Volksforum.com

Go Back   Volksforum.com > Nederlands > Techniek en Tuning Watergekoeld > Caddy
User Name
Password
Home FAQ Register Members List Calendar Today's Posts





Reply
 
Thread Tools Search this Thread
  #1  
Old 07-10-2012, 12:24
golfje_295.000's Avatar
golfje_295.000 golfje_295.000 is offline
No personal life
 
Join Date: Jun 2007
Posts: 2,363
Default niet uit te zetten motor caddy

Leute,

sinds ik de caddy heb (2002 1.4 16v AUA) zit ik te kloten met het uitzetten van de motor. vaak als ik de sleutel uit t contact haal blijft motor doorlopen, en slaat ook niet meer af.

het electronische gedeelte van het contactslot is vervangen, het contactslot zelf ook en dat heeft een week geholpen. sinds vannochtend is de motor weer niet uit te zetten met de sleutel.

het motormanagmentlampje en epc lampje branden, maar geeft geen foutmeldingen met uitlezen.

voorheen, als je de auto op contact zet, hoor je natuurlijk de brandstofpomp, die na enkele seconden ophoud met zoemen, wat zo hoort. de laatste tijd blijft de brandstofpomp ook doorzoemen, kan t een met t ander te maken hebben, dat als ik de sleutel omdraai, de pomp niet afgesloten wordt en daardoor de motor blijft draaien?

iemand vergelijkbaar probleem, of bekend probleem van deze caddy,polo?

bvd
Geert
__________________
Quote:
Originally Posted by Vladi
"Origineel NL" krijg ik altijd zo'n slappe van.

't is niet dat een Duitse import een misdadig oorlogsverleden heeft of een Franse import van binnen naar Paturain ruikt ofzo.
Reply With Quote
  #2  
Old 07-10-2012, 12:44
De Pul's Avatar
De Pul De Pul is offline
5 Cylinder Turbo Donateur - Literpul
 
Join Date: Dec 2008
Posts: 13,624
Default

hoofdrelais blijft kleven denk ik?
__________________
Don't take life too serious. You'll never escape it alive anyway.
Reply With Quote
  #3  
Old 07-10-2012, 13:13
golfje_295.000's Avatar
golfje_295.000 golfje_295.000 is offline
No personal life
 
Join Date: Jun 2007
Posts: 2,363
Default

@gerben, klinkt idd niet onaannemlijk,

iemand enig idee welk nummer dat is?
__________________
Quote:
Originally Posted by Vladi
"Origineel NL" krijg ik altijd zo'n slappe van.

't is niet dat een Duitse import een misdadig oorlogsverleden heeft of een Franse import van binnen naar Paturain ruikt ofzo.

Last edited by golfje_295.000 : 07-10-2012 at 13:16.
Reply With Quote
  #4  
Old 07-10-2012, 19:51
golfje_295.000's Avatar
golfje_295.000 golfje_295.000 is offline
No personal life
 
Join Date: Jun 2007
Posts: 2,363
Default

Er bleek 1 relais, (nummer even niet onthouden) er niet helemaal goed in te zitten, epc lampje en motorlampje zijn uit, en hij is weer uit te zetten. kijken hoelang t goed gaat.

thanks gerben
__________________
Quote:
Originally Posted by Vladi
"Origineel NL" krijg ik altijd zo'n slappe van.

't is niet dat een Duitse import een misdadig oorlogsverleden heeft of een Franse import van binnen naar Paturain ruikt ofzo.
Reply With Quote
  #5  
Old 08-10-2012, 10:34
powah's Avatar
powah powah is offline
Forum junkie
 
Join Date: May 2012
Posts: 1,521
Default

dus nu kunnen we wel met de caddy gaan?:P
Reply With Quote
  #6  
Old 08-10-2012, 17:55
golfje_295.000's Avatar
golfje_295.000 golfje_295.000 is offline
No personal life
 
Join Date: Jun 2007
Posts: 2,363
Default

Nee, deed t vandaag weer. Is geen touw aan vast te knopen, 10x gaat t goed en dan weer fout. Zet die km's maar op de teller van de astra.
__________________
Quote:
Originally Posted by Vladi
"Origineel NL" krijg ik altijd zo'n slappe van.

't is niet dat een Duitse import een misdadig oorlogsverleden heeft of een Franse import van binnen naar Paturain ruikt ofzo.
Reply With Quote
  #7  
Old 25-06-2013, 14:48
golfje_295.000's Avatar
golfje_295.000 golfje_295.000 is offline
No personal life
 
Join Date: Jun 2007
Posts: 2,363
Default

hier maar even op terugkomen,

dacht dat t t inderdaad was wat gerben zei, nieuw relais geplaatst, maar ding wil vaker niet uitgezet worden, als ik de sleutel omdraai, blijft hij lopen, duw ik dan tegen de zekeringskast, valt hij alsnog uit.

kan t zijn dat daar los contact zit aan de achterkant van de zekeringskast.
en zo ja kan het daardoor kortsluiting veroorzaken?
ik heb namelijk de afgelopen week 2x de zekering van alarmlichten en dislays moeten vernieuwen omdat deze doorgebrand zijn.

iemand bekend hiermee of ideeën?
__________________
Quote:
Originally Posted by Vladi
"Origineel NL" krijg ik altijd zo'n slappe van.

't is niet dat een Duitse import een misdadig oorlogsverleden heeft of een Franse import van binnen naar Paturain ruikt ofzo.
Reply With Quote
  #8  
Old 26-06-2013, 12:30
Ferry24's Avatar
Ferry24 Ferry24 is offline
VW Guru
 
Join Date: Aug 2006
Posts: 773
Default

contactblokje zou ook nog kunnen...
__________________
Rachistorie
Reply With Quote
  #9  
Old 26-06-2013, 13:13
powah's Avatar
powah powah is offline
Forum junkie
 
Join Date: May 2012
Posts: 1,521
Default

maar dan zou het toch niet helpen als je tegen het relais opduwt?
Reply With Quote
  #10  
Old 26-06-2013, 13:28
Melvin Melvin is offline
 
Join Date: Jan 2004
Posts: 5,427
Default

Als dat zeker helpt, dan heb je je eigen antwoord al gegeven.. Zoek het in de zekeringkast, relais of bedrading. Desnoods schoonmaken, contactspray, etc.
Altijd lastig zo'n problemen.
Reply With Quote
  #11  
Old 26-06-2013, 14:01
golfje_295.000's Avatar
golfje_295.000 golfje_295.000 is offline
No personal life
 
Join Date: Jun 2007
Posts: 2,363
Default

ja daarom, ga vanavond het onderste gedeelte van het dash uitbouwen, kijken of ik erbij kom. ben er nu al een paar maanden mee aan t kloten, maar t leek in eerste instantie ook weersafhankelijk. bij vochtig weer deed hij t altijd, bij droog weer bijna nooit.

ga vanavond eens kijken hoe en wat.
__________________
Quote:
Originally Posted by Vladi
"Origineel NL" krijg ik altijd zo'n slappe van.

't is niet dat een Duitse import een misdadig oorlogsverleden heeft of een Franse import van binnen naar Paturain ruikt ofzo.
Reply With Quote
  #12  
Old 26-06-2013, 21:24
darksupra's Avatar
darksupra darksupra is offline
VW Fanatic
 
Join Date: Nov 2007
Posts: 323
Send a message via MSN to darksupra
Default

ik weet wel dat sommige caddys last van lekkage hebben en dat sijpelt precies over de zekeringkast.
had een tijdje terug ook een caddy op het werk met vage elektrische storingen, bleek ook een verrotte zekeringkast te zijn.
__________________
I love it when a car comes together
Reply With Quote
  #13  
Old 26-06-2013, 21:34
golfje_295.000's Avatar
golfje_295.000 golfje_295.000 is offline
No personal life
 
Join Date: Jun 2007
Posts: 2,363
Default

Waar komt dat water dan langs, zoals bij en golf 2 langs t raam?
__________________
Quote:
Originally Posted by Vladi
"Origineel NL" krijg ik altijd zo'n slappe van.

't is niet dat een Duitse import een misdadig oorlogsverleden heeft of een Franse import van binnen naar Paturain ruikt ofzo.
Reply With Quote
  #14  
Old 28-06-2013, 22:46
keesf keesf is offline
Forum Regular
 
Join Date: Feb 2011
Posts: 288
Default

Quote:
Originally Posted by golfje_295.000
Waar komt dat water dan langs, zoals bij en golf 2 langs t raam?


misschien net zoals bij een golf mk1 via de paravan
Reply With Quote
  #15  
Old 29-06-2013, 07:32
golfje_295.000's Avatar
golfje_295.000 golfje_295.000 is offline
No personal life
 
Join Date: Jun 2007
Posts: 2,363
Default

Maar dan zijn ze meestal rot onder t rubber, dat is de caddy niet. Maar er zit geen vocht daar, had al gevoeld of t nat was
__________________
Quote:
Originally Posted by Vladi
"Origineel NL" krijg ik altijd zo'n slappe van.

't is niet dat een Duitse import een misdadig oorlogsverleden heeft of een Franse import van binnen naar Paturain ruikt ofzo.
Reply With Quote
  #16  
Old 29-06-2013, 09:23
Polo1w Polo1w is offline
Postwhore
 
Join Date: Nov 2012
Posts: 1,077
Default

Ik heb wel meerdere caddy's gehad met verrotte zekeringkasten, altijd weggebrand bij een relais, weet t nummet niet zo even, volgens mij 164 of 64 oid.
Dat waren echter wel diesels.
Zekeringkasten zat op de sloop toch, gewoon een nette uitzoeken, en vervangen, dingen kosten ook bijna niks meer.
__________________
E36 325TDS '96 daily tractor
E30 320i cabrio '90 😎
Twingo 1.2 '01 extra daily
Twingo 1.2 '08 voor de vrouw
Polo 2f steilheck 1.4diesel (1w) is back!
Reply With Quote
Reply



Posting Rules
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

vB code is On
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is Off
Forum Jump




All times are GMT +1. The time now is 08:22.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
All rights reserved, Volksforum