#1
|
||||
|
||||
Hoe moet ik dit aanpakken!
Ik heb een maand geleden een leuk setje velgen gescoord, opknappers weliswaar.
Deze zou ik graag weer netjes krijgen met uiteraard zo min mogelijk kosten. Ik ben erachter dat het nep 2-delige velgen zijn, maar ik snap niks van die boutjes. Kunnen die er dan wel uit? En zo ja, kunnen er dan weer nieuwe in? Ze zijn wel van staal of ijzer achtige soort van wat ik kan zien en er bladert verf of coating af. De randen zijn volgens mij fabrieksaf gepolijst met blanke lak.. Is dit zelf nog redelijk strak te krijgen met het handje of moet dit echt worden afgedraaid? Stoeprandschade moet worden opgelast en gedraaid zeker?
__________________
Volkswagen Polo 2F 1.3 coupe 1990 (sold) Audi A4 B5 1.8 turbo 20v limo 1999 (sold) Audi S4 B5 2.7 BiTurbo avant 2000 (stolen) Audi S4 B5 2.7 Biturbo limo Cactus Green 1999 |
#2
|
|||
|
|||
als ze niet krom zijn zou ik ze eerst degene afdraaien die het slechtste zijn.
die imi-boutjes kon je dacht ik apart krijgen, maar weet dat niet zeker. ik zou persoonlijk zelf proberen het hart mooi te spuiten met een knikkerbus. en de randjes zou ik laten polijsten en dan evt. met blanke lak laten spuiten. bel anders ff met Wheelcare in Zeeland of Cultwheels in Siddeburen. Misschien valt het wel mee om ze te LATEN opknappen!
__________________
Je bent nooit te oud om in een platte VW rond te stuiteren! |
#3
|
||||
|
||||
Quote:
Ik wil zo veel mogelijk zelf doen, hier ben ik inmiddels al mee bezig Een uurtje na het posten van dit topic had ik iets gevonden waar ik nog helemaal niet over na had gedacht maar perfect werkt. Er zit namelijk blanke lak over de gepolijste gedeeltes Verfafbijt gekocht en dit er op gesmeerd en een paar uur laten werken en de randen waren ontdaan van de blanke lak laag Gisteren ben ik begonnen met het uitschuren van de corrosie, dit gaat ook prima met korrel 1000. Ik moet alleen nog ergens schuurpapier van 1500 en 2000 zien te vinden... Ik zal later nog foto's posten van hoe het er nu uit ziet Alleen over die boutjes ben ik nog niet uit. Ik weet zeker dat dit ''sier'' boutjes zijn en dus neppe. Maar het zijn geen plastic boutjes. Zou ik deze er nog normaal uit kunnen krijgen? Ben bang dat ik ze kapot draai..
__________________
Volkswagen Polo 2F 1.3 coupe 1990 (sold) Audi A4 B5 1.8 turbo 20v limo 1999 (sold) Audi S4 B5 2.7 BiTurbo avant 2000 (stolen) Audi S4 B5 2.7 Biturbo limo Cactus Green 1999 |
#4
|
||||
|
||||
Volgens mij kan je die nep boutjes wel bij Sjaak krijgen, dus mocht je er één kapot draaien
http://www.sjaaksautoservice.nl/
__________________
..Some people just need a high-five..
..In the face..
..With a chair..
|
#5
|
||||
|
||||
Boutjes zijn op veel plekken wel te krijgen.
Hier bijvoorbeeld; http://www.velgrenovatie.com/erik.html Dat fijne schuurpapier en polijstspullen zijn meestal verkrijgbaar bij een autolakken handel. Daar haal ik de mijne altijd, t/m 3000 waterproef. Edit; zie net dat het nep-boutjes betreft.
__________________
20-Jahre GTI 16v-M62 GSX-R600 K9 HOEGEE-Tuned STOLEN Honda CRF450 SM KTM EXC 525 Racing SM |
#6
|
||||
|
||||
Thanks voor de links!
Heb inmiddels schuurpapier en nog wat dingen die ik toch moest bestellen bij Carclean gekocht, daar hebben ze blijkbaar ook dat fijne schuurpapier! De boutjes zal ik er eerst moeten uithalen voordat ik precies weet wat ik nodig heb als vervanging Nu nog een geschikt bitje vinden om die eruit te halen..
__________________
Volkswagen Polo 2F 1.3 coupe 1990 (sold) Audi A4 B5 1.8 turbo 20v limo 1999 (sold) Audi S4 B5 2.7 BiTurbo avant 2000 (stolen) Audi S4 B5 2.7 Biturbo limo Cactus Green 1999 |
#7
|
||||
|
||||
randjes
Quote:
voor 75 euro maak ik alle randjes weer als nieuw
__________________
bertil |
#8
|
||||
|
||||
Quote:
Bedankt voor je aanbod! Maar ben nu zelf al lekker opdreef Alleen de stoeprandschade krijg ik zelf niet weg, maar goed dat is dan alles. Zit alleen met die nep boutjes in mijn maag, ben bang dat ik die er nooit uit ga krijgen omdat ze zo diep zitten of dat ik ze kapot draai, als er uberhaubt al schroefdraad aanzit.
__________________
Volkswagen Polo 2F 1.3 coupe 1990 (sold) Audi A4 B5 1.8 turbo 20v limo 1999 (sold) Audi S4 B5 2.7 BiTurbo avant 2000 (stolen) Audi S4 B5 2.7 Biturbo limo Cactus Green 1999 |