Volksforum.com

Go Back   Volksforum.com > Nederlands > Techniek en Tuning Watergekoeld > Golf en Jetta MK I
User Name
Password
Home FAQ Register Members List Calendar Today's Posts





Reply
 
Thread Tools Search this Thread
  #1  
Old 07-11-2012, 19:28
robkuh robkuh is offline
VW Enthousiast
 
Join Date: Oct 2012
Posts: 54
Default Verschillen tussen GG en HB motoren?

Hallo allemaal,

De motor van mijn Golfje heeft zn beste tijd wel gehad (motorcode: GG)
Nu heb ik voor een héél zacht prijsje een ander 1.1 motortje op de kop getikt,maar dit is een HB motor.

Wat zijn nou eigelijk precies de verschillen,en zijn er nog dingen waar ik rekening mee moet houden als ik deze motor in mn Golfje wil bouwen?

En nog een vraagje; kan de motor gewisseld worden langs boven,en dan de versnellingsbak op zn plaats laten zitten? Of moet de motor er langs onderen uit,en dan samen met de versnellingsbak?

Alvast bedankt voor de informatie!
Reply With Quote
  #2  
Old 07-11-2012, 19:42
guusvandevenne guusvandevenne is offline
VW Addict
 
Join Date: Oct 2010
Posts: 679
Default

Langs boven met de versnellingsbak is verre weg het makkelijkst. Kan ook zonder de versnellings bak, maar is veel meer gepriegel qua ruimte. Gewoon schakelstang losmaken, assen losmaken en de hele boel er uit halen. Voor de assen heb je wel een 12 kant torx achtige sleutel nodig. (weet niet hoe dat officieel heet)

Ik heb het allebei geprobeerd, optie 1 is schelden optie twee werk stukke soepeler
__________________
Golf MkI, 1.4 aex, 268 nokkenstok en spaghetti uitlaat!
Reply With Quote
  #3  
Old 07-11-2012, 19:46
robkuh robkuh is offline
VW Enthousiast
 
Join Date: Oct 2012
Posts: 54
Default

Oke,bedankt voor de tip! Langs boven,en bak en motor in zn geheel eruit dus.
Dan ga ik dat ook op die manier proberen!
Reply With Quote
  #4  
Old 07-11-2012, 23:25
Van Limburg's Avatar
Van Limburg Van Limburg is offline
Volksforum Donateur
 
Join Date: Apr 2012
Posts: 2,205
Default

Heb het ook zo gedaan, makkelijk zo. Zeker met de voorste Motorsteun die aan je bak en onderblok zit, achterste motorsteun even langs onder losmaken, vaak zie je de bout niet goed door al het vuil. En dat houdertje voor je schakelstang losmaken.

Ik heb wel eens 'veel kant sleutel' gehoord. Setje van die sleutels is best prijzig.. Typisch Duits hebben ze mij verteld. Kost rond de €100
Reply With Quote
  #5  
Old 08-11-2012, 10:08
Gertjan's Avatar
Gertjan Gertjan is offline
Married to PC
 
Join Date: Aug 2006
Posts: 3,683
Default

Die aandrijfas dop kan je gewoon los bij de automaterialenzaak halen, kost zo'n 12 euro. Ik heb een lange, vind ik het makkelijkste werken
Reply With Quote
  #6  
Old 08-11-2012, 16:59
robkuh robkuh is offline
VW Enthousiast
 
Join Date: Oct 2012
Posts: 54
Default

Oke thanks! Dan ga ik zo`n dop vandeweek eens ff scoren bij de dichtstbijzijnde automaterialenzaak.
Maare, iemand die wat meer weet over de verschillen tussen een GG en een HB motortje?
Reply With Quote
  #7  
Old 08-11-2012, 17:23
robkuh robkuh is offline
VW Enthousiast
 
Join Date: Oct 2012
Posts: 54
Default

Bij deze een paar fotootjes van de "nieuwe" motor:




Reply With Quote
Reply



Posting Rules
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

vB code is On
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is Off
Forum Jump




All times are GMT +1. The time now is 17:29.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
All rights reserved, Volksforum