#1
|
||||
|
||||
Golf Mk2 G60 -> 16V G60 - Enveezee
Ik zal ook hier de vorderingen aan mijn project gaan bijhouden, inmiddels heb ik deze al een paar jaar dus al erg veel vernieuwd en verbeterd. Onderstaande foto's zijn van afgelopen weekend en zal ik later aanvullen met een "gedaan" en "to do".
Edit 12-3-2013: Laatste stand van zaken @scrapers, wielen zijn hier verbreed naar 8+9. De achterkant moet nog iets zakken September 2014: Laatste stand met de nieuwe 16vg60 en 16" rs: Last edited by EnVeeZee : 12-02-2015 at 00:08. |
#2
|
||||
|
||||
Mooi ding zeg!
__________________
Daily: Jaguar XF 2.2D Sportbrake '15 Project: VW Golf 1.8t GTI '99 |
#3
|
||||
|
||||
Zo hee mooie auto btw heb dezelfde stoelen
__________________
Volkswagen golf MK2 2.0 8v 1990 ( sold) Opel vectra 1.6 1997 ( sold) Volkswagen golf MK2 1.6 Aut. 1988 ( Sold) Volkswagen Polo 6n 1.4 (sold) Volkswagen kever 1972 (project) Volkswagen Golf MK4 1.6 (daily |
#4
|
||||
|
||||
Lekker hoorrrrr!!!
Een topper!!! |
#5
|
||||
|
||||
erg nette wagen!
__________________
Actieve topics: ------------------------- vdWal's Wagenpark Jetta Mk2 Coupe Verkocht: Golf Mk4 R32 Deep Blue Pearl Golf Mk3 Milestone Variantje Golf Mk2 Edition One 16vG60 Luup 16v, Jetta mk5 comfortline, Audi A4 B8 2.0 Sline |
#6
|
||||
|
||||
donderse wagen
__________________
Don't take life too serious. You'll never escape it alive anyway. |
#7
|
||||
|
||||
Mooie G60
Zijn dat eigenlijk die rem koel kanalen in de voorbumper waar eigenlijk de mistlampen zitten? |
#8
|
||||
|
||||
Thanks!
poging om de afgelopen 5 jaar even samen te vatten: Ik heb deze golf bij wijze van grap gekocht, mijn idee was om een snel en betaalbaar circuit speeltje te bouwen. Hij liep prima en de historie was bijna compleet, moest alleen wat inlopen op onderhoud en de optische achterstand. Zoals bij (jammergenoeg) bijna elke golf 1/2/3/4 moet je beginnen met strippen van tepper/autostyle luxe zoals; traanplaat matten, hitteschildjes, gekleurde achterlichten, dtm uitlaat, carbon stickertuning, kromme 15" velgen, Aluminium tellerplaatcovers, chrome pook, blitse trappers en de rest... Er kwam een redelijk nette golf 2 g60 tevoorschijn die veel aandacht, geld en tijd nodig ging hebben om weer netjes te worden. De lak was in matige staat maar had wel een unieke kleur: LP5Z (Orly Blue Metallic ClearCoat). Ik ben tot vandaag nog geen 2e mk2 tegengekomen in deze kleur, en al zeker geen g60 dus ik kon hem alleen maar in deze kleur laten. De bedoeling was om hem "tzt eens bij te laten spuiten waar nodig" Van een vriend kocht ik een (opknap) setje BBS RM, maar om de auto fatsoenlijk te kunnen verplaatsen moest er direct een nieuwe set Lenso Bsx komen. Kon ik in ieder geval zeggen dat ik ook echte had Volgende stap was het volledig laten reviseren en flowen van de lader. Toen ik begon aan de buitenzijde, kwam ik erachter dat er alleen nog "china meuk" te koop was. Dat was anders toen ik mijn eerste golfje had! Toen werden er nog passende delen gebouwd door clubs als mattig. Heb me de pleuris gezocht en ik was erg blij om een "embleemloze rallye look grille" van mattig nieuw te vinden. Koplampen, achterlichten en een hoop andere zooi had ik al gekocht en het begon er redelijk op te lijken. Tijdens een proefrit sneuvelde er iets in mijn onderblok, over met de fun. Er moest meer budget komen, en daarmee gelijk de keuze om hem niet meer te verkopen. Dan kan je ineens meer aan jezelf verantwoorden Snel een (origineel) blok gekocht en daar mijn verse lader op geknoopt! Tijdens de grote wisseltruc had ik de mogelijkheid om alle rubbers van ophanging e.d. te vervangen, dat maar gelijk meegepakt. Subframe en alle losse delen even geschuurd en vlot gespoten, eronder en verder met het project. Alle noodzakelijke delen als koppeling, lambda olie e.d. kon ik allemaal meepakken. Zoeken bij Arie in leuvenheim leverde de delen op die ik miste en moest vervangen, zoals een hemel, motorsport pookje en meer onmisbaar materiaal. Ik verkocht onlangs mijn volledig alu wiechers kooi, dat vond ik toch teveel "dukes of hazard stijl" en circuit gaat deze auto niet meer meemaken. Ik had nog een Heigo rolbeugel in gepolijst alu staan, deze er maar in geknoopt. De Wiechers is nu van een bekend in dit wereldje! Het "bijspuiten van" veranderde in een paar maanden bij de spuiter waar ik had afgesproken dat ik oneindig mocht zeuren om verbeteringen en het resultaat daarvan is de huidige stand van zaken. Paar specs (2015) - FK silverline X (hoogte en hardheid verstelbaar) - BBS RS in 16" (porsche, 5x130, stalen adapters) - Blauwe Edition Recaro's - G60 remmerij, stahlflex leidingen, Zimmermann geboord - Gepolijst aluminium Heigo rolbeugel tot in kofferbak Edit: was ter vervanging van mijn ori g60 motor een nieuw 8V blok aan het bouwen wat richting de 250pk moest gaan draaien. Tijdens dit traject heb ik besloten te stoppen en voor een 16vg60 te gaan. Ik heb hiervoor de basis overgenomen van Herm en deze naar mijn inzicht afgebouwd. De 16vg60 draaide bij hem destijds 311pk en ik hoop in die regionen te draaien met mijn setup. Specs van de tor: - PG onderblok opnieuw opgebouwd - Mahle gesmede zuigers op maat, voor lage compressie - Carillo drijfstangen - Afgedraaid vliegwiel, gebalanceerd samen met krukas - Cylinderkop ABF ported en geflowed - grotere kleppen en klepseals - 276° Crane Cams nokkenassen - G-lader gereviseerd, bewerkt en geflowed, 65mm pully - RS uitlaat met custom slangen naar intercooler - Twin inlet kit voor de lader - kort inlaatspruitstuk - Custom stationair toerental regeling op gasklep - geflowd G60 gasklephuis met aangepaste by-passklep - Custom RVS injectiegallerij met D-06 aansluitingen - Goodridge koppelingen en RVS ommantelde slangen - ECU G60 digifant met chip op maat door JD Engineering - Aeromotive brandstofpomp en benzinedrukregelaar - SPAL koelventilator - Carterontluchting met goodridge koppelingen en RVS ommantelde slang - Alu catchtank op maat met retourleiding naar aangepaste carterpan - Sachs ZF Race Engineering koppeling, drukgroep en lager - 4-2-1 rvs spaghetti, powersprint RVS groep A 60mm - grote golf IC - bosch 500cc injectoren - Zeitronix AFR / Wideband lambda kit - Alle leidingen silicone, maatwerk - CDA bak uit 96er golf 16v edit 26-11-12: status bijgewerkt Edit 11-2015: info over oude motoren verwijderd en huidige specs vermeld Last edited by EnVeeZee : 30-11-2015 at 21:17. |
#9
|
||||
|
||||
Quote:
Extra thanks vanwege je experience points |
#10
|
||||
|
||||
Quote:
Thanks! Jep, dat zijn ze. ergens gevonden in een vergeeld doosje |
#11
|
||||
|
||||
Hele dikke G60 (helemaal als die klaar is en naar wens!)
__________________
Dodge RAM 1500 |
#12
|
||||
|
||||
Lekker hoor, geweldige kleur ook.
__________________
BMW E30 325i Golf 7 highline business R |
#13
|
||||
|
||||
Mooie G60.
__________________
Volkswagen Corrado VR6 '92 Volkswagen Transporter 2.5 TDI 174PK '08 |
#14
|
||||
|
||||
Netjes! En de plannen klinken goed!
|
#15
|
||||
|
||||
Leuk project , ziet er goed uit
__________________
|
#16
|
||||
|
||||
Quote:
ik moet eerlijk zeggen,heldere verlichting is niet echt mijn ding,maar dit totaalplaatje gaat het perfect in opinterieur is ook super,hij is gewoon af.normale banden,mooie hoogte,alles is top.
__________________
Don't take life too serious. You'll never escape it alive anyway. |
#17
|
|||
|
|||
dus jou zie ik af en toe door klarenbeek rijden erg mooi
|
#18
|
|||
|
|||
Nette wagen!
|
#19
|
|||
|
|||
Zeer dikke wagen.
Waarom gaat deze motor eruit en hou je die voor reserve?? Of begrijp ik je nu verkeerd. btw,Kwam jullie tegen bij de pomp richting Volksdub. Ik stond met Romar daar. De blauwe cabrio is van mij.
__________________
Dakloos... |
#20
|
||||
|
||||
Dank u!
de huidige motor is prima en wil ik bewaren als reserve, heb ervoor gekozen om een motor met meer vermogen nieuw te bouwen. Dit doe ik met voornamelijk nieuw gekochte delen en wat gereviseerd los spul van een donorblokje (ooit een corrado gesloopt). Vind het zonde om mijn huidige motor uit elkaar te trekken en wil toch graag vlot weer kunnen rijden als ik eens iets sloop Leuke club cabrio's hadden jullie zo bij elkaar trouwens |