Volksforum.com

Go Back   Volksforum.com > Nederlands > Techniek en Tuning Watergekoeld > Golf en Jetta MK I
User Name
Password
Home FAQ Register Members List Calendar Today's Posts





Reply
 
Thread Tools Search this Thread
  #1  
Old 26-08-2012, 18:38
pascal76's Avatar
pascal76 pascal76 is offline
Forum Regular
 
Join Date: Jan 2010
Posts: 166
Default tellers golf1 gti

Is er iemand die eventueel foto's voor me heeft van de tellers van een golf1 gti?
Ik heb een 1.6gti en volgens mij klopt het een en ander aan de achterkant niet met de "folie" aan de achterkant, zit namelijk wat los en gek vind ik zelf.
Zie foto.
Hoor graag van jullie over tips enz.
[IMG]
[/IMG]

[IMG]
[/IMG]

[IMG]
[/IMG]
Reply With Quote
  #2  
Old 26-08-2012, 18:51
gizmo98 gizmo98 is offline
VW Guru
 
Join Date: Nov 2009
Posts: 851
Default

volgens mij is dit geen Combi van GTI
__________________
VRIJHEID IS EEN VOLGETANKTE Mk2 GOLF
Reply With Quote
  #3  
Old 26-08-2012, 19:23
pascal76's Avatar
pascal76 pascal76 is offline
Forum Regular
 
Join Date: Jan 2010
Posts: 166
Default

Quote:
Originally Posted by gizmo98
volgens mij is dit geen Combi van GTI


Zat er toch echt in....heb je een voorbeeld dan van een gti teller?
Reply With Quote
  #4  
Old 26-08-2012, 19:38
vwfiel vwfiel is offline
Postwhore
 
Join Date: Apr 2008
Posts: 1,303
Default

Lijkt wel van gti
Alleen heb ik mfa in plaats van een digitaal klokje
Reply With Quote
  #5  
Old 26-08-2012, 19:48
pascal76's Avatar
pascal76 pascal76 is offline
Forum Regular
 
Join Date: Jan 2010
Posts: 166
Default

Quote:
Originally Posted by vwfiel
Lijkt wel van gti
Alleen heb ik mfa in plaats van een digitaal klokje


En waarom zit die folie dan zo gek aan de achterkant?Ik wil er eigenlijk ook eentje met mf omdat ik die hendels nu ook heb en ook in de kabelboom de aansluiting heb.
Hoe sluit je de mfa trouwens aan vanaf de hendels?
Reply With Quote
  #6  
Old 26-08-2012, 20:21
Joris_MK1's Avatar
Joris_MK1 Joris_MK1 is offline
VW Guru
 
Join Date: Jul 2011
Posts: 774
Default

Vanaf de hendel gaat tweevoudig draadje naar de teller als ik het goed heb.
De teller die jij hebt is zonder MFA, echter is het logisch dat die kabel daar niet aangesloten is. Ze gaan namelijk niet 20 verschillende folies maken, ze veranderen namelijk alleen de onderdelen die nodig zijn, je zult aan de bovenkant van de teller ook lege 'eilandjes' tegenkomen, plekken waar geen weerstand of draadbrug zit.

Maar voor MFA heb je meer nodig, er moet een aansluiting van je vacuum naar je teller toe, vanaf de inlaat dus, je hebt volgens mij ook een oliedruksensor nodig, niet alleen een oliedrukschakelaar... En zo zullen er nog wel wat dingen zijn.
Reply With Quote
  #7  
Old 26-08-2012, 20:27
pascal76's Avatar
pascal76 pascal76 is offline
Forum Regular
 
Join Date: Jan 2010
Posts: 166
Default

Quote:
Originally Posted by Joris_MK1
Vanaf de hendel gaat tweevoudig draadje naar de teller als ik het goed heb.
De teller die jij hebt is zonder MFA, echter is het logisch dat die kabel daar niet aangesloten is. Ze gaan namelijk niet 20 verschillende folies maken, ze veranderen namelijk alleen de onderdelen die nodig zijn, je zult aan de bovenkant van de teller ook lege 'eilandjes' tegenkomen, plekken waar geen weerstand of draadbrug zit.

Maar voor MFA heb je meer nodig, er moet een aansluiting van je vacuum naar je teller toe, vanaf de inlaat dus, je hebt volgens mij ook een oliedruksensor nodig, niet alleen een oliedrukschakelaar... En zo zullen er nog wel wat dingen zijn.


Thanks alvast...moet ik dus een andere tellet zoeken haha.
Heb je wat foto's of voorbeelden van de aansluitingen?
Reply With Quote
  #8  
Old 27-08-2012, 17:45
volkswein-rider's Avatar
volkswein-rider volkswein-rider is offline
VW Fanatic
 
Join Date: Jan 2009
Posts: 404
Default

Volgens mij is deze niet van een GTI. Zover ik weet zat deze onder andere in een GX uitvoering.
__________________
Golf MK 1 1800 GTI 1982
Golf MK IV 2.0 2000
Kever 1300s 1973: sold
Opel Manta A 1973
Chevy Bel Air coupé V8 1958
Reply With Quote
  #9  
Old 27-08-2012, 20:48
pascal76's Avatar
pascal76 pascal76 is offline
Forum Regular
 
Join Date: Jan 2010
Posts: 166
Default

Quote:
Originally Posted by volkswein-rider
Volgens mij is deze niet van een GTI. Zover ik weet zat deze onder andere in een GX uitvoering.


oke, als je gti tellers weet in goede staat hoor ik het graag....liefst met mfa.
Reply With Quote
  #10  
Old 28-08-2012, 12:45
roverd's Avatar
roverd roverd is offline
VW Enthousiast
 
Join Date: Jan 2009
Posts: 96
Default

Quote:
Originally Posted by pascal76
oke, als je gti tellers weet in goede staat hoor ik het graag....liefst met mfa.


Ik heb nog wel een GTI cockpitje liggen met verbruiksmeter en schakelindicatie.
Alleen de MFA werkte soms wel, soms niet.

Hetzelfde als deze:

__________________
Golf I GTI 1.9 16V 1982 (restauratie klaar)
Golf VI GTD (Daily) 215pk 420nm (Vagtechniek)

Exen:
Golf V GTI DSG
Golf IV GTI TDI JD
etc...
Reply With Quote
  #11  
Old 28-08-2012, 15:14
pascal76's Avatar
pascal76 pascal76 is offline
Forum Regular
 
Join Date: Jan 2010
Posts: 166
Default

Quote:
Originally Posted by roverd
Ik heb nog wel een GTI cockpitje liggen met verbruiksmeter en schakelindicatie.
Alleen de MFA werkte soms wel, soms niet.

Hetzelfde als deze:



Wat vraag je ervoor incl. verzenden?Welke motor...1,6 of 1,8?
Reply With Quote
  #12  
Old 28-08-2012, 15:56
heinz74's Avatar
heinz74 heinz74 is offline
Postwhore
 
Join Date: Jul 2012
Posts: 1,362
Default

1.6 Gti heeft NOOIT een MFA gehad (en verbruiksmeter/schakelindicatie),de gewone 1.8 wel ,mits het geen hollandse Rabbit GTI was..
er zijn Motometer en VDO tellers gemaakt,VDO is (mijn beleving )iets degelijker..voor het MFA zit er een extra stekker op de unit en een vacuum aansluiting ,,als je er geen kabelboom bij hebt van een auto met mfa word dit een hele opgave om het (goed) werkend te krijgen
om over de verbruiksmeter/schakelindicatie nog maar te zwijgen (relais,grotere stekker op de versnellingsbak).. Massa op het blok en centraal punt tegen het schutbord zijn cruciaal voor een goed werkende toerenteller en waarschuwingsledjes in ieder geval..sowieso...beter pak je een tellerbak van een gewone benzine uitvoering met bijv een JB motor..
Reply With Quote
  #13  
Old 28-08-2012, 17:08
pascal76's Avatar
pascal76 pascal76 is offline
Forum Regular
 
Join Date: Jan 2010
Posts: 166
Default

Quote:
Originally Posted by heinz74
1.6 Gti heeft NOOIT een MFA gehad (en verbruiksmeter/schakelindicatie),de gewone 1.8 wel ,mits het geen hollandse Rabbit GTI was..
er zijn Motometer en VDO tellers gemaakt,VDO is (mijn beleving )iets degelijker..voor het MFA zit er een extra stekker op de unit en een vacuum aansluiting ,,als je er geen kabelboom bij hebt van een auto met mfa word dit een hele opgave om het (goed) werkend te krijgen
om over de verbruiksmeter/schakelindicatie nog maar te zwijgen (relais,grotere stekker op de versnellingsbak).. Massa op het blok en centraal punt tegen het schutbord zijn cruciaal voor een goed werkende toerenteller en waarschuwingsledjes in ieder geval..sowieso...beter pak je een tellerbak van een gewone benzine uitvoering met bijv een JB motor..


Kan ik dan wel bovenstaande teller gebruiken (mijn eigen die ik nu heb)?
Mocht je nog iemand weten met gti tellers hoor ik het ook graag (zonder mfa dan)
Reply With Quote
  #14  
Old 28-08-2012, 18:11
heinz74's Avatar
heinz74 heinz74 is offline
Postwhore
 
Join Date: Jul 2012
Posts: 1,362
Default

als je er de kabelboom van na modeljaar '80 in hebt liggen met het nieuwe model stekkers zou het moeten passen
maar dat durf ik van een afstand niet zo te zeggen...als je auto echt een 79er is (met ooit de kleine achterlichten )moet je dat eerst veranderen ,de stekkers van een losse 2 tellerige tellerbak (tot modelj 80) zijn anders..
het mooiste voor jouw zou de kabelboom zijn van een 81er 1600 gti (compleet).met zekeringkast en al ..dan kun je het binnen een dag al voor mekaar krijgen dat alles werkt (en dat ie start etc)
een 83er 1800 kabelboom kan ook ,maar dan moet je sowieso naar een andere zekeringen kast (veel minder storingsgevoelig) ,vanaf herfst 82 is een golf 1 bijna gelijk aan het eerste type golf 2 qua bedrading .dan zou het mfa met een beetje inventiviteit voor 80% werken eventueel
veel succes...
Reply With Quote
  #15  
Old 28-08-2012, 19:48
volkswein-rider's Avatar
volkswein-rider volkswein-rider is offline
VW Fanatic
 
Join Date: Jan 2009
Posts: 404
Default

Hierbij nog enkele foto's van de verschillende tellers.
Eerste foto is voor zover ik weet voor een 1600GTI. Op deze zit zoals eerder al genoemd geen MFA.



Tweede en derde foto zijn van een 1800GTI. Hierbij hoort een hendel aan het stuur met op de zijkant de knop tbv de MFA. Rechtsboven bij de teller zie je de knop voor stand 1 en 2.



__________________
Golf MK 1 1800 GTI 1982
Golf MK IV 2.0 2000
Kever 1300s 1973: sold
Opel Manta A 1973
Chevy Bel Air coupé V8 1958
Reply With Quote
  #16  
Old 28-08-2012, 23:35
The_Rabbit's Avatar
The_Rabbit The_Rabbit is offline
VW Addict
 
Join Date: May 2008
Posts: 539
Default

Bovenste foto is volgens mij van een 84'er Golf II GTi?!
__________________
Daily's :
2019 Seat Leon ST 1.5TSi FR
1989 VW Golf GL 1.8

Ex VW's:
1990 VW Golf GL 1.6TD Intercooler
1996 VW Golf GT 1.9TDi Special
1991 VW Golf Pasadena 1.6TD Intercooler
1983 VW Golf Rabbit LX 1.1
2001 VW Golf Base 1.9TDi Edition
Reply With Quote
  #17  
Old 29-08-2012, 06:39
heinz74's Avatar
heinz74 heinz74 is offline
Postwhore
 
Join Date: Jul 2012
Posts: 1,362
Default

Quote:
Originally Posted by The_Rabbit
Bovenste foto is volgens mij van een 84'er Golf II GTi?!

of een scirocco 2 gti (teller gaat tot 220,dus ook geen 16v (260)),maar dan zou er wel een MFA in moeten zitten..kan ook een samengesteld bakje zijn ,ts heeft er in ieder geval niks aan ...
Reply With Quote
  #18  
Old 29-08-2012, 07:38
pascal76's Avatar
pascal76 pascal76 is offline
Forum Regular
 
Join Date: Jan 2010
Posts: 166
Default

Heeft er niemand hier nog tellers liggen voor de gti.
Ik kan mijn tellers er wel inzetten want de stekker van de kabelboom past erop.
De kabelboom die ik heb en dus ook de klokken komen uit een cabrio gti (lag althans een 1.6 EG H blok in.
Hoor graag van jullie.
Reply With Quote
  #19  
Old 29-08-2012, 11:26
Zollie's Avatar
Zollie Zollie is offline
Forum junkie
 
Join Date: Jun 2007
Posts: 1,917
Default

Quote:
Originally Posted by volkswein-rider
Hierbij nog enkele foto's van de verschillende tellers.
Eerste foto is voor zover ik weet voor een 1600GTI. Op deze zit zoals eerder al genoemd geen MFA.





Die kleine aansluiting rechts doet denken aan Passat van voor 1984.

Onderstaande teller is van een 1800 carb 66kw PAssat uit 1983, ook kleine stekker rechts. Heeft Golf die kleine stekker wel gehad??




Ik zie geen verschil [edit] Oh, de verbruiksmeter tot 10 ipv 9! [/edit]
__________________
1988 T3 Hoogdak postbus -> westfalia
2005 Prius
Reply With Quote
  #20  
Old 30-08-2012, 17:34
volkswein-rider's Avatar
volkswein-rider volkswein-rider is offline
VW Fanatic
 
Join Date: Jan 2009
Posts: 404
Default

Van diegene waar ik de bovenste tellerbak van had gekregen dacht dat deze uit een 1600 GTI kwam (had deze tellerbak ook al jaren te liggen).
__________________
Golf MK 1 1800 GTI 1982
Golf MK IV 2.0 2000
Kever 1300s 1973: sold
Opel Manta A 1973
Chevy Bel Air coupé V8 1958
Reply With Quote
Reply



Posting Rules
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

vB code is On
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is Off
Forum Jump




All times are GMT +1. The time now is 23:36.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
All rights reserved, Volksforum