#1
|
|||
|
|||
vraagje riemen 16v pl/kr
he mensen,
ben bezig hier met een 16v pl waarvan de v-riemen af zijn gelopen, auto heeft stuurbekrachtiging nu lijkt mij het ook toe dat de buitenste groef van de waterpomp poulie is afgebroken. en het deel wat erop zit kan vrij draaien en neemt de as van de pomp niet mee... (soort vrijloop) ook lijkt mij het er toe dat de poulie's niet recht tegen over elkaar staan. heb ding zo gekocht dus geen idee wat ermee gebeurd is in t verleden. heeft iemand een tekening in technische documentatie staan hoe deze riemen nu wel moeten lopen ? bij de auto shop worden we niks wijzer daar hebben ze ook diverse soorten en lengte's riem. |
#2
|
||||
|
||||
op de waterpomp is de binnenste een vrijloop. hier hoort de krukas-waterpomp-dynamo te lopen.
De 2e riem, de buitenste, loopt van krukas-waterpomp-stuurpomp.
__________________
Octavia Combi 1.6tdi - Daily 'Dark burgundy' Golf 2 1.9 tdi 161pk/366nm 1990 - Sold to Gijs. 'Calypso Green' Golf 2 1.8i GL 1990 - rear ended ? |
#3
|
|||
|
|||
Je kan ook een vaste poelie op de waterpomp hebben
Dan is de buitenste krukas-stuurbekrachtegingspomp |
#4
|
|||
|
|||
hmm oke duidelijk, van de waterpomp poulie is de buitenste rand weg
en de binnenste inderdaad een vrijloop dit is inderdaad krukas waterpomp dynamo. alleen de buitenste riem naar de stuurpomp lag eraf maar ff zo'n poulie opzoeken dus |
#5
|
||||
|
||||
Je kan ook een riem rechtstreeks van de kruk naar de stuurpomp doen. Dat is de GATES 6279 10x666mm. past precies. (Heb ik tevens liggen) had deze riem op mn 8v met kr kruk poelie.
__________________
Octavia Combi 1.6tdi - Daily 'Dark burgundy' Golf 2 1.9 tdi 161pk/366nm 1990 - Sold to Gijs. 'Calypso Green' Golf 2 1.8i GL 1990 - rear ended ? Last edited by tim_j : 12-01-2013 at 14:03. |
#6
|
|||
|
|||
kijk aan dat is handig om te weten
gaan we dat FF proberen kan namelijk nergens een dubbele poulie voor op waterpomp vinden. heb nog wel een enkele dan zet ik die op de wp |