|
|||
|
|||
Zo ik ben net terug van een vriend van me die als schadehersteller werkt. We hadden wat plekjes op de Golf gezien, de rechterdorpel onder de achterdeur/tankopening, of hij kon kijken wat herstellen kost.
Conclusie? roest. veel roest! Rechterdorpel, voor het achterwiel, na wat prikken met een schroevendraaier: M'n tankdop komt iets naar buiten toe waardoor het klepje niet meer goed dicht wil: Maandag langs de garage om te kijken in hoeverre 't nog APK waardig is. Lukt dat, dan rij ik er gewoon nog een jaar in door. Last edited by Archiebald : 05-06-2014 at 15:51. |
|
||||
|
||||
dat is niet terminaal hoor. mijn golf heeft net dezelfde problemen
aan de achterbumper achterwiel aan deurzijde links was al eens gedaan dat stelt niet veel voor. trapeziumplaatje aan de wielkuip, stukje wielrand onderaan en vlak plaatje aan de dorpel. de boosdoener daar is een rubber die normaal in een rond gat geklikt zit. daar komt uiteindelijk toch water door en dan komt het in de dorpel. mijn tankdop steekt ook naar buiten en is een stuk erger dan bij u. bij mij zit de buis allang niet meer in het plaatwerk vast, het plaatwerk erond is al weggeroest. komt een volledige andere wielkuip in bij mij, van een sloper. moet er alleen eens tijd voor hebben. zowieso niet bij officiele schadeherstellers gaan, ook al maken ze een vriendenprijs, plaatwerk lassen is en blijft duur dan. mijn plaatwerk laste ik er zelf in, het linkse is al 4jaar geleden gedaan, het rechtse denk ik 2jaar. komt nog altijd niks van roest door. echt proper moet het niet gedaan worden, komen toch plastiek randen over aan de wielkasten. ik las op, doe er dan kit over en dan zwarte hammerite. het duurste blijft nog altijd het spuiten in koetswerkkleur waarbij je geen verschil zit, en daar zit het meeste van die 1200€ in. ik denk dat er bij mij ongeveer 3-4€ aan plaatwerk ingelast is, 2€ aan slijpschijven, 9€ aan kit en een pot hammerite. + een dagje lassen. de mijne hoeft dan ook geen showroomauto te zijn maar gewoon een daily wagen, winter en zomer. k heb dan liever een 'opgelaste' bak waar je alle lasplaatjes kan zien als je op de knieen gaat, dan een gesloopte wagen heb deze morgen nu eens men tankdop getrokken, alsook al die opgelaste plekken van vroeger http://fcapri.homelinux.com/fcapri/golf/fixed/
Daily drivers: Toyota prius 3 - Ford P100 1.8TD Oldtimers: Golf2 1.6D '91 - Ford Capri 2.0V6 '79, 3.0V6 '79 - Sierra XR4i 2.8iV6 '83 - Audi 80 Avant 2.6V6 '93 http://www.fordcapri.be Last edited by fcapri : 31-05-2014 at 10:28. |
|
|||
|
|||
Afgelopen nacht is de Golf bij ons van de parkeerplaats gestolen!!
Houdt aub jullie ogen/oren open.... Maar meer voor sommige delen dan, waarbij de velgen als enige een beetje opvallen. 1988 VW Golf mk2 1.6 Tour Blauw TJ-77-GH Stug en laag 15" BBS Benetton's die pas opnieuw gespoten zijn in hoogglans zwart. GTi (look) achterlichten zwarte knippers |
|
||||
|
||||
Mooi zuur... Laat ze er vanaf blijven.
Ongeacht welk merk/model/bouwjaar. |
|
|||
|
|||
Ik weet wat je voelt kerel, heel veel sterkte!
|
|
|||
|
|||
Ja ik ken het gevoel ook al.... Ergens in 2009 onze mk1 Cabriolet. Vorig jaar, voor een ramkraak, onze mk2 Jetta............. (alle 3 de auto's op andere locaties gestolen hoor!, Amsterdam zuid/Zaandam/Weesp)
|
|
||||
|
||||
hopelijk vinden ze die terug zonder erge schade.
ik had vandaag ook wat paniek, was bij men zus op bezoek geweest en daar was toevallig markt, auto stond paar straten verder. bij het vertrekken vond ik men auto sleutels niet meer (was ook op de markt geweest). dacht al dat ik gerold was dus maar snel naar de auto gegaan. die stond er nog... en men sleutels hingen nog aan het kofferdeksel. toch en 4uur gestaan zo
|
|||
|
|||
Lekker kut, ik heb t ook mee gemaalt. Word je niet vrolijk van!
|
||||
|
||||
heb je al wat gehoord over je golf?
|
||||
|
||||
Quote:
Ben ook wel benieuwd....