|
|||
|
|||
vragen over megasquirt g60
Ik ben dus mischien van plan om mijn golf 3 g60 op megasquirt te laten draaien, alleen heb ik hier een aantal vragen over.
- waar kan ik geschikt aan een set komen. -wat moet er kwa kabelboom oa aangepast worden en zijn hier ook schema's voor te verkrijgen? -moet er nog meer aangepast worden behalve de kabelboom. -en als laatste de voor en nadelen van megasquirt. alvast bedankt Rene,
|
|||
|
|||
Quote:
Ey kerel ik zou us vragen bij supro tuning waar ook die rode mk2 16v G60 gemaakt is die rijd zover ik weer ook op megasquirt ben jij net zover met je G60 als ik met mij vr6 haha ??
|
|||
|
|||
er is alweer een verfijndere versie van megasquirt.
Ik moet even kijken hoe hij ookalweer precies heet. Zelfde software ed. Alleen in orginele ecu verpakking. Vacuumslang naar de ecu trekken en ze zetten bij een firma al standaard stationaire regelwaardes in de ecu zodat de motor erop kan lopen. Zoek het morgen even uit waar precies. Het kan wel vechten zijn om uit eindelijk een mega goed lopend systeem te krijgen waardoor je ook echt mogelijke vermogenswinsten behaald. |
|
||||
|
||||
het is al vaker gezegt,maar waarom niet gewoon digifant 1 met een chip op maat van JD ???
Wat jij wil is verre van overbodig voor een vrij standaard motor.Als je nou een hele dikke motor hebt,dan kan je eraan gaan denken. Ik rij zelf met een 16V-G60 met 344,9pk en ook gewoon op digifant 1 |
|
|||
|
|||
Zoals beloofd
http://www.bs-autotune.nl/shop/prod...products_id/268 Hier de info wat de verkoper geeft over de verschillen van Megasquirt tov die ander. http://www.bs-autotune.nl/shop/prod...products_id/110 Gr Wesley |
|
||||
|
||||
misschien nog makkelijker
http://www.k-data.org/kdfi-pnp-vw-pg-g60.html ook kdfi net zoals bovenstaande maar dan in de oem behuizing , dus plug and play |
|
||||
|
||||
Interessant,
Pnp kdfi kost ongeveer €499 en digifant 1 met chip op maat kost ongeveer €750 Ik sta nu ook voor deze keuze en heb voor en tegens over beide manieren gelezen. Zijn er ervaringen met 8v Turbo op de G60 motor ? Ik zou graag in contact komen.
|
||||
|
||||
Quote:
Desnelders op volksforum en cleaned. |
|
||||
|
||||
wat is een dikke motor?
ik heb een pg geheel gesmeed met bewerkte kop met alles van schrick erin,met een nieuwe bewerkte glader erop.Heeft t hierop nut?heb me wel al eens vaker bedacht over een vrij programmeerbaar systeemmaar niet echt antwoorden gevonden.heel missschien staat nog eens een lysholm in de planning maar eerst eens met de glader rijden. |
|
|||
|
|||
Een vrij programmeerbaar systeem heeft vaak nut als het originele systeem niet meer voldoet(bv niet nauwkeurig genoeg is) of als de eigenaar van plan is vaker aanpassingen te willen doen, en dan zelf de ecu wil bijstellen ipv iedere keer flink geld te moeten neerleggen bij een tuner voor het aanpassen van de chip.
Voor de liefhebber heb ik nog een KDFI te koop.... |
|
||||
|
||||
met een lysholm gaan rijden ???? een lader is nog betrouwbaarder,en leverd meer vermogen
|
|
||||
|
||||
Een G60 is geen G60 zonder G60
|
||||
|
||||
Ja dat was mijn idee ook van de lader maar een bbm lysholm schijnt t ook erg goed te doen.
|
|
||||
|
||||
Quote:
+24 |
|
||||
|
||||
die van bbm blijven ook niet heel,heb er al verschillende kapot gezien
|
|
||||
|
||||
Quote:
Okay , Ik praat hier over een PG motor met Digifant 1 ecu En met een dikke T04b turbo erop :-)
|
||||
|
||||
Quote:
@callaway Geen G60 dus. Is dit niet wat voor jou; http://www.volksforum.com/forum/showthread.php?t=130780
|
||||
|
||||
Ik wil met een 65mm pullye gaan rijden met getande riem,dus betrouwbaarheid blijft ook de vraag natuurlijk.T is gelukkig geen daily meer waardoor de 65 mm wel mogenlijk is.
|
|
||||
|
||||
Ik zou zeggen ,digifant chip op maat met digilag "verbetering" , grotere mapsensor en gaan met die banaan.
Ik heb hier ook voor gekozen met uitbreiding van Multidisplay erbij , ga binnenkort aan de slag hiermee