Volksforum.com

Go Back   Volksforum.com > Nederlands > Techniek en Tuning Watergekoeld > Golf en Jetta MK II
User Name
Password
Home FAQ Register Members List Calendar Today's Posts





Reply
 
Thread Tools Search this Thread
  #1  
Old 19-12-2012, 18:19
Tuinhek Tuinhek is offline
Forum Regular
 
Join Date: Nov 2011
Posts: 200
Default Golf 2 G60

Hallo,

Ik ben Arne ben 19 jaar oud en ben van plan om een golf 2 G60 te bouwen. Ik hoop dat iemand mij wat meer info hier over kan vertellen.

Nu ben ik al heel wat te weten gekomen door zoeken en bouw topics door te lezen. Maar ik zit nog steeds met een paar vragen.

Ik ben dan ook van plan om een corrado g60 te kopen, voor het blok, remmen enz.

Ik had een mooie golf 2 zien staan in de buurt bouwjaar 87. Deze heeft dus een oud type zekering kast. Is hier eenvoudig de kabelboom van de motor op aan te sluiten of is het makkelijker om de gehele kabelboom van de corrado past te maken in de golf? Of is er nog een betere optie?

Een orginele golf g60 heeft een hogere tunnel bak en kabelschakelsysteem. Nu lees is dat de tunnel alleen maar wat stevigheid aan de auto bied, en dat je niet presee het een kabel schakelsysteem hoeft te nemen, kan ik dan het schakel systeem van de golf nemen?

En de achteras kan ik die compleet van de corrado overnemen? Want volgens mij zitten onder de golf achter nog trommels(weet ik niet zeker) Dus daar moeten dan ook schrijven komen. De golf was een 1600 benzine.

Zijn er voor de rest nog dingen waar ik op moet letten, aanpassen en dingen die ik niet over kan bouwen van de corrado die ik wel nodig ben.

Al vast bedankt.

Gr Arne
Reply With Quote
  #2  
Old 19-12-2012, 18:43
rondekker1983's Avatar
rondekker1983 rondekker1983 is offline
VW Guru
 
Join Date: Mar 2012
Posts: 731
Default

Achteras kan je overzetten of alleen de astappen.
Kabelschakel kan je zo overzetten. Past 1 op 1.
Pedalenset ook overzetten voor hydrokoppeling.
Dan ook maar de voor remmen overzetten past ook zo erop

Corrado is in de basis hetzelfde als golf 2 dus meeste onderdelen ken je zo overzetten.

Succes
__________________
History
Vw Jetta 1.8 '88
Vw Corrado g60 '89
Vw Golf mk3 1.8 '92
Vw Golf mk3 Vr6 '94
Vw Caddy 1 1.6d '90

Huidig
Vw golf mk2 2.8 '91


http://www.volksforum.com/forum/showthread.php?t=99464
Reply With Quote
  #3  
Old 19-12-2012, 18:54
Tuinhek Tuinhek is offline
Forum Regular
 
Join Date: Nov 2011
Posts: 200
Default

Oke bedankt, de padalenset wist ik al.

Ooja weet je ook hoe het zit met de km teller? kan ik die gewoon houden van de golf of moet dat wel een van een g60 zijn?

Gr Arne
Reply With Quote
  #4  
Old 19-12-2012, 19:04
Johan1982MK1's Avatar
Johan1982MK1 Johan1982MK1 is offline
Volksforum Aandeelhouder
 
Join Date: Mar 2010
Posts: 4,870
Default

Kabelboom is goed te doen. Verder zal het vooral schroefwerk zijn en een goede uitlaat en remmerij.
__________________
Golf1 Inari silber metallic --> engineswap --> 2.0 TFSI project topic
Út Fryslân
Reply With Quote
  #5  
Old 19-12-2012, 19:11
Tuinhek Tuinhek is offline
Forum Regular
 
Join Date: Nov 2011
Posts: 200
Default

Kabelboom passend maken op de bestaande kabelboom?
Reply With Quote
  #6  
Old 19-12-2012, 19:27
rondekker1983's Avatar
rondekker1983 rondekker1983 is offline
VW Guru
 
Join Date: Mar 2012
Posts: 731
Default

Quote:
Originally Posted by Tuinhek
Oke bedankt, de padalenset wist ik al.

Ooja weet je ook hoe het zit met de km teller? kan ik die gewoon houden van de golf of moet dat wel een van een g60 zijn?

Gr Arne


Gewone teller kan wel volgens mij alleen dan loopt hij de teller uit als je volle pijp ga
Maar g60 teller is mooier vind ik en meestal met mfa.
16v teller kan ook. Maar als je compleet naar ce2 ga moet je sowieso nieuwe type tellerbak.
__________________
History
Vw Jetta 1.8 '88
Vw Corrado g60 '89
Vw Golf mk3 1.8 '92
Vw Golf mk3 Vr6 '94
Vw Caddy 1 1.6d '90

Huidig
Vw golf mk2 2.8 '91


http://www.volksforum.com/forum/showthread.php?t=99464
Reply With Quote
  #7  
Old 19-12-2012, 19:30
Audi1981's Avatar
Audi1981 Audi1981 is offline
5 Cylinder Turbo Donateur
 
Join Date: May 2011
Posts: 5,859
Default

Wtf? Jij gaat toch geen Corrado G60 plat slaan voor een Golf G60 te bouwen?
__________________
"Surfin' down the avalanche!"
Audi A4 Avant 2.0 20V 2005
VW Lupo 1.4 16V BSO racer
Reply With Quote
  #8  
Old 19-12-2012, 19:53
rondekker1983's Avatar
rondekker1983 rondekker1983 is offline
VW Guru
 
Join Date: Mar 2012
Posts: 731
Default

Quote:
Originally Posted by Audi1981
Wtf? Jij gaat toch geen Corrado G60 plat slaan voor een Golf G60 te bouwen?


Wel als hij niet meer te redden is toch. Blijf zijn hart in ieder geval bestaan
__________________
History
Vw Jetta 1.8 '88
Vw Corrado g60 '89
Vw Golf mk3 1.8 '92
Vw Golf mk3 Vr6 '94
Vw Caddy 1 1.6d '90

Huidig
Vw golf mk2 2.8 '91


http://www.volksforum.com/forum/showthread.php?t=99464
Reply With Quote
  #9  
Old 19-12-2012, 19:55
Tuinhek Tuinhek is offline
Forum Regular
 
Join Date: Nov 2011
Posts: 200
Default

@rondekker1983 Bedankt voor de info, ik was al bang dat hij bij vol gas de teller uit ging lopen.

@Audi1981 Dat was wel het plan, omdat je gewoon veel onderdelen nodig bent en dit de goedkopere weg is.
Reply With Quote
  #10  
Old 19-12-2012, 20:07
EnVeeZee's Avatar
EnVeeZee EnVeeZee is offline
Quattro Donor - NvZes10vG60
 
Join Date: Jul 2012
Posts: 1,798
Default

Wil je hem persé bouwen? Ik zie op de diverse advertentiesites toch regelmatig mk2 g60 voorbijkomen voor redelijke vraagprijzen. Ik denk dat het niet makkelijk is om voor minder als 2000 iets fatsoenlijks te bouwen?
__________________
Golf MK2 GTI 16vG60 '90 (SOLD)
Audi A4 Avant S Edition '20
Audi A3 Sportback '14
Reply With Quote
  #11  
Old 19-12-2012, 20:44
Tuinhek Tuinhek is offline
Forum Regular
 
Join Date: Nov 2011
Posts: 200
Default

Het is een plan,

Ik vind het gewoon leuk, net al velen denk ik om te sleutelen. En als je maar rustig opzoek gaat naar onderdelen kan je voor niet al te veel geld kopen.

Puur een hobby auto, ik rij dagelijks in een golf 1. Deze is heb ik afgelopen maand omgebouwd naar diesel, deze is bijna klaar vandaar opzoek naar iets waar ik rustig aan kan sleutelen.

Last edited by Tuinhek : 19-12-2012 at 20:50.
Reply With Quote
  #12  
Old 19-12-2012, 22:33
Rallye Rallye is offline
Postwhore
 
Join Date: Jun 2011
Posts: 1,188
Default

Leuke basis
Corrado's zijn geen drol waard meer en een Golf G60 is dan net wat leuker als een Corrado G60.
Het beste is om een nieuwer type Golf 2 te kopen dan hoef je al die draden niet om te bouwen en kan je het gewoon orgineel houden.
Mocht je ooit storing hebben dan is dat makkelijker opzoeken en meten vanuit schema's dan als het omgebouwd is.
Dat is hoe ik ze zelf persoonlijk tegenaan kijk.
En anders naar een complete kabelboom zoeken van een Golf 2 uit het nieuwe type.
Verder is het allemaal goed te doen met ombouwen.
Wel moet je rekening mee houden dat je de remdrukverdeler op de achteras over bouwd.

Succes
__________________
Golf Rallye
Golf 8 GTI
Caddy 2.0TDI
Reply With Quote
  #13  
Old 19-12-2012, 22:38
mk2d mk2d is offline
Forum Regular
 
Join Date: May 2012
Posts: 228
Default

golf g60 heeft overigens ook een gelijmde voorruit ipv rubber.
Reply With Quote
  #14  
Old 19-12-2012, 22:41
vdWal.'s Avatar
vdWal. vdWal. is offline
REALLY Bored
 
Join Date: Oct 2007
Posts: 5,582
Default

maar dat heeft verder natuurlijk niets met de motorombouw te maken

denk dat 2000 best een krap budget is.. maar de ombouw zelf moet wel te doen zijn lijkt me
__________________
Actieve topics:
-------------------------
vdWal's Wagenpark
Jetta Mk2 Coupe


Verkocht:
Golf Mk4 R32 Deep Blue Pearl
Golf Mk3 Milestone Variantje
Golf Mk2 Edition One 16vG60
Luup 16v, Jetta mk5 comfortline, Audi A4 B8 2.0 Sline
Reply With Quote
  #15  
Old 19-12-2012, 22:45
De Pul's Avatar
De Pul De Pul is offline
5 Cylinder Turbo Donateur - Literpul
 
Join Date: Dec 2008
Posts: 13,624
Default

zoals ik [en pewivwteam bijv] kabelbomen aanpast kun je met storingen heel gericht zoeken hoor.ik zie soms wel eens dingen langskomen dat ik denk okay,maarja dat is net wat je wil.
maar ik zou sowieso geen g60 bouwen.g60 zijn leuke blokken,maar als je er bij aankoop van de auto geen 1 voorin hebt liggen,moet je er niet aan willen beginnen.voor hetzelfde geld [van een nette g60-ombouw dan he,niet van een gaar ding,1op1 overgelepeld met schrapende lader] bouw je al een 20vt in,meer vermogen,en uitzicht op nog meer vermogen.

__________________
Don't take life too serious. You'll never escape it alive anyway.
Reply With Quote
  #16  
Old 19-12-2012, 22:48
vdWal.'s Avatar
vdWal. vdWal. is offline
REALLY Bored
 
Join Date: Oct 2007
Posts: 5,582
Default

kan je er indd alleen maar gelijk in geven! verse lader kost al bijna de helft van je budget
__________________
Actieve topics:
-------------------------
vdWal's Wagenpark
Jetta Mk2 Coupe


Verkocht:
Golf Mk4 R32 Deep Blue Pearl
Golf Mk3 Milestone Variantje
Golf Mk2 Edition One 16vG60
Luup 16v, Jetta mk5 comfortline, Audi A4 B8 2.0 Sline
Reply With Quote
  #17  
Old 19-12-2012, 22:49
mk2d mk2d is offline
Forum Regular
 
Join Date: May 2012
Posts: 228
Default

+1
Reply With Quote
  #18  
Old 19-12-2012, 23:43
Edward's Avatar
Edward Edward is offline
Volksforum Aandeelhouder
 
Join Date: Dec 2003
Posts: 3,862
Send a message via MSN to Edward
Default

Nothing beats the sound of a G-lader!
Reply With Quote
  #19  
Old 20-12-2012, 09:01
Audi1981's Avatar
Audi1981 Audi1981 is offline
5 Cylinder Turbo Donateur
 
Join Date: May 2011
Posts: 5,859
Default

Quote:
Originally Posted by Edward
Nothing beats the sound of a G-lader!


Eens, maar een 1.8T is logischer als je hard wilt gaan
__________________
"Surfin' down the avalanche!"
Audi A4 Avant 2.0 20V 2005
VW Lupo 1.4 16V BSO racer
Reply With Quote
  #20  
Old 20-12-2012, 12:18
Tuinhek Tuinhek is offline
Forum Regular
 
Join Date: Nov 2011
Posts: 200
Default

Ik ben blij met alle reacties laten we daar duidelijk over zijn.
Ik snap alleen niet waar het bedrag 2000 euro weg komt.

Ik snap dat een 20t harder gaat, maar ik vind het geluid van een g60 gewoon mooi.
En ik heb pas 1 jaar mijn rijbewijs. Dus met 160pk vind ik het eerst wel goed.
Ook weet ik dat een g lader gevoelig is. Maar als je ze standaart laat zijn we wel vrij goed, het zal ook geen dagelijkse auto worden.
Reply With Quote
Reply



Posting Rules
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

vB code is On
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is Off
Forum Jump




All times are GMT +1. The time now is 20:49.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
All rights reserved, Volksforum