#1
|
|||
|
|||
Golf MK1 1100cc stotteren en inhouden bij warme motor.
Type VW: Golf MK1
Bouwjaar: 1983 Motorinhoud: 1100CC Laatste motorische modificatie: Koppakking vervangen. Probleem: Ik heb vorige week mijn koppakking vervangen nadat deze de geest had gegeven. Kop is gevlakt. Waterpomp en distributie zijn mee vervangen. Nu rijdt de auto met een koude motor perfect. Niet stotteren, gewoon optrekken allemaal geen problemen. Auto wordt na enkele minuten gewoon netjes 90 graden en gaat daar ook niet meer overheen. KVS blijft perfect op niveau etc. Maar als ik een paar minuten met een warme motor heb gereden met een constante snelheid begint hij op een gegeven moment iets te hikken. Alsof de brandstof niet goed komt. Vervolgens komt de auto amper meer boven de 70 a 80km/h. Als ik vervolgens ga stil staan, loopt de auto perfect stationair. Maar zodra ik wil optrekken begint deze enorm te stotteren en kom je amper meer vooruit. Auto laten afkoelen (uurtje of 2 a 3), weer gestart>> Loopt perfect. Maar na een 10 minuten a kwartiertje begint het probleem weer. Iemand enig idee? Lijkt mij dat ik het in de ontsteking moet zoeken, maar voordat ik van alles ga vervangen, wil ik eerst even jullie meningen horen. Groeten Roy |
#2
|
||||
|
||||
Wil niet stom reageren, maar mss ben je de choke vergeten af te zetten? Mijn 1.1 uit 81 heeft handchoke, ik weet niet of de jouwe dat ook heeft.
|
#3
|
|||
|
|||
Stomme antwoorden bestaan niet. Ben allang blij dat je mee denk
Maar nee, de choke was ik niet vergeten er af te halen. Heb nog geprobeerd of het hielp als ik die erop zette, maar dat hielp ook niks. |
#4
|
||||
|
||||
Mischien bougies brandstoffilter ontsteking valse lucht bij het inlaatspruitstuk allemaal even na checken.
|
#5
|
||||
|
||||
Ik heb een soortgelijk probleem gehad, ik had toen roest in de brandstoftank, tank schoongemaakt, vulshals vervangen (deze was de veroorzaker van het roestprobleem) leidingen allemaal schoongeblazen en slangen + filter in het motorruim vervangen en het probleem was over (ik had btw niks met mijn koppakking enzo gedaan maar de symptomen waren hetzelfde)
Je zou eens onder de achterbank bij je vlotter in de tank kunnen kijken of er roest in ligt.
__________________
Golf mk1 G40 <project/fun> Kever 1300s <funcruizer> Caddy mk1 1500 |
#6
|
|||
|
|||
- Bougies zijn nieuw.
- Brandstoffilter is nieuw en er zit ook geen troep in. - Valse lucht bij inlaat zal ik even controleren, gewoon remmenreiniger erbij spuiten toch? En als hij dan toeren gaat maken o.i.d. dan zit er dus een lek?! -Ontsteking controleren? Ja hoe en wat? Ik heb nieuwe contactpuntjes liggen, dus die zal ik er even in zetten zaterdag. -Roest ga ik ook even controleren. Thanks alvast voor het meedenken allen. |
#7
|
||||
|
||||
Ik ga ook eve "dom" reageren maar je weet maar nooit..
Mijn oom had een volvo vroeger en had exact hetzelfde probleem! reden: wanneer de motor warm was (en ook alle leidingen warm waren) werd de leiding van de benzinetoevoer ook warm en slapper, omdat deze leiding geen ondersteuning had, boog hij door en kwam er een knik in. Met als gevolg een slechte benzinetoevoer.. kan je oplossen door de leiding te ondersteunen of door een dikkere te zette schiet mij niet af als ik belachelijk over kom eh :p |
#8
|
|||
|
|||
Ik zal het controleren, al verwacht ik het niet
|
#9
|
|||
|
|||
ik denk ook Iets met onsteking kijken of iemand kan checkke of die juist staat, of de Co schroef even checke of alles juiste waardes heeft
__________________
VRIJHEID IS EEN VOLGETANKTE Mk2 GOLF |
#10
|
||||
|
||||
Heb je ook vacuumslangetjes of drukdoosjes? zojuist bij m'n 1.6 cabrio een drukdoosje voor de 2e trap vervangen, membraam vloot namelijk, alleen als ie warm was! gevolg een dip met optrekken!
__________________
'88 GolfI Cabby 1.6 Doppel vergaser ex '90 Golf II 1.3 NZ ex '02 Seat Arosa 1.4 mpi |
#11
|
||||
|
||||
1.1 is enkeltraps carb
De oude smallblocks hebben wel eens last van de warmte van de hotspot die erop zit
__________________
"Surfin' down the avalanche!"
Audi A4 Avant 2.0 20V 2005
VW Lupo 1.4 16V BSO racer
|