#1
|
|||
|
|||
Caddy 3 105 PK Vraagje Xenon?
Boys, ik ben er alweer een tijdje uit en heb wat vraagjes.
Ik heb een Caddy 3 uit 2006 met een 1.9 TDI motor erin met 105 PK, hij heeft ondertussen 205.000km gelopen, en voordat er ergens problemen beginnen wil ik mischien een keer de motor wisselen, maar dan wel voor eentje met wat meer PK. Welke motoren passen er plug and play in een Caddy 3 (diesel)en hebben wat meer vermogen ( er is een 140 PK versie?) Wat zou er allemaal moeten gebeuren als het toch niet zo plug and play blijkt te zijn? Grtn Chris.
__________________
FAHRVERGNÜGEN! Last edited by chrisjuh : 10-09-2013 at 23:39. |
#2
|
||||
|
||||
Zou de 1.9 TDI laten chippen, 205.000 km is net lekker ingelopen. Blokken zijn onverwoestbaar!
|
#3
|
||||
|
||||
Quote:
2x ik denk dat je voor dat geld wat je anders in een motorswap set ,heeeeel wat kunt verspijkeren aan je 1.9 zowel als vermogen of levensduur en qa levensduur denk ik dat je met een laatste serie 1.9 beter uit bent dan met een eerste generatie 2.0 maarja de keus is aan jezelf |
#4
|
||||
|
||||
Laten chippen eventueel turbo upgrade en lekker blijven rijden. Zoals eerder gezegd onverwoestbaar
__________________
HUIDIGE RIDE: Skoda Octavia 1 VRS '11- |
#5
|
||||
|
||||
Ja, is ook mijn eerste gedachte: Ruigere turbo + chippen !!
__________________
also known as L(ittle) R(ed) R(ooster) |
#6
|
|||
|
|||
Oke dat klinkt me als muziek in de oren!
Maar kun je bij deze kilometerstand nog ongestraft gaan chippen? Of komt er dan eerst een revisie aan te pas? En qua grotere turbo; waar moet ik dan aan denken; welk type? En welke specialist zou dit kunnen doen? Ik heb gehoord dat een bedrijf uit sHeerenberg het erg goed doet qua chiptuning, ben alleen de naam even kwijt. NBedankt alvast voor de snelle reacties!
__________________
FAHRVERGNÜGEN! |
#7
|
||||
|
||||
Jeroen Dik is een aanrader. (JD Engineering)
Ze bieden ook PowerPacks aan voor de TDI motoren. Last edited by Rick : 19-07-2012 at 10:19. |
#8
|
|||
|
|||
DIe zal ik dan zeker even een belletje doen, is ook nog eens in de buurt!
Ik zal na mijn vakantie ook even een topicje aanmaken van de Caddy, zit nu in Spanje en kan met geen mogelijkheid foto's uploaden jammer genoeg..
__________________
FAHRVERGNÜGEN! |
#9
|
||||
|
||||
Ik ben zelf in het bezit van een caddy uit 2006 die geschipt is en een turbo upgrade heeft gehad. Het geschatte vermogen zou rond de 150 pk moeten liggen nu en dat rijd geweldig...(al heel wat verbaasde gezichten gezien.. )
__________________
Daily /Work: Caddy Highline TDI 2.0 2018 | Fun: Golf Cabrio MK1 1991 G60 Pro FM 24/7 Nonstop Danceclassics & Dancehits |
#10
|
|||
|
|||
Quote:
Mag ik vragen waar jij dat hebt laten doen?
__________________
FAHRVERGNÜGEN! |
#11
|
|||
|
|||
Quote:
?? Met alleen chippen kom je met een 105 al op 140 pk, dan is 10 pk extra voor een turbo upgrade erg weinig ?
__________________
'11 Skoda Fabia TSI '04 Suzuki SV650 |
#12
|
||||
|
||||
Iedereen kijkt naar pk's maar vergeet de drivability...
Ik heb liever een auto met 150pk en een koppel wat mooi vloeiend inkomt dan een auto met 200pk waarbij het koppelverloop bagger is en je je complete aandrijflijn in barrels rijdt Het chippen moet altijd zo goedkoop mogelijk met een zo groot mogelijke pk winst. Dat is opzich leuk maar vaak wordt vergeten dat de koppeling zo enorm op z'n falie krijgt. Ik snap dan ook niet dat men een auto van duizenden euro's koop en dan vervolgens 200 euro wil besparen op een chip. Last edited by Dokter D : 19-07-2012 at 17:52. |
#13
|
||||
|
||||
Ben het ens met bovenstaande. Chippen niet bij de eerste de beste op de hoek doen die niet veel kost. Maar beter bij een expert en meer betalen waarvan je ook zeker weet dat het nog goed te rijden is in de stad en waarmee alles alsnog heel blijft.
__________________
HUIDIGE RIDE: Skoda Octavia 1 VRS '11- |
#14
|
||||
|
||||
Sorry Spierings, had op de Quote knop gedrukt ipv de reply knop.
|
#15
|
|||
|
|||
Maakt niet uit
__________________
'11 Skoda Fabia TSI '04 Suzuki SV650 |
#16
|
||||
|
||||
Quote:
correct,maar om nog even te onderstrepen wat hierboven gezegd word,dat rijd voor geen meter.de turbo is erg snel buiten adem,veel zwarte rook etc. gewoon of niks doen,of het goed doen.heb weleens een klant gehad met een 105pk van 2 maanden oud,laten chippen bij 1 of andere surinamer van MP voor 250euro,auto ging retour naar de dealer met 2 gesmolten zuigers,3700km op de klok.dealer zag dat de software niet overeenkwam,garantie geweigerd toen moesten wij hem maken.als eerste originele software teruggezet,daarna is de auto opnieuw gechipt op de bank en kwam er niet meer dan een goed rijdbare 127 pk uit.
__________________
Don't take life too serious. You'll never escape it alive anyway. |
#17
|
|||
|
|||
Quote:
Praat gewoon over chippen bij JD, dus wel degelijk een goed tuning. Volgens hun online gegevens worden 105 pk motoren naar 140pk getuned. Die 127 pk waar jij het over hebt is denk ik gemeten aan de wielen ? Zelf tunen we op mijn werk met abt (vanuit pon) en krijg je meen ik ook zo'n pk winst, eigenlijk nooit geen problemen (alleen bij de 1.4 tfsi (turbo)).
__________________
'11 Skoda Fabia TSI '04 Suzuki SV650 |
#18
|
|||
|
|||
Ja ik snap het , ik geef ook wat meer uit hoor , wil absoluut niet dat er iets aan gaat mankeren caddy wordt dagelijks gebruikt nl. Dus zal als eerste jd benaderen maar als er meer suggesties zijn voor goede bedrijven dan hoor ze graag !
__________________
FAHRVERGNÜGEN! |
#19
|
||||
|
||||
Quote:
oja jd zal er gerust 140 pk uit krijgen,maar wat ik[en anderen hier] al zeggen het gaat om de driveability.oftewel het verloop,en de aansluiting van je koppel en vermogenskromme. die 127 pk was omgerekend naar de krukas.
__________________
Don't take life too serious. You'll never escape it alive anyway. |
#20
|
||||
|
||||
Quote:
Je hebt naast JD nog Johan, VVT http://www.vvt-motorsport.nl/ Martin en Lucas, vagtechniek. http://www.vagtechniek.nl/ Jos, jb autoservice http://www.jbautoservice.nl/index.php?id=1&catid=1 Dit zijn de bekendere jongens uit de tdi wereld. |