#1
|
|||
|
|||
tuning mogelijkheden golf 1 cabrio 1.8i jh motor
hallo,
ik wil mijn cabrio wat meer vermogen geven zonder daar al te dure kosten aan te verbinden ik heb gehoord dat de jh motor niet de aller mooiste blok is voor een cabrio maar toch wil ik hem een boost geven heeft iemand ideeën mvg stefan |
#2
|
|||
|
|||
Een andere nokkenas en carburateurs en een mooi compleet uitlaatje wil vast wel helpen
__________________
Jetta mk2 |
#3
|
||||
|
||||
Ik heb eventueel nog wel een mooi blokje liggen,
een 1.6 AFT 101pk uit een mk3, licht,zuinig en toch best rap.
__________________
20-Jahre GTI 16v-M62 GSX-R600 K9 HOEGEE-Tuned STOLEN Honda CRF450 SM KTM EXC 525 Racing SM |
#4
|
|||
|
|||
Misschien even je budget vermelden, maar tunen kost meestal wel het nodige geld
__________________
'11 Skoda Fabia TSI '04 Suzuki SV650 |
#5
|
|||
|
|||
Ik wil maximaal 500/600 euro er voor uit geven
Weet iemand een betrouwbare merk voor de nokkenas? Eventueel Een spaghetti spruitstuk??
__________________
Mk1 2.0L 8V cabrio usa 1989 |
#6
|
||||
|
||||
Voor 500 euro zou ik een 16 klepper inbouwen.
__________________
Groeten van Jeff Golf 1 cabriolet 2.0 8V www.Golfcabrio.com Alles voor de Golfcabrioot! |
#7
|
||||
|
||||
Als je budget 5 a 600 euro is kun je beter een ander blokje zoeken denk.
Nokkenas is al zo'n 300 euro, verstelbaar tandwiel erbij nog eens 100 euro Spaghetti ook zo'n 200 euro voor een goedkope. Dan moet ik eigenlijk nog afgesteld worden kost ook weer geld. En dan heb je nog maar een paar pk extra.. Kun je beter een ander blok leggen, mijn blok zou wel in je budget passen. Of desnoods een ABF blokje zoeken, dat gaat wel hard in een mk1
__________________
20-Jahre GTI 16v-M62 GSX-R600 K9 HOEGEE-Tuned STOLEN Honda CRF450 SM KTM EXC 525 Racing SM |
#8
|
|||
|
|||
Quote:
Dan ga je wel veel geld erin steken voor een beetje meer vermogen, de vraag is of je het verschil dan nog gaat merken ?? Na een andere nokkenas en spaghetti zal hij waarschijnlijk ook afgesteld moeten worden, wat ook het nodige zal kosten.
__________________
'11 Skoda Fabia TSI '04 Suzuki SV650 |
#9
|
||||
|
||||
Als je geen centen hebt, of het er niet voor over hebt laat de boel dan aub orgineel.
__________________
Golf 3 VR6 3.0 Compressor Golf 1 1.3 Carburateurs Golf Rallye Dailys: Phaeton W12 & T5GP California |
#10
|
||||
|
||||
Voor 500 euro kun je een goede sportuitlaat monteren + sport luchtfilter, dan voelt en klinkt het tenminste dat je meer vermogen hebt, en heb je misschien 10 pk meer dan standaars
__________________
'10 Skoda Yeti '95 Golf GT |
#11
|
|||
|
|||
Ik denk niet dat het zo veel uit zal maken.
het geluid is harder dus je zal denken dat die sneller is.
__________________
Jetta mk2 |
#12
|
|||
|
|||
Centen gaat het niet om dat is er wel maar het gaat mij er om of de motor het wel waard is anders gooi ik er liever een vr6 in of een 2l 16v dus vind het een dome reactie van je
__________________
Mk1 2.0L 8V cabrio usa 1989 |
#13
|
|||
|
|||
mijn ervaring is dat je het meeste merkt van een nokkenas ism een sportfilter en gasklep is toch al groter in een cabrio,spruitstuk met gr.n/a uitlaat,maar het effectiefste is de nokkenas,ik had ene van 290 graden die kon net zonder verstelbaar nokkenastandwiel,toendertijd gehaald bij kronenburg motorsport geldrop brabant,afstellen is hooguit wat co afstellen daarna en stationair wat hoger zetten met die nokkenas
|
#14
|
|||
|
|||
@Sandor5 ik denk dat je het beste een leuke 2 liter 16v erin hangt ipv geld steken in een jh motor.
Is een beetje water naar de zee dragen en ik als je alles doet dus filter, uitlaat ,nokkenas en misschien kop bewerken heb je hooguit een pk of 10 a 15 extra. En nog steeds K@#$$ Jettronic! 2.0 16v Abf met spruitstuk en chip is 175-180pk |
#15
|
|||
|
|||
@mk2d
Ik ben er over uit 1.8 gaat er uit en er komt gewoon een leuke 2.0l 16V in te liggen
__________________
Mk1 2.0L 8V cabrio usa 1989 |
#16
|
|||
|
|||
Ik zeg: goed bezig
|
#17
|
||||
|
||||
Quote:
idd ... voor 500,- een motorswap... succes. (2L abf / vr6 ) of je moet het blok zo over lepelen en nergens naar kijken
__________________
Jetta Mk1 '83 1.8 DX [project] Bora Mk4 '00 1.8T AQX [daily] Audi A3 '03 2.0TDI BKD[daily] |
#18
|
|||
|
|||
Idd kan je voor 500 euro geen abf swap doen maar ik neem aan dat S bougies, sandor5 dat zelf ook wel begrijpt.
Abf motor moet te vinden zijn met boom voor tussen de 6 en 800 euro, uitlaat aanpassen, wat basisonderhoud (olie en filter, distributieriem, bougies ed) en wat klein grut denk ik dat je toch gauw een 1250 verder bent. |
#19
|
|||
|
|||
- s bougies tikfoutje
|
#20
|
||||
|
||||
Quote:
Heb je je eigen reacties wel eens gelezen? Een vr6 erin is bok veel werk. 2.0 16v is ook niet zo makkelijk als bijv een 1.8 16v. Als een een goeie 1.8 16v bouwt met knappe uitlaatlijn incl spagetti, eventueel 5 bak schakeling mits je dat nog niet hebt zit je tussen de 1000,- en 1300,-. Heb zelf de ombouw ook gedaan paar jaar geleden. Ombouw is wel makkelijk trouwens. En een vr6 ombouw is compleet andere koek. En het geleuter of het het wel waard is, nee natuurlijk niet, wat je ook doet het blijft een oud hok maar dat weet je zelf ook wel. Of je het een domme reactie vindt of niet, eest zien dan geloven. Je zal niet de eerste zijn die veel praat maar niks doet, maar verras ons maar.
__________________
Golf 3 VR6 3.0 Compressor Golf 1 1.3 Carburateurs Golf Rallye Dailys: Phaeton W12 & T5GP California |