|
||||
|
||||
Word.
|
|||
|
|||
Quote:
lol, ligt er maar net aan hoe je het interpreteert
|
||||
|
||||
Verveelde me, dus maar ff wat gefreubeld....
Interkoelert
|
||||
|
||||
Hehe, dat werd tijd
Temp nu beter onder controle? btw stijn, die brandstof leidingen hebben idd goed hun best gedaan, staat er netjes bij zo
|
||||
|
||||
met 2.0 bar? nee nog niet echt
gaat wel weer een beetje harder
|
||||
|
||||
hahahaha LOL !!
Je zou n keer de temperatuur van de lucht voor en na de IC moeten meten
|
||||
|
||||
voor diegenen die nokia filmpjes kunnen draaien
Voor de duidelijkheid, laatste getal op de schaalverdeling is 1,5 bar http://www.volksforum.com/users/stijn/08122005.3gp
|
||||
|
||||
Je meter is kapot
en je MSN doet het ook al niet |
|
|||
|
|||
Welke ic is dit? Met welke bak rij je?
Knap project!! |
|
||||
|
||||
IC komt schijnbaar uit een Mitubishi, Bak is een FF (dieselbak)
|
|||
|
|||
Wat vet Stijn! en het feit dat jij je verveeld is apart!
|
||||
|
||||
Kun je dit soort geintjes ook op een golf 3 tdi doen?
|
|
||||
|
||||
Nu zorgen dat die lucht ook in de motor komt, de 2bar die je meet is statische druk.
Geen vuldruk. Ook flowen helpt voor je vulling. (ookal werk je met luchtoverschot) Misschien eens tijd om je op een nokkenas te gaan concentreren? Deze zul je wel zelf moeten slijpen (of laten maken) Marco van Romatuning heeft dit ook bij zijn TDI gedaan. En van zijn 110pk is er inmiddels al 183pk op de rollenbank gemeten. Leuk project. Heb zelf een golf 2 met een 80pk intercooler motor gehad. En daar een standaard bak van een diesel achter gehad. Trok als de brandweer. :-)
|
||||
|
||||
Vraagjes voor Stijn:
Het is een mooi project, maar ik vraag me een paar dingen af: - Je rijdt met een 63 mm uitlaat. Heeft dat zin als je het standaard (onderstaande) uitlaatspruitstuk gebruikt? - De intercooler staat voor de radiator. Heeft dat geen negatieve effecten op de koelwatertemperatuur? - Heb je de buizen van de intercooler zelf in elkaar gekuntseld of het je een bestaande set als basis gebruikt? Het zal je niet verbazen dat ik informatie bij elkaar aan het schrapen ben om zelf zoiets uit te voeren bij mijn type I GTD, dus alle kennis is bruikbaar....
Why do you press harder on a remote control if you know the battery is dead? Last edited by PeterZ : 25-01-2006 at 22:13. Reason: typo |
|
||||
|
||||
Alles om zo min mogelijk weerstand na de turbo te creeren heeft zin. Hoe vrijer de turbo kan uitademen, hoe beter.
Vrijwel iedere intercooler staat voor de radiator geplaatst, is geen probleem. Zal vast de radiator iets minder effectief maken, maar die van mij trekt het toch al niet Heel de setup is volledig zelfbouw.
|
||||
|
||||
Quote:
Waarom trekt die het niet? Rij zelf met een golfje 1 g60 55cm radiateur en Golf G60 intercooler. 217kw levert de motor, en heb geen problemen met koeling? Dus volgens mij hoeft het niet.
|
||||
|
||||
Omdat er een standaard diesel radiator inzit en ik nogsteeds nergens een echte Golf 1 GTD radiator gevonden krijg (Golf2GTD wel, maar die is net te groot).
|
||||
|
||||
Quote:
Heb er eentje achter van een Seat Terra diesel. Past ook in de voorbalk.
|
||||
|
||||
Ik ben geen beste monteur, maar in een vorig leven ben ik loodgieter geweest, dus ik denk dat het me moet gaan lukken.
Eens kijken of ik de benodigde onderdelen bij elkaar kan scharrelen.....
|
||||
|
||||
Quote:
kun je die niet nog gewoon ergens nieuw krijgen bij zon radiateuren boer? of zijn die van een GTD zo duur?