|
||||
|
||||
Polo_Coupe_GT
Hallo iedereen,
Na een tijdje rond te kijken stel ik me ook maar even voor. Ik ben Karst en ben sinds 8 maart dit jaar 18, ik doe een opleiding in de autotechniek dus toen kwam het autotje eigenlijk gelijk na mijn verjaardag. De auto is een polo 2f coupe in GT uitvoering, niet alleen het interieur en logo enz. maar ook met een heus 3F motorblokje(1.3i met 75PK) Ik stel ook gelijk mijn eerste vraag: Ik wil hem natuurlijk gelijk met z'n smoel op het asfalt hebben en hem verlagen met een 80/60 vaste set van TA Technix, kan dit met de bandenmaat: 155/70/13? Ik kan namelijk nog niet aan andere velgen komen met mijn budget of moet ik toch voor een 60/40 setje gaan? Oohja, misschien ook wel interresant om te weten, ik ben nog bezig met mijn rijbewijs. Edit: Mijn voorlopige plannen: Het 80/60 setje met ATS Classics en een onderlipje. Eigenlijk een beetje simpel maar in mijn ogen gewoon mooi en strak
'91 Polo 1.3 3F! '91 Jetta CL 1.6 Last edited by Polo_Coupe_GT : 29-08-2012 at 18:09. |
|
||||
|
||||
welkom,leuke polo.je kunt hem op de originele banden al best wel plat leggen,al heb je bij deze types wel dat ie eigenlijk altijd lager is dan het lijkt,omdat de onderste lijn van bumpers en kas een stuk hoger liggen dan laagste punt bodem.
|
||||
|
||||
Quote:
Dat was snel , Dankjewel Quote:
Dus de 80/60 set kan gewoon gemonteerd worden zonder dat het spul gaat aanlopen enz.? Ik heb kan het me echt niet veroorloven om een miskoop met zo'n set te doen en achteraf te denken: Was ik toch maar voor de 60/40 set gegaan. Bedankt!
'91 Polo 1.3 3F! '91 Jetta CL 1.6 Last edited by Polo_Coupe_GT : 26-08-2012 at 00:55. |
|
||||
|
||||
jazeker,ik heb met precies dezelfde setup gereden,dat ging meer dan top.
|
||||
|
||||
Mooi zo, bedankt voor de info!
|
|||
|
|||
Welkom hier, leuke polo...ben benieuwd hoe het lijkt als ie plat ligt...
|
||||
|
||||
Dikke GT nieuwe asfaltschraper:P
|
||||
|
||||
Bedankt voor alle reacties! leuk om te horen dat jullie hem mooi vinden
|
||||
|
||||
ik had 15inch eronder, met 60/80 geen problemen mee
|
||||
|
||||
Het is nog niet helemaal zeker of het allemaal door kan gaan, maar als de set er uiteindelijk onder zit zal ik zeker even fotos plaatsen
|
|||
|
|||
Ik reed met opel staal (et42) en 165 50 15 en een 80/60 verlaging, dit liep alleen aan aan de binnenkant met volledig insturen.
|
||||
|
||||
Ik heb de set vanmiddag besteld
nu alleen nog 2 tot 4 werkdagen wachten...
|
|||
|
|||
Bestel gelijk een setje Wellems blokken.
|
||||
|
||||
Wat kosten die dingen ongeveer dan? Ik vond dit namelijk al veel ( heb niet zo'n groot budget)
'91 Polo 1.3 3F! '91 Jetta CL 1.6 Last edited by Polo_Coupe_GT : 30-08-2012 at 19:58. |
|
||||
|
||||
Ik heb de set binnen, maar ik lees een heleboel over de verstelling van de achterste poten, weet iemand daar meer over? moet ik de achterste veerpoten nog verstellen of is dat alleen als je naar 80/80 wilt gaan?
Alvast bedankt
|
||||
|
||||
Iemand?
|
||||
|
||||
Nog belang bij een setje oldskool wielen voor je Polo?
Heb deze evt wel te koop voor 60 euro 13" x 6J
|
||||
|
||||
Quote:
als je 80/60 hebt besteld staan ze daar idd op ingesteld achter.[is meestal de middelste,dus helemaal beneden is 8cm,helemaal boven 4cm.]
|
||||
|
||||
als het een TA technix set is kunnen de achterpoten van 30 tot 90mm gesteld worden.
maar worden altijd geleverd op 60mm. best vervelend als je bijvoorbeeld een 40/30 setje besteld. Maargoed voor 80/60 staat het dus goed bij levering. Voor kun je niet instellen, kwestie van andere veren vanwege het systeem. Vervang je toplagers en wiellagers ook even mee. Poten moeten er toch geheel onderuit (polo's t/m 2f hebben geen los fusee) Dit hoeft natuurlijk niet als ze nog niet zo oud zijn. Die lagers hebben namelijk extra te lijden door het verlagen, zeker als het een stugge set is. Een oud lager zal om die reden ook sneller stuk zijn, en dan moet je weer alles eronderuit halen. Dus vandaar.
|
||||
|
||||
Bedankt jongens! Toch handig zo'n forum , volgende week begint school weer
dus dan gooi ik hem er eindelijk onder! Wat betreft de lagers ga ik het risico nemen om op deze door te gaan. @René: ik heb je een pm gestuurd