|
|||
|
|||
Onze Familie bak Golf 4 variant
Vandaag proefgereden en direct gekocht,
Dinsdag a.s. Mogen we 'm ophalen Een Golf 4 variant 2.0 liter met handgeschakelde 5 bak. Ziet er super netjes uit, zowel binnen als buiten, en technisch ook nog in goede staat, testrit verliep prima, en niks raars gehoord of gevoeld. Wat ik me afvroeg; het is een ocean uitvoering, Wat heeft de ocean eigenlijk extra ten opzichte van een standaard uitvoering? Foto's volgen zodra hij hier op de oprit staat!
|
||||
|
||||
Leuk! Fijne wagens, heb zelf een 1.6 Oxford gehad.
|
|
|||
|
|||
Ocean heeft optisch vaak andere achterlichten, oem xenon en een ocean kleur. Verder weet ik niet precies. Leuke wagens!
|
|
|||
|
|||
Mhhh, xenon heb ik er niet opzitten, maar is toch echt een ocean op papier, heeft ook ocean instaplijsten,
Optielijst voor zover ik weet, Abs Airbags voor Zij airbags Airbags in de stoelen Pass, en bestuurdersstoel in hoogte verstelbaar lende steun op beide stoelen verstelbaar Zwart metallic Alles meegespoten Cruisecontrol Originele ocean velgen Middenarmsteun voor en achter Spiegels electrisch en verwarmd Airco geregeld ( climatronic ) Boordcomputer Stuur in hoogte en diepte verstelbaar
ex Passat 1.9 TDI ex Golf variant TDI ex Golf 1.8 GL LPG ex Jetta 1.6 5 deurs ex Jetta 1.6 Coupé Huidig Golf MKII 1300I 260.000 KM Last edited by jetta91 : 16-01-2013 at 20:21. |
|
|||
|
|||
Is er misschien iemand die een lijstje heeft met alles optie's van een golf4 variant?
Ik weet dat er een topic is van de golf 2 maar van een golf 4 kan ik niks vinden eigenlijk
|
||||
|
||||
Quote:
Ik weet niet hoe je Duits is? Hier een beschrijving van de ocean uitvoering Golf IV Variant Brochure met opties vind je hier
|
|||
|
|||
Dit is een NL vertaling van het bovenste linkje.
Uitrusting Exterieur • Serie Staalvelgen 6 J x 15 met wieldoppen • Banden 195/65 R 15 • Achterlichten met witte knipperlichten • Buitenspiegel en Kofferklepgreep in kleur • Grill in kleur • Zijlijsten in kleur meegspoten • Bumpers in kleur en hoekjes zwart • Type aanduiding "1.6" Interieur • Middenbaan van bekleding Design "Point" • Sitzbezüge und Türverkleidungen in Flachgewebe (weet ik ff niet :P ) • Opberg ruimtes in voorste deuren • Bestuurdersstoel in hoogte verstelbaar • 4-Spaaks stuur • Alu inleg in de dorpels met "Ocean"-opschrift Veiligheids uitvoering • Airbag voor Bestuurder en Brijrijder • Hoofd airbag voor bestuurder en brijder en Zij airbags • ESP incl. rembekrachtiger • ABS • EDS • ASR • Isofix-Voorbereiding (Voorbereiding Beverstiging voor 2 Kinderzitjes op de achterbank) Opties • Airco (niet bij FSI-MOdellen) • Auto airco "Climatronic" (alleen bij FSI-Modellen) • Radio "alpha" • Buitenspiegel elektrisch verstelbaar – en verwarmd • Buitenspiegel links, dodehoek • Ramen voor elektrisch • Stuurbekrachtiging • Startblokkering • Centrale deur vergrendeling Last edited by DHeitkonig : 17-01-2013 at 08:26. |
|
|||
|
|||
Dan klopt het wel denk ik, alleen geen 1.6 type aanduiding maar een 2.0
Kleur is trouwens zwart metallic. Bedankt DHeitkonig
|
|||
|
|||
Quote:
Ik heb ook gewoon letterlijk vertaald wat er stond Maar in de richtlijnen weet je dan wat je hebt |
|
|||
|
|||
Sneakpreview
|
||||
|
||||
Quote:
Gefeliciteerd met je nieuwe aanwinst Veel fijne en veilige kilometers toegewenst. Ik stuur al 7½ jaar een 2.0 highline rond, heerlijke auto Wat je in de gaten moet houden is het eventuele olieverbruik. Deze 2.0 motoren hebben een geschiedenis met olieverbruik i.c.m. longlife olie (30.000 km beurten). Die van mij loopt al een paar jaar op conventionele olie 10W40, waarbij de beurten ingekort zijn naar 15.000 km. Verbruik is nu acceptabel (km-stand 160.000 and running). Voor wat meer informatie over de opties op je auto zie de sticker achterin de auto onder vloermat of in je onderhoudsboekje. Onderstaande is van mijn auto: Daar staan allemaal codes op en die kan je hier terugvinden. http://www.doppel-wobber.de/wbb2/golf_acodes.php of: http://igorweb.org/equidec/Default.aspx (betreffende code intikken). Voor je kleurcode: http://www.doppel-wobber.de/forum/i...page=Info&id=25 Bij mij LB5N, bij jou ...... Bij mij AQU, bij jou...... (is de motorcode) Bij mij EMR, bij jou..... (is de versnellingsbakcode) Hier een paar codes met opties aan boord: X2C National sales program the Netherlands B0A Ausführung Deutschland C3J LM-Rad "Avus II" 6J x 16 G0C 5-Gang Getriebe H6S Reifen 195/65 R15 J1P Batterie 44 Ah ML1 4-cyl gasoline engine 2.0 L/85 kW multi-point injection, EU 4/D4 base engine is T6Y Q4H Sportsitze 1AH ABS + EDS anti blokkeer systeem en elektronisch sperdifferentieel 1G2 Reserverad Stahl 2PX Sportlenkrad 1NL Covers for alloy wheels 5RQ Aussenspiegel rechts, konvex 5SL Aussenspiegel links, asphärisch T6Y 4-cylinder gasoline engine 2.0 L unit 06A.D 0BC Stabilisator hinten 14mm 3S2 mit Dachreling (Variant) 3U2 Sliding trunk cover QG1 Fahrzeug mit LongLifeService 0G4 Getriebe mit Seilzugschaltung 8GM LiMa 70 A Alternator 70 A 8L3 Dachantenne 1H0 ohne Bremskraftregler 1KP Disc brakes, rear 1LS Scheibenbremsen, vorn 280x22mm 3FE Glasschiebedach elektrisch 3YR Ablagekasten für vordere Türen G09 Federungskomfort-Paket vorn 4UE Airbag Fahrer/Beifahrer 4X1 Seiten-Airbag 4R4 elektrische Fensterheber vorn + hinten 4F1 Zentralverriegelung mit SAFE Europa N2P Sitzbezüge in Stoff "Bändchen" 5MA Dekorziereinlagen 8RM 8 Lautsprecher 2JC Stossfänger und Schutzleisten E0A keine Aktionsausführung 0AE Stabilisator 23mm vorn OBC Stabilisator hinten 14mm (staat er 2x) 1JH Federungskomfort-Paket hinten L22 L22 = Suspension range 22 installation control only, no requirement forecast 0YZ Without determination of weight category for rear axle Groet Hildo
een dag niet gelachen is een dag niet geleefd Last edited by golfvariant2000 : 26-01-2013 at 19:38. |
|
|||
|
|||
De eerste 1500km zitten er inmiddels alweer op, de auto bevalt prima, toch is er 1 ding bij mij opgevallen, stationair loopt de motor wat onregelmatig.
Schommelt wat zeg maar, het is niet super veel, maar je ziet de teller naald wel op en neer bewegen, en je voelt het in de auto ook duidelijk, Vanmorgen naar Groningen geweest naar het UMCG, op de terugweg merkte ik ook dat hij een beetje inhield. Net de garage even gebelt, en kan donderdag even langskomen, dan kunnen ze 'm uitlezen en hoop ik wat meer te weten, dacht zelf aan het gasklephuis. Dat deze even schoongemaakt moet worden, en dan opnieuw inlezen. Maar mochten er mensen zijn die andere ideeen hebben dan hoor ik dat ook graag, dan kan ik dat donderdag even voorleggen. Gaat om een 2.0 liter benzine ocean uit 2003. Motorcode weet ik zo even niet, zal ik morgen even naar kijken.
|
||||
|
||||
zou beginnen bij bougies en kabels nakijken/vervangen.
had het zelfde met een eerdere bora en na dat ik dit vervangen had was het probleem weg. maar als de auto uitgelezen word bij de dealer kom je er snel genoeg achter:P |
|
|||
|
|||
Hier ook bobine en bougiekabels...
Daarna nog eens de nokkenas-sensor, toen liep ie weer 100% 'schommelvrij'
|
|
|||
|
|||
Bedankt !! Ik zal eens in het boekje kijken wanneer deze het laatste vervangen zijn,
En dit ook even meegeven aan de garage houder.
|
|||
|
|||
Vandaag even langs de garage gereden waar de golf vandaan komt,
Ze hebben 'm uitgelezen en konden niks vinden, maar volgens het onderhoudsboekje waren de bougies voor het laatst vervangen bij km stand 90.xxx dat was dus al een tijdje geleden, woensdag ga ik weer heen en dan zetten ze er even nieuwe in kosteloos, Toch netjes van ze
|
|||
|
|||
Nette auto!
Ik rijd sinds een week of 3 ook een Variant. Is wat ouder dan de jouwe en heeft wat meer gelopen maar rijdt erg goed. Mn handen jeuken om er wat aan te doen, maar heb beloofd om hem standaard te laten. Veel plezier met je Variant! Gr. Maurice |
|
|||
|
|||
Heey maurice,
Dat heb ik mijn vrouw helaas ook belooft, Dus denk dat ik met kleine subtiele dingentjes moet beginnen hahaha Ga eerst maar eens op de sloop kijken naar een zonnenbrilhouder die je aan de oshit greep kan monteren, En daarna eens kijken voor een oettinger grill en r36 koplampen
|
||||
|
||||
Mooie auto!
|
|||
|
|||
Inmiddels bijna een jaar verder, en de golf red zich vrij goed,
Vanaf aanschaf schommelde het toerental altijd al, Dan voel je ook echt dat de motor er even aan moet trekken. Van de week starte hij een paar keer op 3 cilinders, en geb ik wat witte rook, Denk zelf aan slechte ontbranding, koelvloeistof niveau blijft gelijk, Dus heb bougiekabels besteld, meteen even een nieuw lucht en oliefilter. Als dit niet helpt, zijn er dan andere dingen waar ik naar kan kijken? Verder niks raars, al hield ie vorige week even heel licht in. Olie verbruik neemt nu ook toe, daar staan deze blokken om bekend, dus gooi er van de week normale olie in.