|
||||
|
||||
Golf 1979 gti vragen
Sinds een tijdje ben ik in het bezit van een Golf 1.6 gti uit 1979.
Beetje bij beetje probeer ik alles werkend te maken voordat ik aan restauratie begin, en dit is aardig gelukt. Totdat ik het volgende te horen kreeg; Tijdens een cursus vertelde iemand dat als de motor op bedrijfstemperatuur is bij een gti , dat er een lampje in het dashboard gaat branden. Klopt dat en heeft iemand hier een voorbeeld foto van? En is een 79 gti ook met stalen bumpers geleverd? Bouwjaar van mijne is 10-79 Wie kan mij helpen?
|
||||
|
||||
Er brand bij mij geen lampje en dat bestaat niet je hebt natuurlijk wel de temparatuurmeter
|
|
||||
|
||||
als het rode lampje gaat branden kan je beter stoppen
|
||||
|
||||
Dit is het overgangsjaar mbt de stalen bumpers als ik me niet vergis. Je kunt toch nog bij de fabriek de productiegegevens van destijds opvragen ?
|
||||
|
||||
Quote:
Idd maar dat gebeurt ook niet, maar de vraag is of hij het nou verzonnen heeft of niet. Aangezien die in het bezit is van 2 gti's volgens zijn woorden Er is L is gekeken naar de bumpers en je kon alleen Kunststof bumpers bestellen. Maar als ik op zoek ging naar foto's van een 79 kwam ik ze wel is met staal tegen.
|
||||
|
||||
Quote:
Dit is incorrect en tevens onjuist! Het enige 'temperatuur' lampje wat gaat branden is je waarschuwingslampje, en als die brand zou ik snel stoppen
|
||||
|
||||
Ik heb nog het oude type dasboard. Maar heb een oranje en natuurlijk het rode koeltemp. lampje
|
||||
|
||||
Als er een verbruiksmeter in plaats van een temperatuurmeter aanwezig is, zijn er inderdaad die 2 lampjes voor de temperatuur.
Het gele lampje brandt als de motor koud is. Zie de foto's in dit verkooptopic: http://volksforum.com/forum/showthread.php?t=101106 Dit zie je ook vaak bij Diesels zonder temperatuurmeter. Stalen bumpers zijn tot en met modeljaar 1978 gemonteerd. Veel plezier met jouw GTi. |
|
||||
|
||||
@ Scirocco type 1: Bedankt, hierbij zijn allebei mijn antwoorden beantwoordt!
bij die van mijn zit idd die verbruiksmeter en zal hij hiermee het gele lampje hebben bedoelt die uit gaat. Bedankt voor de info allemaal
|
|||
|
|||
geel lampje
vanaf september 78 zit er bij de gti boven de 2 tellerklokken een geel en een rood lichtje bij, het gele lampje brandt als de moter koud staat, dit gaat uit als de moter warm staat, het rode lampje gaat branden als de temp te hoog is, vanaf september 79 tot september80 zijn deze 2 lampjes vervangen door ledlampjes
mvg |