|
||||
|
||||
Hulp gevraagd betreffende restauratie.
Hallo,
Ik rij alweer twee jaar met veel plezier rond in mijn Golfje 2 TD uit '85. Destijds financieel erg aantrekkelijk voor mij als student. Dezer dagen ook niet verkeerd als daily vervoer naar het werk (110km per dag). Wat mij betreft de ideale middenweg tussen sportief rijden en zuinig verbruik. Maar dit terzijde. Nu is mijn wagen niet echt een parel als je hem van dichterbij gaat bekijken. De term 'krokante frikadel' is mij dan ook niet gespaard gebleven. De meeste roest bevind zich aan de achterkant: - dorpels achter - achterschort - wielkasten/randen Voor de rest dingen als: - Hier en daar roest rond de raamranden - Voorscherm rechts. Zelf heb ik altijd wel in mijn hoofd gehad om de wagen op te knappen. Na wat aanmoediging van meerdere mensen zit ik nu toch op het punt om die knoop door te hakken. Nu weet ik zelf alleen niet zo goed waar te beginnen. Het 'restauratie-gebied' is voor mij nog totaal onbekend. Ik vroeg mij af of jullie tips hebben. Waar begin ik, hoe en waar vind ik de juiste lasser, enz? Het enige dat ik eigenlijk al heb is een spuiter. Een lang verhaal, maar ik maak mezelf graag duidelijk Ik denk dat het ook niet onverstandig is als ik later aan dit topic wat foto's toevoeg. Ik snap dat dit geen zondag middag klus is en dat het niet voor een plak ontbijtkoek gedaan word. Ik hoop dat jullie mij wat verder kunnen helpen. Alvast bedank! Gr. Remie |
|
||||
|
||||
FF lasklus een pb doen, die weet hoe goed laswerk gedaan hoort te worden, al zo vaak gebeund laswerk gezien als apk-keurmeester (vroegah) dat gewoon weer overnieuw kon....
|
|
||||
|
||||
@Audi1981
|
||||
|
||||
Remie,
Inderdaad als je het niet zelf kunt dan een profi regelen zoals Lasklus. Ik weet niet hoe handig je bent qua techniek / elektra maar wat ik je zeer zeker adviseer is ontzettend veel foto's maken alvorens en tijdens het demonteren van de auto. Heb ik ook gedaan en heb na het lassen/spuiten alle foto's op een oude laptop gezet en die als hulp gebruikt bij het in elkaar zetten. Wat je ook kunt doen is voor je alle kabeltjes loshaalt (onder de kap / dashboard) de draadjes en bijbehorende pooltjes labelen ! Lees anders mijn topic eens een beetje door en je krijgt een beetje het idee hoe ik het heb aangepakt (en ik ben ook geen monteur.. ) Succes i.i.g. en super dat je de mk2 gaat aanpakken, zou zonde zijn om het niet te doen.
|
|||
|
|||
Je hebt iig mijn oude golf als donor wagen
|
|
||||
|
||||
Bedankt voor de tips! Zo kan ik alvast een mooi begin maken. En natuurlijk super dat ik jou oude Golf mag gebruiken Jonathan! Tegen de tijd dat ik start zal ik waarsschijnlijk wel een topic aanmaken.
|
|
||||
|
||||
|
|
||||
|
||||
Quote:
Heb ik ook gedaan |