|
|||
|
|||
Polo 6N2 GTI, motormanagement lampje
Hallo!
Ik hoop dat iemand me hier kan helpen.. Een aantal weken geleden heb ik een Polo 1.6 GTI uit 2000 gekocht. Als ik de auto op contact zet, gaat het motormanagement lampje niet oplichten. EPC lampje doet dit wel. Wie weet wat dit kan zijn? Kan het zijn dat mijn auto dit lampje niet heeft? Het lampje kapot? Of kan dit uitgezet zijn? Groetjes, Renate |
|
||||
|
||||
Hoort het te gaan branden als je je contact aan zet?
Als ie goed rijdt voor de rest, lekker zo laten. "if it works, don't fix it" is mij altijd geleerd
|
|
||||
|
||||
lampje kapot.
Normaal horen alle in gebruik zijnde lampjes op te lichten als je het contact aanzet. En deze gaan dan 1 voor 1 uit. Motormanagement hoort volgens mij wel gewoon aan te gaan.
|
|||
|
|||
Ik dacht ook dat hij hoort aan te gaan..
De auto is uitgelezen, foutcode van de lambda, dan hoort toch dat lampje te gaan branden? Of heb ik dat fout? |
|
||||
|
||||
Quote:
Dan zou ie idd moeten branden. Dus ws lampje stuk. Dan brand ie met op contact zetten niet, en met een foutcode dus ook niet. 2e hands lambda erin, nieuw lampje en gaan Wel ff goed nagaan, sommige hebben LED, die kunnen niet vervangen worden (meestal smd leds, gesoldeerd op de printplaat)
|
|||
|
|||
Hm okee, hoezo kan ledje niet vervangen worden dan?
Er is al gekeken, er zitten LED-jes in Kan het ook nog zijn dat er een draadje verlegd is, of doorgeknipt? Dat het bedrijf er heeft mee lopen rotzooien? |
|
||||
|
||||
Quote:
Word idd ook veel gedaan....had er laatst nog een binnen met een zwart kapje over het ledje ... |
|
|||
|
|||
Dat heeft mijn ledje gelukkig niet
Maar zo'n ledje gaat toch eigenlijk (bijna) nooit kapot? Zal ik wel weer pech hebben dattie kapot is :P Nouja liever dat dan dat er mee geknoeid is |
|
||||
|
||||
Quote:
Sterker nog ik heb hier een 6n2 daar brand ledje al ong 4 jaar lang elke dag van komt nog wel Groeten Bart |
|
|||
|
|||
Nou, als die kapot is, kan die niet elke dag branden
|
|
||||
|
||||
leds gaan niet zo snel kapot normaal gezien. kan dus idd ergens een draadje doorgeknipt zijn.
Maar meestal zijn het SMD leds op de printplaat. Die dingen zijn zo klein dat je ze alleen kunt solderen als je er wel eens mee gewerkt hebt... De kleinste smd leds zijn namelijk 1x1mm. En in een tellerbak zitten echt niet de ultraflux leds die je vind in de vervanger van een GU10 spot Die zijn namelijk een stuk groter.
|
|||
|
|||
Mn vriend is wel handig met solderen, misschien dat het hem lukt..
Stel dat er een draadje door is geknipt, waar zou die dan doorgeknipt kunnen zijn? Hadden al beetje gekeken, niks gevonden |
|
||||
|
||||
Meestal dash defect, ledje dus idd, is leuk priegelen die smd krengen
|
|
|||
|
|||
Het ligt niet aan het ledje
Heeft er misschien iemand een stroomkringschema van de tellerunit? |