|
||||
|
||||
Maar heb ik weer iets gemist, die oude auto van Jarno is onlangs nog bij ons op de minimeet in zwolle verschenen, welliswaar met een ander interieur als toen, maar de bestuurder kwam uit HAttem, of was tie alweer doorverkocht?????
|
|
||||
|
||||
Quote:
Denk dat ie gewoon doorgaat tot ie echt alles naar de knoppen heeft geholpen.
|
||||
|
||||
Jetta 1.3 CBR carbs '84-Jetta 1.3 '84-Golf II 1.3 '84-Seat Ibiza 1.9 TDI '01-Golf II 1.6 D '85-Vento 1.9 TDI '96-Seat Cordoba 1.9 TDI '03-Golf II 1.6 B 86-Golf II 1.6 TD '86-Golf II 1.9 TDI '84-Polo 9N 1.9 TDI '05 |
|
||||
|
||||
Jammer van de mk1. Was niet helemaal mijn smaak, maar hij had altijd wel wat.
Gelukkig is het voor de inzittende goed afgelopen, hopelijk hebben ze ervan geleerd.
|
|||
|
|||
Jammer van het Golfje zag er zo op de foto's wel leuk uit. Maarja als niemand ooit een golfje in puin had gereden was er nu ook geen lol meer aan en worden ze natuurlijk nooit zeldzaam. Vind trouwens wel (ook als is het niet "echt" zijn schuld) dat je op die leeftijd ook niet zo'n snelle auto moet hebben. De lol is er dan natuurlijk ook sneller af want je wil natuurlijk (niet iedereen) altijd sneller en als je dan snel begint word het moeilijker en duurder om steeds sneller te gaan. Je mag voor je 21ste ook niet op een Yamaha r1 oid gaan rijden.
|
|
||||
|
||||
Quote:
Die regel mogen ze bij auto's wat mij betreft ook gaan invoeren. En ik zeg dit niet omdat ik de 21 al voorbij ben. Voor mij was mijn eerste auto, een 1.3 Golf 1, al redelijk vlot. Moet er niet aan denken wat er was gebeurd met een auto als die blauwe G60! Gewoon een max. aantal paardjes onder de kap bij een bepaalde leeftijd, en dan misschien ook nog gaan letten op hoe lang je je rijbewijs al hebt.
|
||||
|
||||
Is gewoon een kwestie van verantwoordelijkheidsgevoel.
Er zijn mensen die op hun 18e wel verantwoordelijk zijn, en er zijn er die het op 30ste nog niet zijn.... Ik ga ook bewust niet voor mijn motorrijbewijs.
Jetta 1.3 CBR carbs '84-Jetta 1.3 '84-Golf II 1.3 '84-Seat Ibiza 1.9 TDI '01-Golf II 1.6 D '85-Vento 1.9 TDI '96-Seat Cordoba 1.9 TDI '03-Golf II 1.6 B 86-Golf II 1.6 TD '86-Golf II 1.9 TDI '84-Polo 9N 1.9 TDI '05 |
|
||||
|
||||
Quote:
Idem, maar met waarschijnlijk een andere (of gelijke?) reden. BTW: My Flame: Zonder Gordel? Niet zo slim. Zelfs een beetje dom. Als je je gordel niet om doet, moet je gewoon geen ongelukken maken! Logisch toch?
|
|
||||
|
||||
Zonde was zon mooie mk1
maar ja wat doe je eraan |
|
||||
|
||||
Quote:
En mèt gordel om?
|
||||
|
||||
Quote:
verleiding van hard rijden, nochalant worden misschien, maar voornamelijk als je ziet wat er verder op de weg rijdt.... ik pas.... maar het lijkt me wel super!
|
|||
|
|||
Quote:
theoretisch mag dit wel.. mits je op je achtiende je rijbewijs haalt. en als je je rijbewijs op je 20ste haalt, maar je pas met 22 een krachtige fiets rijden.. en idd erg jammer van de golf.. zet m maar hier in de tuin. kan er nog wel een hoop van gebruiken. |
|
||||
|
||||
Het ligt grotendeels aan de bestuurder.. Ik heb met mijn polo ook wel eens een stoeprand geramd, dat had ook te maken met veel te hard een bocht in duiken, grip verliezen en rechtdoor glijden.
Normaal rij ik vrij netjes, hou wel van soms even lekker doorrijden, maar soms zit een ongeluk in een klein hoekje. Vooral als het een auto van 750kg is met ontzettend veel vermogen onder de kap. Dan neem je meer risico dan met een 1.3 polo.... Blijft zonde, daar veranderd het slappe geouwehoer niets aan natuurlijk Mijn mening is dat mensen die onverantwoord rijden, dat ook wel met een auto kunnen die niet zoveel vermogen heeft.. Voorbeelden zat in mijn vriendenklup.
|
||||
|
||||
Inderdaad zeer jammer van de golf ,was ook voor mij één van de mooiste uit de 'oude doos'.
En hopende dat de bestuurder er wat van heeft geleerd ! Je hoeft trouwens niet altijd een snelle auto te hebben om een ongeluk te krijgen hoor ! Toen ik 18 was heb ik ook een domme actie gedaan met mijn d kadett 1,2 ,met maar liefst 60 pk! Geprobeerd om 80 te gaan rijden ,terwijl ook 30 daar meer dan hard genoeg was ,en kon daardoor ook een bocht niet meer halen .....maar daar heb ik zeer zeker van geleerd . En ik heb ook in de afgelopen jaren veel snellere auto's gehad (Scirocco 16v, golf gti ,passat vr6 .....) maar heb daar wel met meer verstand in gereden . Ach ,ja het is jammer van de golf ,en weer een 'grote' mk1 uit het verleden minder ,maar de jongens zijn er tenminste nog ,en hebben een levenservaring erbij . Al leren sommige mensen het nooit natuurlijk .............
|
||||
|
||||
ach ja, had met m'n 19de ook een Golf 1 GTI met 144pk 8 kleppert....
maar ook zeker wel paar spannende momenten gehad, waar dan een aantal mensen gelijk weer een oordeel over klaar hebben.... De precieze toedracht van deze crash is mij ook nog niet bekend, maar een foutje is snel gemaakt natuurlijk, zeker in zo'n auto |
|
||||
|
||||
Jammer van het Golfje, was een mooi ding.
Een kameraad van mij uit Veghel heeft dat ding heel lang gehad, zal ie nu wel ziek van zijn....... Ik had zelf op mijn 19e al een 16V'tje, maar ja moet wel beheerst rijden...
|
||||
|
||||
Quote:
Hoe ie uit de bocht gevlogen is staat inderdaad niet vast. Wel staat vast dat ie (veel) te hard heeft gereden, MET een passagier erbij, en beide zonder gordel. Daar kun je toch wel een ietwat verzwakt verantwoordelijkheids gevoel uit afleiden... Als je zo nodig link wil doen, doe dat dan lekker op een afgezet stuk weg zodat je alleen je eigen leven op 't spel zet.
|
||||
|
||||
Quote:
LEER LEZEN! staat niks vast.... Quote:
VERMOEDELIJK is ook iets wat NIET vast staat. Staat niks vermeld over wel of niet dragen van de gordel, maar het LIJKT erop dat ze deze niet omhadden... is niet iets wat vast staat. Ik vind het erg storend dat je niet beter leest, en dat je zown onterecht uitgesproken mening hebt....
|
||||
|
||||
PS. bijrijder is zelf verantwoordelijk voor het meerijden... Ik stap uit bij mensen die in mijn ogen gevaarlijk rijden.
Ik heb al eens ruzie gehad over iemands rijstijl, we zaten toen in duitsland, maar heb hem wel gevraagd zijn rijstijl aan te passen, of mij uit te laten stappen... Was geen leuke rit daarna, maar dat kan me dan ook niks schelen... 2 weken later reed hij 2 auto's total-loss, met te hoge snelheid over een brug, waarachter een mevrouw haar auto aan het keren was. gezien de staat van de wagens, en de ravage een wonder dat er niemand zwaar gewond was. Dit was opel vectra met een simpele 1800i, ook daarmee kun je 140 rijden op een landweg....
|
||||
|
||||
Quote:
Ik kan het niet beter zeggen. Wie zulke dingen doet met een passagier erbij, die mochten ze van mij een jaartje zonder rijbewijs zetten . Ik sta er nog altijd perplex van dat ik mijn 18e jaar ben doorgekomen zonder schade. Ik had m'n rijbewijs 3maanden en ik deed al een motorswap. 3 weken later lag mijn motor half los in het vooronder... Achteraf kunnen we er allemaal om lachen maar het kan ook fout gaan. Een beetje ervaring is zeker niet slecht voor je met zulke dingen begint.
'88 Caddy 1.9TD Last edited by raf_construct : 21-09-2007 at 21:15. |