Volksforum.com

Go Back   Volksforum.com > Nederlands > Techniek en Tuning Watergekoeld > Golf en Jetta MK II
User Name
Password
Home FAQ Register Members List Calendar Today's Posts





Reply
 
Thread Tools Search this Thread
  #1  
Old 18-05-2012, 20:28
ab21662 ab21662 is offline
Forum Newbee
 
Join Date: Apr 2012
Posts: 19
Default 1.6d pingelt

Beste medeforummers,

Ik wil me graag even voorstellen: Ab Korres, 49 jaar en sinds 2 jaar enthousiast bezig om een mijn 85er 1.3 benzine om te bouwen naar 1.6d. Inmiddels is de auto bijna af en het resultaat is best geslaagd vind ik. Morgen bij daglicht zal ik even een paar foto's maken van de auto met de nieuwe velgen en banden die ik er vandaag op heb gezet.

Echter nu ben ik op een punt aanbeland waar ik mn vingers niet achter krijg.
De motor pingelt de laatste tijd in toenemende mate. Als ie koud wordt gestart hoor je echt een onregelmatig krakend geluid waarvan ik weet dat het detoneren of wel pingelen is. Laat ik de motor dan warm draaien, dan wordt het pingelen minder maar verdwijnt niet helemaal.
Als ik ga rijden dan komt het vooral voor bij belasting onder de 2000 toeren, daarboven merk ik het niet meer.
Ook heeft de motor beduidend minder vermogen dan het eerste dieselblok (ook een zelfde 1.6d) wat ik er eerder in heb gehad. Dat blok heb ik eruit gehaald omdat het veel olie verbruikte.

Als ik de koude start vervroeger gebruik helpt dat wel iets, waarbij ik dan denk dat de pomptiming te laat zou kunnen staan.
Dit rijmt echter niet met het gepingel, wat te vroege verbranding betekent meen ik te weten.

Daarom beste MK2 specialisten zou ik graag jullie visie op het pingelen horen.
Alvast bedankt voor het meedenken.
Ab
Reply With Quote
  #2  
Old 18-05-2012, 23:35
RemyVR6 RemyVR6 is offline
Forum regular
 
Join Date: Dec 2008
Posts: 92
Default

Een diesel die pingelt? Leg eens uit...

Of bedoel je dieselklop?

Mvg.
__________________
***The Benchmark***

Golf Cabriolet '85
Golf VR6 Highline '95
Polo SDI '00

www.lvwcn.nl
Reply With Quote
  #3  
Old 19-05-2012, 08:35
Spierings Spierings is offline
No personal life
 
Join Date: Jul 2010
Posts: 2,399
Default

Zou beginnen met het controleren van de pomptiming.
Reply With Quote
  #4  
Old 19-05-2012, 17:49
ab21662 ab21662 is offline
Forum Newbee
 
Join Date: Apr 2012
Posts: 19
Default

Ja waarschijnlijk is het dieselklop.
De pomptiming ga ik controleren,maar het gekke is dat de motor maandenlang goed heeft gelopen en dat het kloppen er langzaam in is gekomen.
Reply With Quote
  #5  
Old 19-05-2012, 18:13
patjetta patjetta is offline
Forum junkie
 
Join Date: Feb 2008
Posts: 1,938
Default

los liggende voorkamer?

misschien heb je een filmpje van het geluid?
__________________
Jetta mk2
Reply With Quote
  #6  
Old 20-05-2012, 09:42
ab21662 ab21662 is offline
Forum Newbee
 
Join Date: Apr 2012
Posts: 19
Default

Wat is een losliggende voorkamer?
Filmpje mag ik niet posten zie ik (geen attachments mogelijk)
Reply With Quote
  #7  
Old 20-05-2012, 10:13
Spierings Spierings is offline
No personal life
 
Join Date: Jul 2010
Posts: 2,399
Default



Is geen vw plaatje maar de kamer onder de verstuiver is een voorkamer
Reply With Quote
  #8  
Old 20-05-2012, 21:42
golf mkII 16v golf mkII 16v is offline
Getting there...
 
Join Date: Oct 2005
Posts: 7,531
Default

Nokkenas timing
Die zit er conisch op
Nok van de krukas die uitgeslagen is[centralebout die te los zit]
Reply With Quote
  #9  
Old 21-05-2012, 20:20
ab21662 ab21662 is offline
Forum Newbee
 
Join Date: Apr 2012
Posts: 19
Default

@spierings, is de voorkamer in de kop geperst, of is deze met schroefdraad bevestigd?
In het laatste geval zou het opnieuw vastdraaien zijn?
Reply With Quote
  #10  
Old 21-05-2012, 20:37
jurie jurie is offline
Forum Regular
 
Join Date: Dec 2007
Posts: 216
Default klop

verstuivers in orde?
Reply With Quote
  #11  
Old 21-05-2012, 21:52
Spierings Spierings is offline
No personal life
 
Join Date: Jul 2010
Posts: 2,399
Default

Quote:
Originally Posted by ab21662
@spierings, is de voorkamer in de kop geperst, of is deze met schroefdraad bevestigd?
In het laatste geval zou het opnieuw vastdraaien zijn?

Durf het niet te zeggen, ben zelf niet zo van de oude diesel techniek
Reply With Quote
  #12  
Old 24-05-2012, 21:40
patjetta patjetta is offline
Forum junkie
 
Join Date: Feb 2008
Posts: 1,938
Default

deze zitten geperst
__________________
Jetta mk2
Reply With Quote
  #13  
Old 25-05-2012, 19:02
ab21662 ab21662 is offline
Forum Newbee
 
Join Date: Apr 2012
Posts: 19
Default

Eerst maar eens de pomptiming bekijken en anders even verstuivers uitwisselen (daar heb ik er nog een stel van liggen)
Reply With Quote
Reply



Posting Rules
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

vB code is On
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is Off
Forum Jump




All times are GMT +1. The time now is 15:41.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
All rights reserved, Volksforum