#1
|
|||
|
|||
Jetta mk1 1.1 -> 1.9TD -> 2.0 16v
Ik heb van het voorjaar deze Jetta opgehaald, zonder apk en redelijk smerig.
Na goed wassen zag ie er zo uit. Ik reed in die tijd nog op een brommer rond, omdat ik nog 17 was, dus ben er niet zo druk mee bezig geweest. In de zomervakantie een laat model 1900TD gekocht hier op het forum. Dus rustig aan begonnen met motorsteuntjes bij elkaar zoeken, benzine blokkie eruit gepakt, kabelboom eruit (ik ga met de mk3 kabelboom rijden omdat de mk1 kabelboom al tig storingen had en met halford kotsblokjes en kroonsteentjes aan elkaar hing). ^Zoals ie er nu bij staat ^Een dikke kabelbende ^Motorruimte, heeft nog wat schoonmaakwerk. ^Links de AAZ en rechts de oude 1100 Tot nu toe heb ik er nog niet zo veel aan kunnen doen ivm drukte voor school en fulltime sleutelen bij het Deltion Rallyteam Erg veel werk gehad om een 2de 350Z erbij op te bouwen, maar het resultaat is daar: In de tussentijd m'n rijbewijs gehaald en daarom mezelf een Spucknapf stuurtje cadeau gedaan. Deze is niet heel erg netjes en ook niet helemaal compleet. Maar goed, de carrosserie is ook niet helemaal je-van-het, dus dat laat ik lekker zo. Claxon wordt nu op een andere manier bediend: http://www.youtube.com/watch?v=KlQwVwWGwIY Dit was nog wel even knooien, omdat de claxon massa geschakeld is. Ik heb ervoor gekozen om dit zo te houden en heb dus op het plaatje van de ruitenwissersproeier een massa aansluiting gemaakt in de richting van normaal gesproken de achterruitenwissersproeier. Nu bezig met het aansluiten van de verlichting. Had er nog wat storingen in zitten, compleet rotte massakabel aan de voorkant; knipperlicht indicatoren bij elkaar aangeknoopt bij de teller, dus dan heb je alleen alarmlichten en nog wat van die kleine dingetjes. Om meer problemen door oxidatie te voorkomen hier en daar wat stekkertjes vernieuwen: En door middel van een krimpverbinding aansluiten: ^Doe dit krimpen liever als solderen, omdat je zo precies ziet hoe je verbinding is. ^En mooie krimpkousjes in kleur Plannen: - Rechter motorsteunbevestiging om lassen - Motor en bak erin hangen - Omkeuren - Zakken (heb al verlagingsveren liggen, wordt later vervangen door een schroefset) - Set fatsoenlijke wielen - Remmen upgraden - Vermogen wat opschroeven, doel is 120+pk Verder wil ik in de loop van de tijd het ding opknappen, hier en daar wat roest wegwerken, stoelbekleding vervangen etc etc. Ik ga nog gewoon naar school, dus dit wordt voornamelijk m'n weekendvervoer, maar wil em wel zoveel mogelijk rijdend houden. Tips/kritiek/overige reacties zijn altijd welkom Last edited by MartinW0527 : 31-01-2014 at 16:18. |
#2
|
||||
|
||||
Net project!
Deze ga ik zeker volgen! Keep up the good work
__________________
[1999] Golf 4 Variant - Daily [1996] Golf 3 Atlanta Sport - Daily [1988] Volvo 480 ES - Hobby |
#4
|
|||
|
|||
Quote:
Dankje Quote:
Oh dat is het niet, ik kan prima solderen (al zeg ik het zelf). Het is meer dat een soldeerverbinding kwetsbaarder is als een krimpverbinding, vandaar dat ik liever op deze manier werk. Maar wel bedankt voor het meedenken iig |
#5
|
|||
|
|||
Mooi projectje,
ben zelf ook geen fan van solderen omdat dit naar mijn ervaringen snel afbreekt. Die krimpverbinding is dit een klemmetje die je erom spant? Ik zie het niet echt duidelijk op je foto en vind het wel interessant. Mvg |
#6
|
|||
|
|||
Soldeer verbindingen die goed zijn zullen normaal echt geen problemen opleveren
Krim verbindingen kunnen jammer genoeg nog wel eens los werken Mooiste is een combinatie eerst krimpen en daarna vertinnen |
#7
|
||||
|
||||
Dus niet. Ik ga er niet dieper op in omdat we die discussie al eens gehad hebben, maar er zijn een paar dingen waar jij geen rekening mee houdt...
|
#8
|
|||
|
|||
Quote:
Ik pak zo'n kabelschoen: Daar knip ik het krimp stukje vanaf. En met zo'n soort tang krimp ik deze over de kabels: Dit is een duurzame verbinding, ik heb op deze manier ook 2 Flexfuel computers in rallyauto's gebouwd, wat nog nooit enige storing heeft gegeven. Met solderen is niks mis hoor, maar er spelen wel veel factoren mee die een goede verbinding vormen. Krimpen is gewoon veel makkelijker om even snel te doen. Hier hoef ik verder geen discussies over te hebben, ik laat alleen zien hoe ik het ook geregeld doe, hoe een ander het doet moet die lekker zelf weten. |
#9
|
|||
|
|||
Vanavond weer even wat in de kabelboom gesnoeid.
Van: Naar: De ruitenwisser bekabeling heb ik door het schutbord heen gevoerd, rechtstreeks naar binnen. Scheelt weer wat troep onder de kap BTW: Ik ga het brandstoffilter gebruiken dat bij de aaz hoort, waar is die makkelijk weg te werken? |
#10
|
||||
|
||||
http://www.volksforum.com/forum/showthread.php?t=106387
die filtervraag heb ik hier ook al beantwoord
__________________
Don't take life too serious. You'll never escape it alive anyway. |
#11
|
|||
|
|||
Dacht het al ergens gelezen te hebben idd, kon het alleen niet terugvinden
Bedankt weer! |
#12
|
|||
|
|||
Long time no see
Zo, weer even afstoffen.
Ben weer bezig met m'n auto, heb over 2 weken stage, dus dan moet ie wel rijden Vanmiddag diesel erin gegooid en toen: http://youtu.be/5m1nvb18KwE De tikken op de achtergrond zijn van m'n pa die aan het drummen is Helemaal happy dat ie het in 1x doet natuurlijk. Maar we zijn er nog niet, moet nog een ander stuurhuis hebben voor de steun tbv het schakelmechanisme. Daar komt een nieuwe voor (op advies van Gerben). Dan ook meteen de busjes van het schakelmechanisme nieuw. Als ie dan niet goed schakelt en stuurt weet ik het ook niet meer Verder moet ik nog een luchtfilter erop bouwen, denk lekker easy een K&N cone erop. M'n buurjongen maakt van de week ff een downpipe voor me. Dan moet er nog wat bedrading werk aangepast worden, zijn toch wat dingetjes die nog niet helemaal juist werken. Heb er nu ook een mk3 teller in gehangen. Is niet de mooiste oplossing, maar wel een goedkope (10tje op de sloop). Wordt op den duur wel vervangen voor een mk1 teller, maar voor dit geld eerst maar ff zo. Is ook makkelijker met de snelheidsensor. Moet alleen nog ff kijken wat ik met de tankvlotter doe, want die weerstanden komen niet overeen. Van de week maar ff een van een mk3 op de sloop halen. Hopelijk met 1,5 week naar de RDW |
#13
|
|||
|
|||
Zo, weer even een update.
Ben een tijd terug naar de RDW in Heerenveen geweest, in een keer goedgekeurd gelukkig. Nu zat ik me laatst eens te vervelen, dus ff met een maatje de 60mm verlagingsveren die ik nog had liggen eronder gemaakt aan de achterkant. Om even te kijken of dat wou. Dat wou niet Wielkasten een beetje uitgebeukt met een hamer, want die waren toch al niet al te best. Toch de originele veren er maar weer tussen gedrukt en even een setje spatbordverbreders opgehaald bij Arno, om het laswerk nog even een paar maandjes uit te stellen 5km later schoot de stoterstang van de schokdemper door de topmount heen. Dit gebeurde een week voor de Ede short-rally, waar ik met wat vrienden heen ging. Dus ik kwam langs lunteren; Sjaaks autoservice Daar even een schroefset opgehaald, zo'n oranje-zwarte. Die zit er nu onder, rijdt echt een stuk beter zo Even een sneek peek: Zal als ie gewassen is en die sticker eraf is even wat fatsoenlijke foto's maken Plannen in volgorde van prioriteit: Achterwielkastranden nieuw erin lassen Bovenkant linkerdorpel opnieuw erin lassen, is al amateuristisch bijgewerkt door de vorige eigenaar, moet nu goed Leren interieurtje erin Zwarte hemel erin Spucknapf stuurtje opknappen Mooie velgen en platte bandjes kopen en monteren. Dit zal echter even duren, zit nog gewoon op school, dus geld is altijd een probleem |
#14
|
|||
|
|||
Grote schop
Ik ga ook weer terug naar benzine, heb een ibiza cupra als donor gekocht. Onderdelen zijn te koop, als je wat nodig hebt laat maar weten. De AAZ motor is ook te koop, de CHD bak eventueel ook. Motor is in goede staat, bak heeft het welbekende probleempje met de 2de versnelling. Ga de abf met 02a bak rijden, heb daarvoor een setje steunen op ebay gescoort voor weinig. |
#15
|
||||
|
||||
Haha mooi!
Goed dat ie behouden blijft en niet wordt gesloopt zoals de meesten. |
#16
|
|||
|
|||
Huh ik snap iets niet... Je gaat terug naar benzine koop hier voor een Ibiza als donor auto en verkoop vervolgens daarvan de motor en bak? Wat gebruik je er dan van?
__________________
TOUADDY Maxi 1.4TSI Golf 2 1.3 Madison |
#17
|
||||
|
||||
De AAZ wordt los verkocht, de benzine motor uit de ibi komt in de jetta...
|
#18
|
|||
|
|||
^ Bingo
Quote:
Ja dat zou toch zonde zijn En die ibiza ziet er ook wel leuk uit, maar toch vind ik het niet zoveel hebben als bijvoorbeeld zo'n oud jetta'tje |
#19
|
|||
|
|||
Update
Kleine update:
Motor hangt erin, heb op ebay een baksteun gekocht. Moet alleen nog wel iets maken voor de achterkant, die had ik ook op ebay gekocht maar die past niet. Donker plaatje: Dit was nog voor de jaarwisseling dacht ik. Heb in de tussentijd nog wat klussen gehad, vandaar dat ik er nu pas weer mee bezig ben sindsdien eigenlijk. De kabelboom is al wel helemaal klaar, hoef alleen nog maar de zekeringkast in te pluggen en netjes op te hangen. De ECU komt op de tunnel tegen het schutbord achter de middenconsolebak. Dit was met een aantal kleine aanpassingen aan de kabelboom te realiseren, maar ik vind het een grote verbetering. Moet daar alleen nog even een vacuümslang voor kopen, de originele is te kort natuurlijk. Ben nu bezig met de schakeltoren pas maken. Die komt bovenop de tunnel, schakelkabels komen door het schutbord naar binnen. Eigenlijk zijn ze te lang, tov het originele gat voor de schakeltoren komt het geheel nu te ver naar achter, waardoor het tegen de handrem aan komt. Maar eigenlijk staat me dat wel aan, zoals het eerst zat, vond ik de oneven versnellingen net wat tever bij me vandaan zitten. Nu moet ik alleen nog de boel goed aan de tunnel vast maken, de aanpassingen aan de middenconsolebak afwerken en de rustpositie van de handrem zo maken als ie nu op de foto staat. De koppelingskabel van de ibiza past er gelukkig zo in, hoop alleen dat de slag van het pedaal wel genoeg is, dat kan misschien nog 1cm tekort komen, wat wel op te lossen is. De gaskabel die ik nog had liggen van de 1.1 carburateurmotor past er ook zo op, dus dat scheelt ook weer. En de velgen van de ibiza passen natuurlijk ook, ben ik ook wel blij mee, kan ik eindelijk van die lelijke 5 spaaks af Buiten wat ik hier beschreven heb, moet ik nog het spruitstuk dat ik heb gekocht van een autocrosser aansluiten op de bestaande uitlaat (geen budget voor hele nieuwe uitlaatlijn), nog even nieuwe pakkingen daarvoor halen. Dan nog de multiriem er weer op leggen, aandrijfassen erbij tussen, hitteschild op het spruitstuk proberen terug te bouwen. Genoeg te doen dus, maar ben al een aardig eind op weg dacht ik zo. Oh ja, een van de andere projecten waar ik druk mee ben op dit moment; rebuild van een e30m3. Zitten wel wat leuke spullen op, kms, AIM MXL dashboard, drenth seq bak etc Die staat wel op prio 1, die moet 22 februari rijden op de CPZ shortrally Als iemand nog interesse heeft in een zeer net ibiza 6k1 cupra interieur dan hoor ik het graag, die heb ik nog liggen van de gele die ik heb gesloopt. Ook nog achteras met schijven en HRC en een complete stuurbekr. set. Maar laten we het hier over de jetta houden, de rest mag via pb Last edited by MartinW0527 : 31-01-2014 at 16:40. |
#20
|
|||
|
|||
Na een tijdje met een mk1 cabrio bezig te zijn geweest kan ik nu weer met de jetta verder.
Paar plaatjes van de cabrio met de jetta samen: De cabrio heeft dubbele carburateurs gekregen, daarop heb ik de kabelboom en het brandstofsysteem aangepast. Terug naar de Jetta. Heb een uitlaatspruitstuk gekocht een tijdje terug van een friese vrijestandaard crosser, die over ging naar een 20vt. Echter reed hij met zijn 16v met webers, dus moest nog even een lambdasonde aansluiting in. Dus die er even in geknetterd met een tig apparaatje die ik had gekregen een tijdje terug (mig heb ik helaas nog niet). Het ziet er niet uit, maar dit was ook de eerste keer met tig voor mij, en het zit wel dicht en goed vast (ondanks dat niet zo lijkt). Dit spruitstuk blijft ook niet, komt wel een keer een mooiere voor, dan kan deze in m'n crossauto. En het spruitstuk aan de motor gehangen. Binnenkort nog even een flexibel stukje ergens vandaan halen en nog een buisje tussen dit spruitstuk en de middendemper maken. Dan nog de achterste motorsteun maken en de linker aandrijfas erbij tussen zetten en dan kan ie naar de keuring als het goed is |