Volksforum.com

Go Back   Volksforum.com > Nederlands > Techniek en Tuning Watergekoeld > Golf,Bora en New Beetle MK IV
User Name
Password
Home FAQ Register Members List Calendar Today's Posts





Reply
 
Thread Tools Search this Thread
  #1  
Old 02-06-2012, 16:44
arno2000's Avatar
arno2000 arno2000 is offline
Volksforum Aandeelhouder
 
Join Date: Aug 2007
Posts: 1,388
Default Lekstroom

Hallo,

Mijn oom heeft een golf 4 1.6 benzine variant. Hij heeft het probleem dat continu de accu leeg loopt. Al nieuwe accu en dynamo geplaatst maar nog steeds hetzelfde probleem. Heeft iemand een idee waar een lekstroom kan zitten?

Alvast bedankt, Arno
__________________
Golf cabrio mk1 85
Golf cabrio mk1 82
Ducati ss750 01
Reply With Quote
  #2  
Old 02-06-2012, 17:56
Bas Oppelaar Bas Oppelaar is offline
Forum regular
 
Join Date: May 2011
Posts: 87
Default

Zijn er achteraf accesoires , en ook op de juiste manier ingebouwd ?
Het makkelijkste wat je kan doen is de minpool van de accu los nemen ,
Hier een spanningszoeker (met een lampje geen ledje) tussen de minpool en de carrosserie plaatsen , als het lampje dan brand met gesloten deuren en verbruikers uit uiteraard , is het een kwestie van simpelweg zekering voor zekering eruit te trekken en kijken of het lampje uitgaat dan weet je in welke richting je moet zoeken qua verbruikers
Reply With Quote
  #3  
Old 02-06-2012, 18:26
Spijky's Avatar
Spijky Spijky is offline
VW Fanatic
 
Join Date: Jan 2012
Posts: 443
Default

Zekeringen moet je niet eruit trekken!

Zorg dat alle zekeringen van het open type zijn.
zodat je met een multimeter op de contactjes kunt meten.
Sluit de auto met de portieren geopend(hiervoor even het portierslot vergrendelen, alsof hij in het slot zou vallen).

Nu kan je met de multimeter spanning meten over de zekering.

Succes
__________________
Dirigent van een geföhnd 4 cil. orkest
Golf MKII GTI G60 5drs
Oma's Edition One 16V
__________________________________________
Golf GTI 8V MKI Waiting for Restauration
Volvo V70 classic 2.5T Daily
Reply With Quote
  #4  
Old 02-06-2012, 18:31
arno2000's Avatar
arno2000 arno2000 is offline
Volksforum Aandeelhouder
 
Join Date: Aug 2007
Posts: 1,388
Default

Ok bedankt voor jullie reactie. Hier kunnen we wat mee.

Groet, Arno
__________________
Golf cabrio mk1 85
Golf cabrio mk1 82
Ducati ss750 01
Reply With Quote
  #5  
Old 02-06-2012, 18:32
Erik Baas's Avatar
Erik Baas Erik Baas is offline
No personal life
 
Join Date: Mar 2012
Posts: 2,561
Default

Als je de zekeringen er niet uit mag trekken, hoe kun je dan ooit spanning meten over de zekeringhouder ? Alleen als er een erg grote stroom loopt meet je misschien een tiende Volt, anders niets...
Reply With Quote
  #6  
Old 02-06-2012, 18:40
Spijky's Avatar
Spijky Spijky is offline
VW Fanatic
 
Join Date: Jan 2012
Posts: 443
Default

Quote:
Originally Posted by Erik Baas
Als je de zekeringen er niet uit mag trekken, hoe kun je dan ooit spanning meten over de zekeringhouder ? Alleen als er een erg grote stroom loopt meet je misschien een tiende Volt, anders niets...


Probeer het eerst maar eens voor je een conclusie trekt!

Bij de nieuwere auto's welke voorzien zijn van can-bus ben je gelijk de sigaar als je er zekeringen uit en erin duwt.
je kan ook pas na een uur gaan meten, can-bus moet in rust komen.
Met die beunmethode om zekeringen eruit te trekken word de can weer actief.
__________________
Dirigent van een geföhnd 4 cil. orkest
Golf MKII GTI G60 5drs
Oma's Edition One 16V
__________________________________________
Golf GTI 8V MKI Waiting for Restauration
Volvo V70 classic 2.5T Daily
Reply With Quote
  #7  
Old 02-06-2012, 18:48
Bas Oppelaar Bas Oppelaar is offline
Forum regular
 
Join Date: May 2011
Posts: 87
Default

het is een golf 4 die hebben nog geen(full) can bus en dus ook geen computers die eerst in rust moeten komen
En dat is bij auto's die geen can bus hebben ook geen beun manier hoor ...
Reply With Quote
  #8  
Old 02-06-2012, 19:00
Audi1981's Avatar
Audi1981 Audi1981 is offline
5 Cylinder Turbo Donateur
 
Join Date: May 2011
Posts: 5,859
Default

Als ik meer dan een tiende volt verlies meet over een zekering dan issie stuk
De uitsluitmethode is voor deze auto het best geschikt ja
__________________
"Surfin' down the avalanche!"
Audi A4 Avant 2.0 20V 2005
VW Lupo 1.4 16V BSO racer
Reply With Quote
  #9  
Old 02-06-2012, 20:05
JasperT JasperT is offline
Forum Newbee
 
Join Date: May 2012
Posts: 21
Default

Toch ben ik het wel eens met de noemer "beunmethode". Even met een stroomtang en Bob aan de gang en je hebt echte zekerheid.
Reply With Quote
  #10  
Old 02-06-2012, 20:31
Bas Oppelaar Bas Oppelaar is offline
Forum regular
 
Join Date: May 2011
Posts: 87
Default

Niet iedereen heeft even een multimeter of "stroomtang'' liggen , vandaar dat ik dit opperde inmiddels al bijna 20 jaar monteur dus weet ook wel hoe het wel moet dit is even een doe het zelf methode
Reply With Quote
  #11  
Old 03-06-2012, 09:43
Audi1981's Avatar
Audi1981 Audi1981 is offline
5 Cylinder Turbo Donateur
 
Join Date: May 2011
Posts: 5,859
Default

Precies en bovendien is een DC ampere tang die kleine stromen kan meten nogal kostbaar
__________________
"Surfin' down the avalanche!"
Audi A4 Avant 2.0 20V 2005
VW Lupo 1.4 16V BSO racer
Reply With Quote
  #12  
Old 03-06-2012, 22:25
Spijky's Avatar
Spijky Spijky is offline
VW Fanatic
 
Join Date: Jan 2012
Posts: 443
Default

Met de open zekering meetmethode heb je geen amperetang nodig.
Je meet spanning op de contacten.
Multimeter van €5,- is voldoende.

Niet veel mensen kennen dit, en wat de boer niet kent dat eet ie niet.
__________________
Dirigent van een geföhnd 4 cil. orkest
Golf MKII GTI G60 5drs
Oma's Edition One 16V
__________________________________________
Golf GTI 8V MKI Waiting for Restauration
Volvo V70 classic 2.5T Daily
Reply With Quote
  #13  
Old 03-06-2012, 22:33
Spierings Spierings is offline
No personal life
 
Join Date: Jul 2010
Posts: 2,399
Default

Quote:
Originally Posted by Spijky
Met de open zekering meetmethode heb je geen amperetang nodig.
Je meet spanning op de contacten.
Multimeter van €5,- is voldoende.

Niet veel mensen kennen dit, en wat de boer niet kent dat eet ie niet.

Dit is de manier bij nieuwe modellen, vaak zie je bij een verbruiker dat de gemeten spanningsverlies over de zekering een paar honderste volt is (afhankelijk van verbruik en grootte zekering)
Reply With Quote
  #14  
Old 03-06-2012, 23:21
Audi1981's Avatar
Audi1981 Audi1981 is offline
5 Cylinder Turbo Donateur
 
Join Date: May 2011
Posts: 5,859
Default

Prima en ik snap dat je met CAN bussen niet wil dat de zaak ontregeld raakt maar de methode om spanningsverlies over een zekering te meten kent te veel variabelen, ik noem de waarde van de zekering en daarmee de dikte van de smeltdraad, het materiaal er van, eventuele corrosievorming op de zekering en daardoor overgangsweerstand.....
Gebruik dan die ampèretang of schaf hem aan

En noem een vakidioot als mij geen boer
Ik respecteer jouw standpunt ook, maar je neemt het in om de verkeerde redenen
__________________
"Surfin' down the avalanche!"
Audi A4 Avant 2.0 20V 2005
VW Lupo 1.4 16V BSO racer
Reply With Quote
  #15  
Old 04-06-2012, 00:07
Erik Baas's Avatar
Erik Baas Erik Baas is offline
No personal life
 
Join Date: Mar 2012
Posts: 2,561
Default

Helemaal mee eens. Meten is weten, maar wat hier voorgesteld wordt is alleen maar natttevingerwerk. Een stroomtang is inderdaad nogal duur, maar misschien verhuurt Bo-Rent ze wel per dag ? Een eenvoudige multimeter kost daarentegen niet veel, en voor elektrische problemen _moet_ je die gewoon hebben.

Last edited by Erik Baas : 04-06-2012 at 00:08. Reason: Er sprong ineens een taalfout in toen ik op "Save" klikte. ;-)
Reply With Quote
  #16  
Old 04-06-2012, 18:31
JasperT JasperT is offline
Forum Newbee
 
Join Date: May 2012
Posts: 21
Default

Ik wil mijn stroomtang ook wel ter beschikking stellen hoor sixpack corona per dag
Reply With Quote
  #17  
Old 06-06-2012, 07:32
arno2000's Avatar
arno2000 arno2000 is offline
Volksforum Aandeelhouder
 
Join Date: Aug 2007
Posts: 1,388
Default

Hallo,

Bedankt allemaal voor de reacties.
Ik heb wel een multimeter en ga het daar wel mee proberen.
Als het niet lukt ga ik wel eens opzoek naar een stroom tang.
Ik hou jullie op de hoogte.

Groet, Arno
__________________
Golf cabrio mk1 85
Golf cabrio mk1 82
Ducati ss750 01
Reply With Quote
Reply



Posting Rules
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

vB code is On
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is Off
Forum Jump




All times are GMT +1. The time now is 11:49.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
All rights reserved, Volksforum