|
||||
|
||||
"Rook"
Beste forumgenoten,
Onlangs heb ik de voetpakking van mn carburateur vervangen, compleet geen probleem, maar toen ik vanmiddag mijn motor een tijdje liet draaien zag ik dat er wat "rook" ter hoogte van mn carburateur zichtbaar was. Is dat gewoon nog een druppel of wat aan olie wat er evt op mn blok terecht is gekomen of moet ik me zorgen gaan maken?? Ik heb mn leidingen, slangen, aansluitingen e.d. gechecked, maar daar is niets bijzonders aan te zien/vinden.
|
||||
|
||||
Quote:
mischien beetje lekaage klepdeksel .. loopt het op je inlaat spruitstuk en uitlaat . vrgr gooi . |
|
||||
|
||||
Is de slang van de carterontluchting goed geplaatst (en niet gescheurd) ?
|
|
||||
|
||||
Quote:
Stomme vraag misschien, maar is dat die soort van S-vormige slang?
|
||||
|
||||
We praten trouwens over een 1.8 RP.............als dat er tenminste iets toe doet.....
|
||||
|
||||
Net nog ff gechecked, maar de carterontluchtingsslang (de befaamde S-vorm hahaha) is nog gewoon heel. Misschien ietwat te strak aangedraaid maar dat fix ik morgen wel ffies.
Verder nog een slangetje aangesloten bovenaan de carb. Eentje zat er vast, de andere hing lekker te bungelen. Alleen loopt ie nog steeds niet lekker stationair........
|
||||
|
||||
Quote:
Nee, die zwarte... ;-p Serieus: 't is de slang vanaf het kleppendeksel naar de luchtinlaat, -filter of carburateur (afh. van type). |
|
||||
|
||||
Erik,
Die is gewoon nog heel. Misschien ietwat te strak aangedraaid, maar niet kapot of wat dan ook. Ik ga zo weer ff kijken of t nu weer gebeurt, ff een tijdje laten draaien. Ik ga er toch wel een beetje vanuit dat 't gewoon een beetje olie is.