rijd. Ik kom er niet helemaal uit welke ik nu precies moet hebben. Ik heb de keus uit de volgende pakkingen: cilinderkoppakking (metaal) 1,53mm 1 gat 1Y,AAZ | 028 103 383 BH cilinderkoppakking (metaal) 1,57mm 2 gaten AAZ,1Y | 028 103 383 BJ cilinderkoppakking (metaal) 1,61mm 3 gaten AAZ,1Y | 028 103 383 BK Welke is ook geschikt voor de 1.6 JR? Alvast dank! groet, Remie. |
|
|||
|
|||
Gewoon 1 met dezelfde dikte nemen als die die ervan onderuit komt.
Dus als je oude koppaking 3 gaten heeft, zou ik een nieuwe (stalen) kopen met ook 3 gaten. Mijn td is ook voorzien met een stalen koppaking van een aaz met evenveel gaten. |
|
||||
|
||||
Ik ben er ondertussen achter dat ik een 2gaats heb. Bij een jr is dat 1,53mm en bij de aaz zou dat 1,57mm zijn. Maar bij de aaz 1gaats is hij wel 1,53mm. Mijn vraag is dus is er verder nog een wezelijk verschil tussen de pakkingen dan alleen de dikte? Bijvoorbeeld meer of minder gaten in de pakking?
Gr. Remie |
|
|||
|
|||
De gaten staan alleen voor de dikte, ik weet niet of je nog je kop laat vlakken?
Zoja dan kan je gewoon voor de 1,57 mm gaan! |
|
||||
|
||||
Dank voor je reactie. Kop mag niet gevlakt worden i.v.m. de voorverbandingskamers. Ik hou in dit geval de 1,53mm aan.
|
|
|||
|
|||
waarom mag die dan niet gevlakt worden? Zolang ze nog goed vast zitten kan er gewoon gevlakt worden hoor. Spreek uit ervaring.
|
||||
|
||||
Je moet de 1,53 nemen, hij past er zo tussen, ik heb hem ook in mijn race motor.
|
||||
|
||||
Heren, wat laat maar nog bedankt voor het reageren. Koppakking is intussen vervangen. In de vraagbaak staat dat de kop niet gevlakt mag worden. Ik las hier en daar op het web dat het ook niet de bedoeling is. ik heb het in dit geval ook niet gedaan.
|
|
||||
|
||||
Heeft het misschien zin om er een dikkere tussen te doen, compressie?
|
|||
|
|||
Quote:
Met een dikkere pakking verlaag je de compressie minimaal
'11 Skoda Fabia TSI '04 Suzuki SV650 Last edited by Spierings : 09-03-2013 at 22:23. |