#1
|
|||
|
|||
Golf 1 houdt in bij warme motor
Goedendag allemaal.
Ik zit met het volgende probleem met mijn golf 1.1 van '83. Als ik ongeveer een kwartier heb gereden, dan gaat hij heel erg inhouden. Auto wil dan niet harder als 110 a 120 max! Normaal gesproken is dat geen probleem aangeZien ik meestal binnendoor rijd en als ik al snelweg rij, dan cruise ik rustig met een gangetje van +/- 100km/h. Maar soms rij ik achter iemand aan (meetings oid) en dan is het wel makkelijk om in elk geval gewoon met gemak 120 te kunnen rijden. Als ik met een koude motor ga rijden, dan staat de temp naar 5 minuten al op 90 graden. Als ik op dat moment gas geef wil de auto met gemak 140 rijden. Maar na een kwartier is het afgelopen. Dan gaat hij steeds langzamer rijden, en kom ik niet meer over de 110. Auto valt niet uit oid. Stationair loopt hij ook gewoon redelijk(kan iets beter maar loopt niet slecht) Bougies, luchtfiler, contactpunten zijn vervangen. Iemand enig idee waar ik het moet zoeken? Gr Roy |
#2
|
||||
|
||||
Kijk eens naar je carburateur, vooral het choke gedeelte... Als die dicht gaat wil ie niet zo best. Maar het kan ook zijn dat hij juist te weinig benzine krijgt, dat je sproeier te klein is of misschien verstopt. Is je choke handmatig of automatisch?
|
#3
|
|||
|
|||
Ik heb een handmatige choke.
Brandstoffilter ga ik ook nog vervangen voor de zekerheid. Is zo'n carburateur makkelijk los te halen zonder meteen alles weer te moeten afstellen? |
#4
|
|||
|
|||
Brandstoffilter is vervangen maar geeft geen verschil.
|
#5
|
||||
|
||||
Carburateur kan je er zo vanaf halen, al raad ik je aan een nieuwe pakking te knippen, doe geen moeite voor een pakking op maat, die heb ik ook niet kunnen vinden... Gewoon een stuk pakkingpapier halen bij cartal, brezan oid, overtrekken en op maat knippen. Dan een dun laagje vloeibare pakking eroverheen dan weet je zeker dat hij dicht is. Heb mijne zo gedaan en die is er inmiddels 5 keer af geweest, zonder dat de pakking stuk ging.
Als je carburateur eraf is kun je hem het beste helemaal uit elkaar halen en ultrasoon reinigen. Maar als je geen reiniger hebt, heb ik mensen gezien die hem in een emmertje benzine zetten... Alle sproeiers eruit halen en bij voorkeur doorprikken, heb je van die ragertjes voor tussen je tanden voor, dat moet volgens mij perfect gaan. Als de pakking die tussen boven en onderkant van de carb zit stuk is doe je er denk ik goed aan een revisiekitje te bestellen, daar zitten ook de membranen in, die waarschijnlijk helemaal hard zijn. Heb je enige modificatie gedaan aan de auto wbt motor? Luchtfilter, uitlaat etc? Dan zou het kunnen zijn dat je sproeier te klein is... |
#6
|
|||
|
|||
Thanx voor de uitleg. Ga er vd week mee aan de gang
Nee ik heb motorisch niks veranderd. |