#1
|
|||
|
|||
raar probleem met 2h
Ik heb mijn cabbie laten afstellen met kat is er wel uitgetikt, dus de lambda heeft weinig zin zei de monteur. als ik lambda steker aansluit loopt die niet meer mooi stationair. het toeren tal gaat een beetje stijgen en dalen. heel licht maar.
hij is zo afgesteld groene dopje van vliegwiel er af bout van het onstekingshuis wat losser gedraaid. stroboscoop aangesloten auto starten blauwstekker er af 3 keer gas geven boven 2500 onstekingshuis draaien waardoor het kerfje precies in het midden komt. bout vast zetten blauwe stekker er in 1 keer goed gas geven en klaar ( PS: soms leek het of het kerfje een beetje afweek ) |
#2
|
|||
|
|||
waar is dat gas geven goed voor als ik vragen mag?
heb je de ontsteking ook op 6graden voor gezet? (denk niet dat dit het probleem is hoor) heb met mijn 2h motor ook een btj last van schommelende toeren, maar dan alleen bij koude motor. gr |
#3
|
||||
|
||||
Was de motor warm (olietemp >80ºC)?
Bij welk toerental is de ontsteking op 6º voorontsteking gezet (moet op ca 2200min-1) Als de ontsteking dan goed is afgesteld, zet je de motor voor 20sec op >2000 en <2500Min-1, dan stelt de ecu zich in op het nieuwe ontstekingstijdstip. Dan weer toerental stationair en blauwe sensor aansluiten. Klaar is klara. Mijn motor schommelt niet in toeren. Off topic; Ik ben tijdens mijn vakantie door jou dorp gereden
__________________
Mijn wagenpark Golf 1 cabrio 1985 AKR 2.0L 115+Pk |
#4
|
|||
|
|||
De afstelling is niet door mij gedaan, maar door een garage.
ik heb zelf ook een lampje denk dat ik het beter zelf ga doen met wat goede instructies van jullie. tenzij iemand het voor mij wilt doen. hoebedoel je 6 graden ? ik heb het hart van de rotor en de markering van de onstekingshuis op tijd gezet. en de afstelling is gedaan door een garage met een strobo en in garage laten afstellen. had al zo een naar gevoel. auto was warm. kan iemand mij kort samenvatten hoe het precies gedaan moet worden. |
#5
|
||||
|
||||
Staat je distributie nu wel goed??
Je bent nog steeds aan het vragen op welk punt het vliegwiel nu moet staan om hem op bdp te zetten. Ik dacht je toch aardig in de richting gezet te hebben met mijn instrukties. Als je dan al je ontsteking gaat afstellen terwijl je nog niet eens weet of je distributie goed staat, dan ben je met de verkeerde volgorde bezig
__________________
Mijn wagenpark Golf 1 cabrio 1985 AKR 2.0L 115+Pk |
#6
|
|||
|
|||
De afstelling is niet door mij gedaan, maar door een garage.
ik heb zelf ook een lampje denk dat ik het beter zelf ga doen met wat goede instructies van jullie. tenzij iemand het voor mij wilt doen. hoebedoel je 6 graden ? ik heb het hart van de rotor en de markering van de onstekingshuis op tijd gezet. en de afstelling is gedaan door een garage met een strobo en in garage laten afstellen. had al zo een naar gevoel. auto was warm. kan iemand mij kort samenvatten hoe het precies gedaan moet worden. |
#7
|
|||
|
|||
Quote:
whahah distrubutie alles is goed alleen onstekings moet afgesteld met strobo |
#8
|
||||
|
||||
Motor warm (olietemp >80graden C)
onstekingshuis borging losdraaien zodat je het huis kunt verdraaien motor starten en blauwe sensor loskoppelen toerental rond 2200min-1 houden met stroboscoop ontstekingshuis zover verdraaien, dat je 6º voorontsteking hebt (volgens mij het kerfje van je vliegwiel) Dan weer stationair laten draaien en blauwe stekker er weer op. Motor uit en dan het ontstekingshuis weer borgen zodat het niet meer kan verdraaien. Klaar
__________________
Mijn wagenpark Golf 1 cabrio 1985 AKR 2.0L 115+Pk |
#9
|
|||
|
|||
Quote:
bij het afstellen continue op 2200min houden ? Klopt dat is het kerfje. stationair ken je dat later ook handmatig afstellen ? ( na het afstellen van je ontsteking) echt bedankt !!! |
#10
|
||||
|
||||
Als je de volgorde aan houdt zoals ik hem heb beschreven, komt het helemaal goed.
Toerental tussen 2000 en 2500 in houden . 2200 is een mooie tussenwaarde
__________________
Mijn wagenpark Golf 1 cabrio 1985 AKR 2.0L 115+Pk |
#11
|
|||
|
|||
ja precies, maar moet die gaspedaal ingedrukt blijf of is het een keer gas geven en los. of moet iemand in de auto zitten en gas ingedrukt houden rond de 2200min tot die is afgesteld.
na de ontsteking stationair afstellen? sorry voor al die vragen, wil het helemaal duidelijk hebben ! |
#12
|
||||
|
||||
Je moet het tijdstip afstellen terwijl de motor ca 2200omw/min maakt. Dus gaspedaal ingedrukt houden tot de ontsteking is afgesteld en daarna weer stationair.
__________________
Mijn wagenpark Golf 1 cabrio 1985 AKR 2.0L 115+Pk |