Volksforum.com

Go Back   Volksforum.com > Nederlands > Techniek en Tuning Watergekoeld > Golf en Jetta MK II
User Name
Password
Home FAQ Register Members List Calendar Today's Posts





Reply
 
Thread Tools Search this Thread
  #1  
Old 13-11-2012, 21:52
Rasselman Rasselman is offline
Forum Regular
 
Join Date: Aug 2012
Posts: 114
Lightbulb Contactslot MK2 '86 & GTI'91

Heeft iemand toevallig of een contactslot liggen incl sleutel van het nieuwe type zekeringkast (7polige stekker/6pinnen bezet)?

Of kan iemand mijn vertellen wat de pin bezettingen zijn ?

Me 86er heeft namelijk nog een oud type contactslot en had een oud type zekeringkast(CE1) en ivm ombouw ga ik nu naar een nieuw type bedrading dus moet ik of het contactslot wisselen of ik moet de bedrading aanpassen (alleen heeft deze 1 draad minder naar mijn inzien).

Ik heb btw de gehele kabelboom in de auto al van een 91er.
-------

Tevens heb ik ook nog achter de zekeringenkast een zwarte 2polige stekker met de 2.5mm2 dikke Rode en Rood/zwarte draad.

Iemand enig idee waar deze hoort te zitten ?

Alvast bedankt
Wesley
Reply With Quote
  #2  
Old 13-11-2012, 22:42
golf mkII 16v golf mkII 16v is offline
Getting there...
 
Join Date: Oct 2005
Posts: 7,531
Default

De draden zijn die met een grote stekker
Die zitten aan de zijkant van de zekeringkast
Contactslotmoet je het oude houden en de draden over zetten
Of je moet de lip omzetten [waar het contactslot aan vast zit]
En het nieuwe model handels gebruiken[bevestegingsboutjes komen niet overeen]
Reply With Quote
  #3  
Old 15-11-2012, 14:37
Michiel. Michiel. is offline
VW Enthousiast
 
Join Date: Oct 2009
Posts: 94
Default

Of gewoon een kompleete nieuw type stuurkolom plaatsen.
__________________
PM voor kabelboom aanpassingen en chiptuning VW/audi
Reply With Quote
  #4  
Old 15-11-2012, 14:42
tim_j's Avatar
tim_j tim_j is offline
Married to PC
 
Join Date: Mar 2008
Posts: 3,485
Default

ander stuurkolom met contactslot is denk ik wel het eenvoudigste.. enkel zit er een beugeltje in de weg op het kolom. Deze heb ik ooit eens weg gebroken en toen paste de boel prima.
__________________
Octavia Combi 1.6tdi - Daily
'Dark burgundy' Golf 2 1.9 tdi 161pk/366nm 1990 - Sold to Gijs.
'Calypso Green' Golf 2 1.8i GL 1990 - rear ended ?
Reply With Quote
  #5  
Old 15-11-2012, 18:53
Dokter D's Avatar
Dokter D Dokter D is offline
Draaideur donateur - MKII=Life
 
Join Date: Sep 2006
Posts: 3,846
Default

Je kunt ook gewoon het contactblokje overzetten
1 mini schroefje en klaar is kees.
Reply With Quote
  #6  
Old 15-11-2012, 19:40
lars583 lars583 is offline
Forum Regular
 
Join Date: Jun 2012
Posts: 118
Default

je kan inderdaad gewoon het contactblokje wisselen ,maar dan zit je met een ander probleem ,de bedrading van je pinkers ed.
ik heb gewoon alles van een nieuw type over gezet .
Edit; Je kan deze als je wilt nog nieuw kopen op mister auto.

Last edited by lars583 : 15-11-2012 at 20:03.
Reply With Quote
  #7  
Old 15-11-2012, 22:34
Spierings Spierings is offline
No personal life
 
Join Date: Jul 2010
Posts: 2,399
Default

Ga in de mijne ook een nieuw type kabelboom in monteren, maar ga zelf alles omsolderen omdat mijn oud type schakelaars wil houden.
Wel fijn om te horen dat ik het contactblok zo kan wisselen
__________________
'11 Skoda Fabia TSI
'04 Suzuki SV650
Reply With Quote
  #8  
Old 15-11-2012, 23:17
Rasselman Rasselman is offline
Forum Regular
 
Join Date: Aug 2012
Posts: 114
Default

Ohw oke..
Nooit aan gedacht dat ik het contactblokje ook kon wisselen, volgends mij heb ik deze zelfs nog liggen .

Ik heb 3type stuurkolom schakelaars.
De oude (orginele dunne hendels)
De GTI (met MFA functie, Alleen past deze niet op de montagebeugel)
En een Orginele vr6 MK3

Hier kan ik wel wat mee aankloten ben ik bang haha.

Thnx voor het meedenken
Reply With Quote
  #9  
Old 16-11-2012, 07:59
Dokter D's Avatar
Dokter D Dokter D is offline
Draaideur donateur - MKII=Life
 
Join Date: Sep 2006
Posts: 3,846
Default

Bij golf 3 of het latere type dikke golf 2 hendels moet je inderdaad het complete contactslothuis vervangen.
Reply With Quote
  #10  
Old 01-12-2012, 23:44
Rasselman Rasselman is offline
Forum Regular
 
Join Date: Aug 2012
Posts: 114
Default

niemand bekend ?
upje
Reply With Quote
  #11  
Old 02-12-2012, 00:37
Erik Baas's Avatar
Erik Baas Erik Baas is offline
No personal life
 
Join Date: Mar 2012
Posts: 2,560
Default

Dat kunnen eigenlijk alleen de draden 30 (rd) en 50 (rd/zw) zijn, beide 4mm². 30 is plus, 50 gaat naar het startrelais (op de startmotor). Maar hoe je die nou "over" kunt hebben... ?
Reply With Quote
  #12  
Old 02-12-2012, 18:06
Rasselman Rasselman is offline
Forum Regular
 
Join Date: Aug 2012
Posts: 114
Default

haha ik heb geen idee.

Ik heb in princiepe 'alle' draden in de zekeringenkast aangesloten volgends mij.
alleen ik weet zeker dat ik deze ergends op aan moet sluiten maar heb geen idee waar.
De contra stekker is nergends te bekennen haha

Het gaat hierbij wel om een mk3 zekeringkast 'CE2' en motorkabelboom 'vr6' en een mk2 gti 'interieur' kabelboom van 91.
Reply With Quote
  #13  
Old 03-12-2012, 20:32
Rasselman Rasselman is offline
Forum Regular
 
Join Date: Aug 2012
Posts: 114
Default

ik heb het volgende probleem.
ik heb een stekker 'over' maar volgends mij moet hij ergends in bij de zekeringkast

Bij deze een foto.



2polige draad (volgends mij 2,5mm2)
1x rood en 1x rood/zwart "volgends mij komen ze van het contactslot maar weet het niet zeker''

Ik heb de gehele kabelboom van een mk2 gti 1991 overgebouwd met een zekeringkast van een mk3 (vr6 evenals de motor)

Hoor graag van jullie.
*copy paste* Iemand nog hints/foto's of iets dergelijks voor me ?
Reply With Quote
  #14  
Old 06-12-2012, 18:46
Rasselman Rasselman is offline
Forum Regular
 
Join Date: Aug 2012
Posts: 114
Default

niemand een hint/foto voor me hoe het wel hoort ?
Reply With Quote
Reply



Posting Rules
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

vB code is On
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is Off
Forum Jump




All times are GMT +1. The time now is 12:54.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
All rights reserved, Volksforum