#1
|
|||
|
|||
Lambda sonde spaghettie spruitstuk goed of fout ?
wat vinden jullie van de lambda sonde aansluiting,is die op de juiste plek gelast, of zal die zo de uitlaatgassen van 2 cilinders meten of alle 4 ? moest die toch wat meer naar midden demper kan toe ?
|
#2
|
||||
|
||||
Totaal niet ideaal. Zet hem dan achter de flens op de pijp waar alles samenkomt.
|
#3
|
|||
|
|||
zal het gewoon proberem je zit ze wel vaker bij spruitstuk, katalysaors. daar zitten ze boven in geschroeft...
veranderen kan je altijd
__________________
VRIJHEID IS EEN VOLGETANKTE Mk2 GOLF |
#4
|
||||
|
||||
Ik heb die bij mijn spaghetti afgedopt, anders meet hij maar 2 cilinders.
Hij zit nu gewoon in m'n katvervanger.
__________________
20-Jahre GTI 16v-M62 GSX-R600 K9 HOEGEE-Tuned STOLEN Honda CRF450 SM KTM EXC 525 Racing SM |
#5
|
|||
|
|||
Je regelt toch op alle vier de cilinders tegelijk, dus of het in de praktijk verschil zal maken?. Proberen kan altijd
|
#6
|
||||
|
||||
Ja ok, maar ik ben meer van: Hoe meer test gegevens, hoe betrouwbaarder de uitslag
__________________
20-Jahre GTI 16v-M62 GSX-R600 K9 HOEGEE-Tuned STOLEN Honda CRF450 SM KTM EXC 525 Racing SM |
#7
|
|||
|
|||
Als je een katvervanger hebt dan zou ik deze op het spruitstuk afdoppen en je sonde op de katvervanger zetten. Je hebt dan in ieder geval een mooi gemiddelde van alle gassen...
__________________
Groeten, Marc (Weet wat je zegt, zeg niet wat je weet) |
#8
|
|||
|
|||
het zit zo, ik heb gewoon een orgineel spruitstuk die heeft het begeven, de kat is helemaal op en zit een beetje verstopt.( hoge druk uitlaatgassen)
ik ben gelijk voor een rvs spaghetti spruitstuk gegaan. gekocht bij Bolku. ben er mee naar de garage gegaan. die weigert hem er op te monteren, omdat ze zeggen dat ik terug ga komen. ze zeggen dit zal verkeerde waardes meten. je zal niet lekker rijden. ik zei kan ik de lambda dan niet weg halen ? die lambda zit er niet voor niks. die meet de uitlaatgassen en berekent hoeveel hij moet inspuiten het is veel nauwkeuriger zuiniger. hij irrigeert gewoon beter. als ik dit er op monteren meet hij verkeerde waardes. hij meet wat van 2 cilinders komt. ze zeggen dat ik er mee terug moet gaan. ik wou tog even weten wat jullie er van vinden |
#9
|
||||
|
||||
die van mij zit maar op 1 cilinder was zo origineel bij powersprint en werkt perfect
|
#10
|
||||
|
||||
Je kunt het gewoon zo monteren hoor, kan helemaal geen kwaad.
Loopt ook gewoon goed, alleen ik denk dat hij met gegevens van 4 cilinders net wat nauwkeuriger is. Maar je kunt je lambda altijd nog verplaatsen toch
__________________
20-Jahre GTI 16v-M62 GSX-R600 K9 HOEGEE-Tuned STOLEN Honda CRF450 SM KTM EXC 525 Racing SM |
#11
|
|||
|
|||
.
__________________
Caddyke...... Last edited by Sjon : 27-10-2015 at 22:02. |
#12
|
|||
|
|||
Quote:
dan moet die dicht gelast worden en ergens anders gemonteerd, ik heb hem zo gekocht bij bolku, ik dacht hij weet het wel. heb het aan hem overgelaten. heb er aardig wat voor betaald, hij wilt hem niet terug nemen. ik heb hem nog niet gemonteerd. heb hem vriendelijk gevraagd of hij er een wil sturen waar die wel op de juiste plek is gelast. even afwachten op zijn reactie als die minder nauwkeuriger loop heb ik er niks aan :P hij moet perfect lopen !! |
#13
|
||||
|
||||
Heeft hij dit spruitstuk custom-made voor jou gemaakt dan?
Meestal zitten op die standaard spaghetti spruitstukken die aansluiting op enkele cilinders. Ik heb de mijne gewoon afgedopt door een RVS stop erin te draaien. Omdat ik ieder jaar mijn kat weer terug moet schroeven voor de keur draai ik ook telkens de lambda weer terug in m'n kat/ katvervanger.
__________________
20-Jahre GTI 16v-M62 GSX-R600 K9 HOEGEE-Tuned STOLEN Honda CRF450 SM KTM EXC 525 Racing SM |
#14
|
|||
|
|||
Ja dat klopt, ik vroeg er om van kan er een lambdasonde aansluiting op.
beetje rond gekeken op forums, sommige zegen dat het beter is sommige niet. dacht laat ik maar voor de lambda gaan mocht niet niet werken kan ik hem afdoppen. heb nu een spruitstuk maar lambda zal weinig nut hebben denk ik. omdat die denk ik verkeerd is gelast |
#15
|
|||
|
|||
.
__________________
Caddyke...... Last edited by Sjon : 27-10-2015 at 22:02. |
#16
|
|||
|
|||
Quote:
hij mag niet afwijken hij moet perfect zijn :P |
#17
|
||||
|
||||
Deze afdoppen en gewoon een nieuwe op de perfecte plaats laten lassen, heb ik ook gedaan, weet je zeker dat het goed is! Kan nog zat zon prop naast gelast worden toch?
Heb precies hetzelfde spruitstuk en bij mij zit ie nu op de plek waar ze alle vier samenkomen, loopt perfect nu |
#18
|
|||
|
|||
Quote:
hoe bevalt zo een spruitstuk ? heb je ook een chip er in ? welke motor heb je ? |
#19
|
||||
|
||||
ik weet niet voor wat voor motor dit is,maar de oude motormanagementen regelen zo traag af dat ie echt geen flauw benul heeft of het nou van 2 of 4 cilinders afkomt.dit kan prima zo,net wat sjon zegt,de temperatuur is belangrijker.hoe verder je hem weg zet hoe minder nauwkeurig het word,dus de kans is groot dat je het eerder verslechterd.
@romar;je wilt mij toch niet wijsmaken dat ie voor je hem verplaatste minder goed[of slecht] liep?
__________________
Don't take life too serious. You'll never escape it alive anyway. |
#20
|
|||
|
|||
ik weet niet hoe de lambda werkt van zo een golf 2h. of de warmte ook invloed heeft,
sommige zeggen beter met lambda. sommige hebben hem op begin gelast op 1 pijp, heb gelezen dat deze mensen veel problemen hebben gehad en de auto niet lekker reed. hun advies was op plek lassen waar alle 4 de uitlaat gassen bij elkaar komen. de andere zegt je heb geen kat dus lambda heeft weinig zin. ik zit in een dilemma :P het is ook niet zomaar een golf. dus wil dit goed aanpakken. wil graag de beste keus nemen. |