#1
|
|||
|
|||
koelvloeistof probleem
help heb een golf 1 cabrio met een motor van 1993
het is een 1.8 abs na ongeveer 4 min stationair draaien kookt de kvs al en loopt het over waterpomp is vervangen termostaat vernieuwt nergens blokkades geen druk op de leidingen die blijven wel zacht comprssie test gedaan op alle cilinders 14 bar lijkt mij wel tehoog volgens de gegevens zou dit tussen de 10 en 13 bar moeten zijn wie weet een oplossing hier voor graag een reactie |
#2
|
||||
|
||||
hoe heb je hem bijgevuld?
via de radiateur? heb het zelf ook eens gehad, via de radiateur gevult en kwam er nergens druk op, en begon hij te koken! gewoon de bovenste leiding van je blok lospakken (die van bovenkant radiateur naar cilinderkop) en via die leiding heeeel rustig bijvullen dan heb je alle lucht eruit
__________________
[1999] Golf 4 Variant - Daily [1996] Golf 3 Atlanta Sport - Daily [1988] Volvo 480 ES - Hobby |
#3
|
|||
|
|||
heb geen lucht in het systeem dat is het vreemde er van daeler kan het ook niet verklaren kachel word ook gewoon warm zit zelf te denken aan koppakking maarja moeilijk te zeggen op dit moment heb dit nog nooit meegemaakt als je de dop van het reserv open hebt dat alles er na 4 min uit loopt helemaal leeg
|
#4
|
|||
|
|||
Dus als ik het goed lees, pompt je motor het water eruit als je de dop er ook af hebt?
Lijkt mij dan toch ergens een luchtbel. Heb je bij het bijvullen ook in de koelslangen geknepen bij opwarmende motor en op warmgeschakelde kachel? Het komt wel eens voor dat de druk dop op het expansievat niet goed meer is. |
#5
|
|||
|
|||
klopt heb al een nieuwe dop besteld die komt dinsdag binnen ga het een proberen gelijk met de nieuwe dop vullen via de radiator laat het wel weten hoe dit verloopt al vast bedankt voor deze reactie
|
#6
|
||||
|
||||
Beter niet vullen via de radiateur! Maar zoals ik beschreef via de slang van bovenkant radiateur naar cilinderkop.
Dan heb je 100% zeker geen luchtbel!
__________________
[1999] Golf 4 Variant - Daily [1996] Golf 3 Atlanta Sport - Daily [1988] Volvo 480 ES - Hobby |
#7
|
|||
|
|||
Waterpomp compleet vervangen of alleen de pomp?
Had het met mijn ABS ook[gekregen van de vorige eigenaar met dit probleem]die had de koppakking ook al vervangen Heb toen een complete andere waterpomp en dop op gedaan en geen problemen meer |
#8
|
|||
|
|||
vervolg koelprobleem
heb alles gekontroleerd snuffeltest is goed de ventilator slaat heel vaak aan temperatuur loopt snel op blijft stabiel bij het ene laatste streepje op de meter vind de koelslangen van radiator vrij hard als de auto uit is en de dop los draaid van het resev hoor je het borrelen bij de cilinder kop lijkt mij lucht iemand nog een idee hoe de lucht er uit te krijgen heb gevult via de bovenste radiator slang
|
#9
|
||||
|
||||
en die heeft geen koppakking breuk? heb al bij andere wagens meegemaakt dat er een cilinder druk in het water kanaal steekt, moet eens starten met uw hand op het water vatje en voelen of er druk bijkomt en op regelmatige tijdstippen (per compressieslag)
|
#10
|
|||
|
|||
nee geen onregelmatig heden kvs reserv loopt ook niet over alles blijft wel opzijn plaats
|
#11
|
|||
|
|||
maar als er een lek zou zijn in de koppakking zou de snuffeltest dat toch zeker opgemerkt hebben
|
#12
|
|||
|
|||
Dunne slangetje verstopt¨van radiateur naar expansievat
Of het uitloopje van de radiateur,waar dat dunne slangetje opzit |
#13
|
|||
|
|||
nee de slangetjes zijn niet verstopt alles is vernieuwt
en door gespoeld |