#1
|
||||
|
||||
Golf 1.3 NZ Blokkerende voorwielen
Vandaag druk bezig geweest met het vervangen van mijn distributieriem en koppaking etc.
Nu alles in elkaar gezet als beschreven maar nu wil hij nog geen teken van leven geven. Het probleem: Bij het starten via accu aldus startmotor hoor je dat de startmotor een zetje geeft maar meer doet hij niet Wil je hem gaan aantrekken in z'n 2 dan blokkeren de voorwielen gewoon als ik de koppeling op laat komen. We denken zelf dat hij misschien niet netjes op tijd staat al hebben we daar wel goed naar gekeken. Suggesties? Last edited by Mirage : 12-01-2013 at 18:33. |
#2
|
||||
|
||||
mij lijkt toch dat er iets serieus verkeerd staat en je kleppen nu tegen je zuigers aanzitten.
heb je na vervangen van distributie riem wel met een sleutel de krukas paar keer rondgedraaid? dit kan je eventueel nog doen, als die wel de ene kant uitgaat, maar niet meer de andere kant, zit er iets serieus fout. ik hoop dat je de auto geduwd hebt in zijn 2, en niet met een andere auto in beweging hebt getrokken, want anders kan het nu wel afgelopen zijn (blokkerende voorwielen ...) toevallig geen verkeerde merktekens genomen?? beste kan je op oude riem en de tandwielen met een beetje verf of tipp-ex merktekens aanbrengen. is altijd handig om dan erna nog eens snel te checken
__________________
Daily drivers: Toyota prius 3 - Ford P100 1.8TD Oldtimers: Golf2 1.6D '91 - Ford Capri 2.0V6 '79, 3.0V6 '79 - Sierra XR4i 2.8iV6 '83 - Audi 80 Avant 2.6V6 '93 http://www.fordcapri.be |
#3
|
||||
|
||||
inderdaad dan zal hij wel niet goed op tijd staan
als je hem aan trekt en de koppeling op laat komen en de wielen blokkeren komen de zuiger of zuigers tegen de kleppen aan voor jou te hopen dat je geen kleppen krom hebt |
#4
|
||||
|
||||
Kans zit er dik in,, wagen zat op sleeptouw.
Ga dadelijk even alles goed op tijd zetten en hopen dat hij dan op de startmotor wil aanpakken anders is het verloren zaak denk ik. |
#5
|
||||
|
||||
Ben er ook bang voor.
Bougies er even uitdraaien voor de compressie en dan met een sleutel op de krukas het motorblok proberen rond te krijgen. Wat Fcapri al zegt: hij moet beide kanten op kunnen, anders zit er iets goed fout. En ook even naar de merktekens kijken. Ik heb nog nooit zelf een distibutieriem vervangen, maar volgens mij gaat de nokkenas 2 keer rond en de krukas 1 keer. Dus het merkteken van de nokkenas komt 2 keer voorbij het merkpunt. Wie kan dit bevestigen? Of is het vaker?
__________________
LR Freelander (Werkpaard) MB A160 (Boodschappen) VW GOLF S '80 (Hobby) |
#6
|
||||
|
||||
Nee, het is net andersom: de nokkenas draait de helft van de toeren van de krukas. Oeps... ;-)
|
#7
|
||||
|
||||
Hij staat gewoon netjes op tijd volgens de fabriekswaarden,, wat het probleem dus veroorzaakt mag joost weten...
Nokkenas gaat wel linksom (verkeerde richting) maar niet rechtsom. Dan slaat hij vast. 1 pluspunt is wel dat we hem hebben aangetrokken toen hij al fijntjes vast zat. Kleppen hebben dus wel flink wat te verduren gehad aan krachten maar hebben nog geen rake klappen gehad. Dit heb ik gevolgd: (bron: http://members.chello.nl/j.heynen2/ ) Zo zit het, zo moet het, zo doet het niet ... |
#8
|
|||
|
|||
soms moet je ook eens kijken hoe je m erafhaalt en wat voor tekens er overal staan en evt foto's ervan maken,je timing staat iig verkeerd dat is zeker ook al heb je mischien de goede merktekens gevolgd en sommige mensen zetten wel eens andere tekens erop als ze wat vervangen,heb niks aan de waterpomp of heb je die ook vervangen?
Last edited by passatje2 : 13-01-2013 at 08:37. |
#9
|
|||
|
|||
Quote:
Nooit met de startmotor proberen, maar met de hand rond draaien Bij sommige motoren duw je de kleppen al krom als je hem rond start. Zou zelf de kleppendeksel al demonteren en naar de stotors kijken of er al geen kapot is of er een onderin blijft staan.
__________________
'11 Skoda Fabia TSI '04 Suzuki SV650 |
#10
|
|||
|
|||
Niets achtergebleven in het blok?
Je zegt in je eerste zin ook nog "etc" Ga nog eens na wat je allemaal precies gedaan hebt. Succes.
__________________
|
#11
|
||||
|
||||
Quote:
Dat was het. Ik heb de klepel gehoord, maar wist niet waar de klok hing.
__________________
LR Freelander (Werkpaard) MB A160 (Boodschappen) VW GOLF S '80 (Hobby) |
#12
|
|||
|
|||
der gebeuren toch nog veel fouten met het distri riempje
|
#13
|
||||
|
||||
Welke kleppen stonden op tuimelen tijdens het op tijd zetten?,vermoed dat de nokkenas op cilinder 4 stond i.p.v. op cilinder 1
|
#14
|
||||
|
||||
Quote:
dat zou niks uit moeten maken.dat die blokkeert betekent dat er iets mislukt is daar,als je er van verzekerd bent dat de timing klopt,ligt er iets op de zuiger wat erin verdaagt is met de kop (de)monteren.
__________________
Don't take life too serious. You'll never escape it alive anyway. |
#15
|
||||
|
||||
Ligt niets op want heb nog foto's gemaakt voordat de kop erop ging hoe schoon we het hadden gemaakt.
Probleem is denk ik gewoon de timing,, enige is dat ik niet weet hoe hij dan zou moeten staan. We gingen er vanuit dat alles weer terug moest volgens fabriekswaarden,, niet dus. Laat één deze dagen nog even iemand anders er naar kijken en anders gaat hij richting een garage. Dan maar wat geld investeren... |
#16
|
||||
|
||||
Hoe staat je rotor? Wijst deze naar het kerfje in de rand van de verdeler?
__________________
Project Topic: VW Golf MKII 1.8T daily tracktoy Insta: https://www.instagram.com/turboclouseau/ YT: https://www.youtube.com/user/renerene1984/videos |
#17
|
||||
|
||||
Quote:
yup klopt,maar bericht was aan TS zodat deze wellicht een helder moment krijgt en er iets concreets mee kan. |
#18
|
||||
|
||||
Mijn kennis gaat niet ver genoeg om er zelf nog naar te kijken. Zoals gezegd woensdag komt er iemand kijken en anders gaat ie gewoon naar een garage. Wil graag 't bakkie weer rollende hebben.
|
#20
|
||||
|
||||
Garage is niet perse nodig! dit blok is er ook gewoon op straat in gesleuteld
__________________
'88 GolfI Cabby 1.6 Doppel vergaser ex '90 Golf II 1.3 NZ ex '02 Seat Arosa 1.4 mpi |