|
|
Thread Tools | Search this Thread |
#1
|
||||
|
||||
mk2 1.8 16v motor tikkende kleppen bij langere tijd stationair lopen.
hallo, sinds kort begint mijn motor(kleppen) te tikken na langer stationair draaien.
olie pijl is verder in orde. iemand enig idee wat er mis kan zijn? verder begint bij koude start het temperatuur lampje te knipperen. heb het stekkertje met rood gele draad van een van de temp sensoren al gecheckt. als ik mn contact na een aantal minuten uit en aan zet, blijft ie wel uit...
__________________
MKll 1.6 Memphis '88 MKll 1.8 Gti 16V kr '87 ( R.I.P ) |
#2
|
|||
|
|||
combinatie van slechte hydraulische klepstoters en stationare oliedruk ad lage kant, zeker als olie warm is en dus dun kan het zijn dat je bovenin de kop wat te weinig oliedruk hebt om de stoters op druk te houden.
|
#3
|
||||
|
||||
oke thx voor reactie. ik heb alleen niet lang geleden mn,oliepomp vervangen, vanwege teage druk bij hogere toeren. of kan de stationair lage druk ook ergens anders aan liggen? :O..
__________________
MKll 1.6 Memphis '88 MKll 1.8 Gti 16V kr '87 ( R.I.P ) |
#4
|
|||
|
|||
versleten lagers kan ook dan kan de olie te makkelijk tussen de lagers uit waardoor de olie druk in het blok minder word.
eb dus te weinig olie naar de kop gaat. Wat voor olie gebruik je? Ik denk namelijk dat je olie ook te dun is.
__________________
Jetta mk2 |
#5
|
||||
|
||||
ik gebruik 10W40 van valvoline dura-blend die olie wordt meestal gebruikt bij een 1.8 16v en hoort in principe dus geen problemen te geven..
__________________
MKll 1.6 Memphis '88 MKll 1.8 Gti 16V kr '87 ( R.I.P ) |
#6
|
|||
|
|||
olie/filter ook wel recentelijk vervangen neem ik aan ?
tikkeren de kleppen ook paar sec. ofzo met een koude start ? |
#7
|
||||
|
||||
Mja ongeveer iedereen op het net zegt dat 10w-40 het beste is voor een 1.8 16V. Ik ben daar absoluut niet zeker en zou gerust wat dikkere olie gebruiken.
Ik de winter kan je volgens mij beter Castrol GTX 15W-40 gebruiken. Maar als ik het goed begrijp heb je olie nodig die bij hoge temp. wat dikker blijft, dan moet je een olie hebben met een groter getal na de W. Alleen weet ik niet meteen dewelke. Behalve 20W-50 maar is misschien al wat te dik.. |
#8
|
||||
|
||||
Quote:
ik ben zelf ook voorstander van 15w40 dit is wat ze ook toen gebruikten
__________________
Golf mkII for life |