#1
|
|||
|
|||
Auto trekt naar rechts bij gas geven
Als ik bij snelheden boven de 30 gas geef wil de auto naar rechts, laat ik gas los of rem stevig, dan wil hij naar links, laat ik bij constante snelheid het stuur los dan blijft hij braaf rechtuit rijden.
Veel voorkomend iets, waar ik veel vragen en antwoorden over kan vinden, maar toch even mijn situatie opsommen,...wellicht dat het een 'ander' licht werpt op de situaties die ik lees als ik er naar Google. Tot zo'n anderhalve week terug had ik dit probleem nog niet. Ondertussen afgelopen anderhalve week rechter draagarm vervangen want daarvan had de fuseekogel speling en was het rubber gescheurd. Linker band zat een spijker in, prop in laten zetten. Verdere punten die al een tijdje spelen; schokdemper linksvoor is nagenoeg versleten, rechtsvoor is iets minder versleten, maar ook op sterven na dood. Auto moet al maanden uitgelijnd worden. Ik heb er eigenlijk geen last van, maar staat wel nog steeds op de 'to-do lijst' sinds het vernieuwen van een spoorstangeind. Stuur heeft iets speling, maar niet genoeg dat ik me er druk over heb gemaakt tot nu toe. Iemand die ets kan concluderen uit deze opsomming waardoor je zegt "oh dat ligt daar aan!" Mijn idee is dat het ligt aan het feit dat beide schokdempers voor, zo goed als op zijn, waarbij er 1 nog slechter is dan de ander..
__________________
** VW POLO coupé (86C, 80) 1.3 KAT 1994, motorcode 2G, AAV, MH, NZ ** |
#2
|
||||
|
||||
als ik het zo lees,dan is het volgens mij gewoon een opsomming van problemen.
Als je zoveel dingen hebt die niet goed zijn,dan moet je eerst zorgen dat alles gerepareerd is,voordat je een conclusie kan trekken. |
#3
|
|||
|
|||
Quote:
Vaak heb je die symtomen als je rubbers er half uit liggen. Meestal is het verstandig om de rubbers aan beide zeiden tegelijk te vervangen. Zou kijken het onderstel eens goed nakijken, kijken waar de speling in het stuur zit en de wagen te laten uitlijnen
__________________
'11 Skoda Fabia TSI '04 Suzuki SV650 |
#4
|
||||
|
||||
als je de draagarmen hebt vervangen moet je ook{is verstandig} de stabilisatorstangrubbers vervangen anders gaat ie daar weer wringen!
beste is gewoon als hierboven als staat aangegeven alles nalopen en vervangen waar nodig, zeker die versleten voorpoten want anders lijkt het net een boot.. |
#5
|
|||
|
|||
Quote:
Hahaha inderdaad! Goeie vergelijking! Voorpoten staan als eerste in de planning...Ben al hevig op zoek naar een niet te asociaal verlagingssetje, 40/30 oid.
__________________
** VW POLO coupé (86C, 80) 1.3 KAT 1994, motorcode 2G, AAV, MH, NZ ** |
#6
|
||||
|
||||
http://www.volksforum.com/forum/showthread.php?t=106178
hier staat wat meer info over niet al te overdreven verlagingssetjes. Succes verder
__________________
'91 Polo 1.3 3F! '91 Jetta CL 1.6 |
#7
|
|||
|
|||
Quote:
LOL kijk eens naar mijn gebruikersnaam en dan naar de gebruikersnaam in de thread die je noemt... Desondanks mijn dank.
__________________
** VW POLO coupé (86C, 80) 1.3 KAT 1994, motorcode 2G, AAV, MH, NZ ** |