|
|||
|
|||
km tellerkabel en opnemer
Zoek voor mijn tdi ombouw een km tellerkabel en opnemer van een g60 of golf 1300 voor op mijn 02a bak en gtd teller
|
|||
|
|||
Van een 1.3 kost nieuw bruto 18.75 euro
|
|
|||
|
|||
Quote:
Moet ik ook de opnemer hebben
|
|||
|
|||
Ok,maar die kan dan van iedere 084/085 of 02A bak zijn
|
|
||||
|
||||
en waar kan je die kabels nog kopen ?
|
|
||||
|
||||
Probeer deze mensen eens Ruud.
http://www.casuutrecht.nl |
|
|||
|
|||
Hey,
Ik heb onderdelen liggen van een Golf 3 1.9 TDI en van mijn orginele Golf 2 1.3 CL Ben al mijn onderdelen aan het opruimen, omdat ik ga stoppen met de hobby. Dus misschien heb ik wel de gezochte onderdelen liggen voor je. Intresse,stuur dan een mail --> nbell@live.nl Groeten Nick
|
||||
|
||||
Waarom geen MK3 teller ? De toerenteller krijg je met een Golf 2 klok ook niet goed aan de gang..
|
|
|||
|
|||
Quote:
Golf 3 teller vind ik er niet uit zien, waarom zou ik de toerenteller niet aan de gang krijgen, werkt met het w signaal van de dynamo. Indien niet goed werkend heb ik zelfs liever een diesel teller zonder toerenteller.
|
|||
|
|||
Toerenteller krijg je wel aan de gang. Electrische gedeelte van opnemer die orgineel op de tdi bak zit afdraaien en tellerkabel van 1300 of mk2 g60 gebruiken.
|
|||
|
|||
Quote:
Daarom vraag ik hier voor een kabel en een opnemer
|
||||
|
||||
Ja de oude diesel werkt met de W aansluiting, maar je TDI niet, die krijgt het signaal uit de ECU, dus die krijg je niet goed werkend.
Dan een MK4 teller erin |
|
||||
|
||||
Quote:
Vertel eens hoe ?? Normaal krijgt hij het signaal uit de dynamo, bij de TDI komt dat uit de ECU, je kan hem dus wel aansluiten, maar dat klopt het toerental voor geen meter omdat de 'pulsen' totaal anders zijn.. |
|
|||
|
|||
De dynamo van een tdi heeft ook een w signaal, je gebruikt deze en niet het signaal van de ecu.
Mocht het toerental dan iets afwijken door de andere dynamo setup kun je deze als het goed is op de teller afstellen. Zelfs mijn cruise control is het de bedoeling dat ik deze werkent krijg icm met de gtd teller. Moet je een snelheidssensor van een mfa pakken en dan deze op teller aansluiten en draad van teller naar de ECU
'11 Skoda Fabia TSI '04 Suzuki SV650 Last edited by Spierings : 02-03-2013 at 18:35. |
|
||||
|
||||
Quote:
Klopt beiden helemaal, heb dit al vaker gedaan. (o.a. in mijn eigen TDI's) Fijn die Golf 2 teller monteren. Golf 3 teller in een 2er is geen porum naar mijn mening.
|
||||
|
||||
Op m'n AFN heb ik toch echt geen W aansluiting.
Maar wat noem je iets afwijken ? 200 toeren is het probleem niet nog, maar 2000 toeren is wel weg veel. CC werkend maken is geen probleem als je een snelheids uitgangs signaal hebt.. |
|
|||
|
|||
Quote:
Kijk maar eens goed op je dynamo, is waarschijnlijk dezelfde als de mijne, zit een twee polige stekker op de dynamo. Heb er twee, een van de tdi en eentje van een 1.8 benzine, beide hebben W signaal. Eentje is de draad voor de bekrachtiging en de andere (meen zwart rode draad) is de W, staat ook op het plastic van de dynamo. Toerental kun je bijstellen op de teller zoals ik al eerder vermelde, dus afwijking maakt niks uit
|
|||
|
|||
Maar nog steeds zoekende naar een opnemer en kabel
|
|||
|
|||
Inmiddels voorzien echter heeft er iemand een foto van zijn sensor, heb het idee dat er nog een busje of zo in moet zitten ??
Heb nu de metalen behuizing en de kunstof opnemer, maar zit iets speling tussen.
|
||||
|
||||
Er hoort verder niks tussen te zitten..
Hier nog een foto van de opnemer, deze heb ik toen verwisseld van kabel teller naar electronisch met Golf 4 teller : |