#1
|
||||
|
||||
Eelco - Caddy mk2 TDI
Al best wel lang aanwezig en fanatiek meelezer, maar nog nooit echt een project topic aangemaakt.
Voorwerp in kwestie betreft hier een 98'er Caddy TDI. Deze had bij aanschaf in 2008 ruim 190k achter de wielen, en het nodige al te voorduren gehad. Hij was wit met lokaal wat oranje bloemkool. Vrij kort na aankoop al een aantal zaken veranderd: Witte knippers. Verlaagd (voor schroefpoten, achter as omgelegd, kortere schokbrekers) Clifford alarm ingebouwd. Middenarmsteun gemonteerd. Parrot carkit gemonteerd. 17" TSW velgen met 195-40-17 Pirelli P Zero Nero's Trekhaakstekker gedemonteerd, en knobbel gedemonteerd. Beugel laten zitten voor achteruitrijcamera tzt. Embleemloze grille gemonteerd Toen zag het er zo uit: Aan het eind van dat jaar is hij een tijdje bij de spuiter geweest, welke de roest verwijderd heeft (zo goed als dat het toelaat), en hem heeft voorzien van 2 nieuwe kleuren. Verder zijn er nog wat dingen aangepast, onder het mom: "nu we toch bezig zijn": Wielkastranden omgevouwen/verwijderd waar mogelijk. Antenne voorop verwijderd. Antennegat op dak verwijderd. Wisser achter verwijderd. Sproeier achter verwijderd. Logo achter verwijderd. Mistlampen uit voorbumper verwijderd en strakgemaakt. Ik heb er ook maar meteen een nieuw voorraam in laten zetten, want die moest er toch uit voor t spuitwerk. Enkele foto's uit de tijd dat ik hem weer beetje bij beetje aan het opbouwen was: Daarna gestart met het opknappen van het interieur. Destijds werkte ik bij de lokale car-audio winkel, dus een beetje audio hoort er dan wel bij. Eerst begonnen met het hemeltje, deze is standaard gestoffeerd, en deze heb opnieuw bekleed met skaileer. Toen begonnen met de deuren, panelen volledig kaalgehaald en op basis van het originele paneel verder uitgewerkt naar een paneel waar 2 20cm speakers in gingen: Daarna aan het dashbord begonnen: Ook zijn intussen de ramen getint: De dynamo vervangen van 90 naar 120A Engels achterlicht gemonteerd: En toen was het tijd voor het dashbord: Radiopaneel aangepast naar 2-din: Ander stuur: Opbergvak dichtgemaakt: Stijlen en wat andere plastic delen creme geflockt: Nieuwe middenconsole en andere pookknop: Uiteindelijk is er achterin een idiootzware audioinstallatie ingekomen, 4 15" woofers, veel versterkers, veel zware accu's en een auto die niet meer vooruit te branden was. Dit heeft er zo'n 2,5 jaar ingezeten, veel plezier mee, veel lawaai mee gemaakt... Uiteindelijk kwam ik er bij de milieustraat achter dat het gewicht met alle spullen was opgelopen tot ruim 1580 kilo, en dat was toch echt veel te veel. En met al dat gewicht dus ook echt laag: Inmiddels werk ik niet meer bij de audiowinkel, en is alle audio achter de stoelen verleden tijd. Auto voelde ineens compleet anders zonder al dat gewicht, heerlijk! Beetje mosterd na de maaltijd, maar ondertussen G60 remmen laten monteren, ook veel beter zo! Vorig jaar een set wielen gevonden die ik eigenlijk altijd al wilde hebben, de harten laten spuiten, en de achterste randen veranderd van 8J naar 9J (velgbreedte) Inmiddels ben ik begonnen om de laadruimte weer een beetje opnieuw af te werken, afsluitbare opbergvakken aan iedere zijkant, en vooraan toch een kleine subkistje, want er komt toch wel een bescheiden audioset in, alleen deze wel dusdanig dat de auto ook bruikbaar blijft. Binnenkort nog verder afwerken en de audio verder afmaken. Begin dit jaar ook nog een set koplampen van een Braziliaanse Polo aangeschaft, wat de neus meteen een stuk netter maakt: Ondertussen al enkele maanden op zoek geweest naar andere stoelen, wilde toch een beetje van het "tjoening"-gehalte af, en had zelf dit model al erg lang in gedachten, maar nooit echt goed aan kunnen komen of steeds "net te laat" of in erbarmelijk slechte staat voor veel te veel geld. Uiteindelijk gelukkig toch deze kunnen vinden, en ik ben er heel erg blij mee. Lang aan het passen en hermonteren geweest met de onderconsole, en nu eindelijk een "lekkere zit" gevonden, zit echt heerlijk! Heb tzt voor de toekomst nog wel wat plannen, om weer wat meer dingen richting origineel of in ieder geval iets uit de VAG groep te gaan, zo zou een ander stuurtje wel leuk zijn, en zullen tzt de deurpanelen weer wat meer bescheiden worden. De stoelverwarming voor deze stoelen wil ik ook proberen op de bekabeling van een Polo 6N aan te sluiten, zodat ik ook de schakelaar van een Polo op de originele plaats kan maken. Verder heb liggen er nog onderdelen voor een originele airco (redelijk compleet, er liggen nog wat kabels in Hallum ) dus misschien komt dat er ook nog wel eens in. Zo zijn er nog wel enkele ideeen, ik zal ook hier proberen het meeste bij te houden.
__________________
Kan alles flocken! Last edited by Eelco3 : 30-09-2012 at 20:11. |
#2
|
||||
|
||||
Dat is een knappe caddy . Goed bezig
__________________
|
#3
|
||||
|
||||
Zeer netjes!
Gelukkig haal je al die tjoening zooi eruit
__________________
[1999] Golf 4 Variant - Daily [1996] Golf 3 Atlanta Sport - Daily [1988] Volvo 480 ES - Hobby |
#4
|
||||
|
||||
Dikke bak man, nice! Inderdaad een stuk beter zonder die tjoening stoelen en massieve audio set haha.
__________________
Daily: Jaguar XF 2.2D Sportbrake '15 Project: VW Golf 1.8t GTI '99 |
#5
|
||||
|
||||
Een nette caddy welke op de goede weg is
|
#6
|
|||
|
|||
Dat ziet er wel erg goed uit ! Knappe caddy !
|
#7
|
||||
|
||||
Die eerste kuipzetels waren toch ook dik! Mooie caddy
|
#8
|
||||
|
||||
hele dikke caddy. welke onderlip heb je eronder zitten?
__________________
Quote:
|
#9
|
||||
|
||||
Zier er allemaal erg strak uit ben eens benieuwd naar de vorderingen
__________________
Air cooled: - Type 3 Squareback 1974 Water cooled: - Jetta mk1 1.6td 1981 - Vento 1.6 1994 |
#10
|
||||
|
||||
Normaal houd ik niet zo van Caddy's maar deze kan ik WEL waarderen. Vooral op de ene laatste foto oogt ie strak!
__________________
Daily: '99 Golf mk4 |
#11
|
||||
|
||||
De onderlip vooraan is gewoon een originele TDI lip, er is ook nog een SDI lip, die is iets anders:
En veel mensen rijden met een Ibiza onderlip, die is wat groter doet het lijken alsof het allemaal wat lager ligt. Echter loopt deze recht naar beneden (vanaf de zijkant gezien), en volgt dus de naar binnen lopende lijn van de bumper niet, en dat vind ik niet zo, daarom heb ik gewoon een nieuwe originele gemonteerd.
__________________
Kan alles flocken! |
#12
|
|||
|
|||
Dikke caddy man
1 van netsten die ik ken |
#13
|
||||
|
||||
erg nette caddy! die koplampen zijn moet ik zeggen ook echt super
__________________
Actieve topics: ------------------------- vdWal's Wagenpark Jetta Mk2 Coupe Verkocht: Golf Mk4 R32 Deep Blue Pearl Golf Mk3 Milestone Variantje Golf Mk2 Edition One 16vG60 Luup 16v, Jetta mk5 comfortline, Audi A4 B8 2.0 Sline |
#14
|
||||
|
||||
Mooie bak!
__________________
"Fahrvergnügen: It's what makes a car a Volkswagen." |
#15
|
||||
|
||||
Gaaf ding, En, hoewel niet helemaal mijn stijl, Die deurpanelen zijn supermooi gemaakt! Echt klasse werk.
__________________
Welcome to the internet: Where men are men, women are men, and little girls are FBI agents. |
#16
|
|||
|
|||
Blijft toch leuk, zo'n caddy op z'n buik.
|
#17
|
||||
|
||||
Hee topper.. Zoals hugo al zegt, netste caddy die ik ken
__________________
Quote:
BBB Build by Boekes Site - Custom Wheels |
#18
|
||||
|
||||
Deze week weer even bezig geweest met de Caddy, even bij Hugo geweest en nieuwe veerpootlagers gemonteerd. Tijdens sturen hoorde ik af en toe wat "knakken", en dat waren dus de toplagers die af waren.
Verder al een tijdje wat problemen met de remdruk, en dat bleek uiteindelijk de remdrukverdeler op de achteras te zijn die iets lekte. Een paar dagen vooraf al begonnen met inspuiten van WD40, dus het spul ging redelijk goed los. Nieuwe gemonteerd, de hele zwik ontlucht, testrondje gereden en hij remt eindelijk weer goed, de G60 remmen komen weer goed tot hun recht. Vandaag zelf nog even wat geklust, met het opnieuw inrichten had ik de vloer iets te kort gemaakt, dus de originele metalen strip dekte de vloer niet af, dus daar heb ik even een nieuwe voor gemaakt. Verder wilde ik al een tijdje iets tegen het beschadigen van de achterbumper. Metalen strip vind ik opzich wel netjes, maar is meteen zo permanent, dus heb ik eerst maar voor een sticker gekozen, als ik er zat van ben of hij beschadigd is kan ik hem er zo weer af halen. Model snijden was wel even een kunstje, maar het is aardig gelukt, ik ben er blij mee. Betere foto's volgen!
__________________
Kan alles flocken! |
#19
|
||||
|
||||
Nette wagen!
__________________
Golf 3 VR6 3.0 Compressor Golf 1 1.3 Carburateurs Corrado VR6 Golf Rallye Dailys: Phaeton W12 & T5GP California |
#20
|
|||
|
|||
Dikke bak hoor. Pas je het interieur allemaal zelf aan?
|