#1
|
||||
|
||||
Verwaming golf 2 diesel geen warme lucht
Verwaming van mijn golf 2 gtd van 89 geef geen warme lucht de kachelradiator lekt niet waar zou dat kunnen liggen...
|
#2
|
||||
|
||||
Quote:
Met je schuifje bedien je een klepje in de motorruimte, de kabel van schuifje naar klep kan gebroken zijn!
__________________
|
#3
|
||||
|
||||
bedoel je die van deverwarmingbediening ..Gr golfman
|
#4
|
||||
|
||||
Haal even de middelste roosters uit je dasboard.
je kunt dan goed in het kachelhuis kijken, waarschijnlijk is de foam van de kachelkleppen.(Er vanuit gaande dat je slangen naar de kachelradiater heet aanvoelen. Anders moet je het in het koelcircuit zoeken.) Zie je metalen kleppen met grote gaten erin dat is de foam weg. Dan moet je het kachelhuis uitbouwen en uit elkaar halen. Succes
__________________
Dirigent van een geföhnd 4 cil. orkest Golf MKII GTI G60 5drs Oma's Edition One 16V __________________________________________ Golf GTI 8V MKI Waiting for Restauration Volvo V70 classic 2.5T Daily Last edited by Spijky : 09-06-2012 at 16:42. |
#5
|
||||
|
||||
ga straks eens kijken de slangen voelen warm aan moet kijken naar de koelcircuit
zal alles moeten demonteren kijken van waar de probleem komt ...Gr golfman |
#6
|
||||
|
||||
hallo ...
er zit bij je kachelslangen een klep .. van aluminium ,,haal die er maar tussen uit vrgr gooigolf |
#7
|
||||
|
||||
is dat in de motorruimte bedoel je ...Gr golfman
|
#8
|
||||
|
||||
als de motor goed warm is:
allereerst, neem ff die 2 slangen onder de motorkap vast die naar je verwarmingshuis gaan terwijl de verwarmingsaanjager volledig af staat. op deze foto, de 2 slangen tussen de luchtfilterdoos en de rembekrachtiger. beide slangen moeten goed warm zijn, zoniet ergens verstopping en dit eerst oplossen. (afkoppelen en tuinslang in omgekeerde richting eens doorspuiten helpt) 2de stap: je zet de verwarming volledig op je voeten. zet de verwarming op stand 1, zet die volledig op koud en houd je hand aan je voeten en voel de lucht. zet die dan volledig op warm. voel je dan de overgang van koud naar 'lauw'. zo net ietsje meer warm. zoja is waarschijnlijk het foam weg op die kleppen. deze regelen in het verwarmingshuis of je koude lucht of warme lucht blaas. als die foam eraf is, heb je 3 grote gaten op die kleppen. dan selecteer je wel warme lucht, maar de koude blaasd gewoon door die 3 dikke gaten bij en je krijgt maar heel flauwe lauwe lucht. een kapotte: een goeie: dit kan je blijkbaar zien door de middenste roosters zoals hierboven vermeld. als dit het geval is (dat heb je normaal tijdens het rijden de laatste maanden wel van dat zwart schuif zien vliegen door je verwarmingsroosterjes), die unit er volledig uithalen, het huis openklikken, die 2 platen eruit halen en intapen met alu folie of ducktape zodat ze weer dicht zijn. dan alles monteren en je boel zou moeten werken. bij die goede unit heb ik vroegtijdig ook al alles ingetaped. handleiding om dit te doen (heb ik hier ook op het forum gevonden) http://fcapri.homelinux.com/fcapri/...ngen-GolfII.pdf
__________________
Daily drivers: Toyota prius 3 - Ford P100 1.8TD Oldtimers: Golf2 1.6D '91 - Ford Capri 2.0V6 '79, 3.0V6 '79 - Sierra XR4i 2.8iV6 '83 - Audi 80 Avant 2.6V6 '93 http://www.fordcapri.be Last edited by fcapri : 09-06-2012 at 17:54. |
#9
|
||||
|
||||
fcapri bedankt voor de uitleg weet nu wat ik moet doen ..Gr golfman
|