|
|||
|
|||
APK afgekeurd
Hoppa! Zojuist voor de APK geweest, afgekeurd op:
CO / lambda kl hoogte r remlicht l.a. veerschotel r.a. + l.a. Iemand een idee wat dit grapje mij nu weer +/- gaat kosten? (laat het door een beun doen, geen garage!) Ondertussen in 2jaar tijd al rond de €1700 uitgegeven aan die auto. Waarom is autorijden toch zo duur |
|
||||
|
||||
Hoeft niet veel te kosten.
Co/lambda kan vanalles zijn. Begin eerst met de uitlaat goed te dichten. Zou mooi zijn als je hem daarna weer gaat meten. Is die dan nog niet goed dan kun je meten wat je lambdasensor doet. Deze moet met een warme motor 0.1 tot 0.9v aangeven op je multimeter, hij moet heen en weer schommelen tussen die waardes. (als het een 5v lambda is dan gaat ie van 1 naar 5 volt) (een koude motor geeft een tussenwaarde van 0.45V tot die warm is, bij een 5 v is dat dan natuurlijk 2.5V) Remlicht is simpel en kl hoogte R? is dat de hoogte van het lichtbeeld? Anyway, verlichting is geen prob. De veerschotels achter heb ik even vraagtekens bij. Kun je daar foto's van maken? |
|
||||
|
||||
Zullen de bovenste in de balken wel zijn?
|
|
|||
|
|||
Quote:
klopt roesten erg snel door heb evt wel setje liggen |
|
|||
|
|||
Ik heb meegekeken en ik kreeg inderdaad de indruk dat het om de bovenste i/d balk gaat. Nu heb ik natuurlijk al het een en ander zitten googlen om een beeld te krijgen van de reparatie en de kosten.
Bij de een is het 'n fluitje van een cent, en bij de ander komt er laswerk bij te kijken.. Met kl hoogte R wordt inderdaad de hoogte van het lichtbeeld bedoeld. Raar eigenlijk, want de voorgaande jaren is dit nooit een probleem geweest. Was eigenlijk van plan om de APK bij een andere garage te laten doen, maar nu toch maar besloten de aangegeven punten te laten repareren om verder gezeur te voorkomen. Mocht er een nieuwe lambda opkomen, is dat wellicht niet eens zo verkeerd aangezien dat wss het verbruik laat afnemen. We zullen zien. Hartelijk bedankt voor jullie reacties! |
|
||||
|
||||
Eerst meten aan je lambda voor je hem vervangt. Scheelt onnodig geld uitgeven. Plus die uitlaat goed dicht maken
|