#1
|
|||
|
|||
Golf 2 slaat niet aan (onsteking)
Ik zit met een vervelend probleem. Sinds 3 dagen geleden doet mijn golf mk2 (1.3 carburateur, motorcode: 2g) moeilijk. Ik wou hem 3 dagen geleden uit de garage rijden en hij viel ineens uit en was niet meer aan de praat te krijgen. Het bleek dat er geen stroom vanuit de bobine kwam. Dus ik volgende dag een nieuwe (2dehands) bobine gehaald en gemonteerd. Ging weer als een trein. Gister was ik op de autoweg aan het rijden & tegen 110 viel hij weer opeens uit. Weer niet aan de praat te krijgen. Weer hetzelfde, geen stroom vanuit de bobine. Ik heb de auto laten staan en heb mijn zus gebeld voor me te komen halen. Later op die dag wouden we hem wegslepen, ik ga in de auto zitten en probeer nog een keer te starten. Hij ging meteen aan de gang & ben gewoon de hele weg naar huis gereden?! Ik ben zelf een automonteur en heb al wat research gedaan. Veel voorkomende problemen zijn het elektrisch gedeelte van het contactslot & de Hall-gever. Ik ga nu een meettoestel in mijn auto leggen & als ik weer stil kom te vallen meet ik op de bobine of ik 12v krijg. Als dit niet het geval is is mijn contactslot kapot. Is dit wel het geval zou het aan mijn Hall-gever kunnen liggen. Heeft iemand nog ideeen hoe ik het kan testen? De golf start goed nu, geen enkel probleem..
|
#2
|
|||
|
|||
Misschien tijdens stationair lopen een analoge multimeter over je hallgever aansluiten? Die geven sneller veranderingen door dan een digitale multimeter!
__________________
www.vwpolo.nl/forum |
#3
|
||||
|
||||
Ontstekingsmodule zou ook de boosdoener kunnen zijn.
__________________
Octavia Combi 1.6tdi - Daily 'Dark burgundy' Golf 2 1.9 tdi 161pk/366nm 1990 - Sold to Gijs. 'Calypso Green' Golf 2 1.8i GL 1990 - rear ended ? |
#4
|
||||
|
||||
ik heb het ook al een keer gehad, precies hetzelfde geval.
ik heb de onstekingsmodule toen vervangen, toen was het weer goed. wel kloten met dit is dat het sporadisch voor komt, maar ik gok op de onstekingsmodule.
__________________
I love it when a car comes together |
#5
|
|||
|
|||
mijn ervaring met hall gevers ( en ook die van een aantal Bosch jongens die ik ken ) die is kapot of heel geen tussenweg.
ontstekingsmodules of contactblokje zou ik naar kijken maar de opstelling zoals je nu hebt gemaakt is een goede!
__________________
loud pipes, saves lives! |
#6
|
|||
|
|||
Het probleem is normaal gezien gevonden. Hall gever begint het te begeven. Ben vandaag weer weggesleept moeten worden door mijn vader daarna eens goed gebrainstormd & logisch na gedacht. Als mijn motor uitvalt valt ook meteen mijn toerenteller omlaag. Dus daarom denk ik aan de hall gever. Heb even mijn ex-werk gemaild en ze geven me morgen een prijs door voor een nieuwe hall gever
|