M'n '88er Golf Tour
Afgelopen weekend hebben we deze Golf tour 1.6 gekocht. Het is de bedoeling te kijken welke auto er zuiniger rijdt, m'n huidige '88 Jetta 1.6cl 3-traps Automaat of de handgeschakelde 4 bak 1.6... (Al is dat niet zo moeilijk te gokken).. De zuinigere van de 2 gaat dan de daily worden. De tweede auto gaat door m'n vriendin gebruikt worden.
De Golf dus. Hij komt uit 05-1988. KM-stand 203000. Distributie is gedaan bij 148000. (Om de hoeveel km moet deze gedaan worden?!) Het is een 1.6 4bak, Tour uitvoering met een in hoogte verstelbare best. stoel! Verder zit er volgens mij niets op.. Prima, kan het ook niet stuk! Nadeel, hij is ontzettend smerig! Het interieur is bijna te vies om in te gaan zitten.. Maar dat is op te knappen... De motorruimte is net zo goor, maar wel droog! Qua roest valt t ook goed mee, plekje op de dorpel LA en wat troep op de LA en RV deur achter de strip. Ow en een vieze pit in het dak, maar daar is de lak nog wel heel van. Plannen? - Opknappen, grille is kapot, deurklink RA mist, dempers van de kofferklep zijn lam, hoedenplank is stuk en de matten moeten vervangen. - Motorisch nalopen, dingen als bougies vervangen/filtertjes/etc.. - Schroefset eronder - Shoppen voor velgen (geen idee wat nog, niets duurs in ieder geval).. Foto's! --->> Link naar het album met de grote foto's |
Leuke auto! Maar inderdaad, best smerig van binnen :-) er zijn bedrijven die maken het interieur schoon dmv. Droogijsreiniging. Dan word het echt weer als nieuw.
De automaat is in stadsverkeer nog wel redelijk zuinig, maar op de snelweg zie je de branstofmeter bijna zakken! Veel plezier ermee! |
Quote:
Dat is misschien wel een goeie tip, mits de kosten meevallen.. Ben zelf wel behoorlijk van het poetsen hoor... Quote:
I know, heb de Jetta al ruim 4 jaar. 't verbruik lag eerst rond de 1:9, maar na een reparatie (o.a vacuumslangen) is dit nu ruim 1:10,5.. |
Mooi ding man! :D
|
Ik heb nog een vraag waar jullie hopelijk het antwoord wel op weten...
Is er ergens zo'n stuk vervangend plaatwerk voor onder de achterbumper te koop? Dat dwel vij de uitlaat/trekhaak/sleepoog dus. Deze nogal krokant en qua kosten zal dat haast de moeite van het schuren niet waar zijn. Ik kan m alleen voor de voorkant vinden :( |
Nette Golf!
Op deze site is plaatwerk te koop http://www.artaparts.nl/volkswagen-...onderdelen/403/ |
Zo even een foto update :) Heb namelijk e.e.a schoongemaakt... Haha
Het interieur... Voor Na Nee, er is niet alleen een mat terug gelegd, haha eronder is het netjes, zie nu pas m'n foto-foutje Maar ook de motor! Voor: Na |
Goed bezig :thumbup: Kan wel een nieuwe luchtfilter/grote beurt gebruiken ofniet?
Als je dan bezig bent ( tip ) controleer de toestand van de vacuumslangen van de carburateur, en het vacuumpotje van de ontstekings vervroeging. Kan je een hoop brandstof verbuik en ellende besparen ( ik spreek uit ervaring :tongue: ) :D |
Vandaag was mn vriendin weg met de Golf, toen ze me belde dat hij rechtsachter niet veerde.
Niet tijdens het rijden en niet tijdens het proberen te schudden met de auto (logisch). Nu is deze demper iets lek, zou hij bevroren kunnen zijn? En kan het kwaad ermee rijden? |
mooi man, houd die maar in ere. hier staat er nu een tour op kapaza aan 4700€. echt te zit voor woorden wat ze vpor die golfjes nu vragen hier..
ik had ook een tour, heb die op een vangrail gezet vorig jaar. ben nog steeds aan het opknappen. ik heb het interieur gereinigd met een speciaal produkt voor stoffen zetels en tapijten. soort schuim dar je erop sproeit, dan borstelen en dan droog wrijven met vod. voor (had al een deel gedaan voor ik besliste fotos te nemen, maar je ziet de bruine kleur nog in het midden. het produkt staat erbij) http://fcapri.homelinux.com/fcapri/...40/100_9949.jpg na http://fcapri.homelinux.com/fcapri/...40/100_9952.jpg hier staat nog een foto van demijne in betere tijden. de mijne is van feb 1988 (dus volgende maand belastingsvrij) en een superzuinige diesel met als record een tank leeggereden aan 3,43L/100km of een 1:29 :) ) http://volksforum.com/forum/showthread.php?t=106468 |
Weer even een update, schroefset is besteld en zou deze week bezorgd moeten worden. Montage wordt nog even lastig, hebben een finacieel lastige week achter de rug (wasmachine defect, water in huis, bij de onderburen e.d)... Maar dat komt wel goed...
Hier wat NA foto's van het interieur, op sommige foto's zijn nog donkere vlekken te zien, deze zag ik in het echt niet. :roll: En dit zijn de wielen die eronder moeten komen, ben van plan het hart dan licht grijs te spuiten |
:thumbup: goed bezig
|
Van 't weekend de distributie en schroefset gemonteerd.... Ook de standaard 13'ers vervangen door de roze BBS'en van de Jetta (Die staat nu op 13" met winterbanden). De originele velgen van de Tour hadden echter zulke slechte banden dat deze wissel niet alleen beter staat, maar ook beter rijdt!
Dit is het resultaat: Lekker laag, maar dit liep te erg aan: Nu staat ie zo: |
Dit is een idee hoe de Golf eruit moet komen te zien op de Cup velgen:
|
Vandaag in de sneeuw ook maar even wat foto's gemaakt van 't Golfje! :)
Hij staat me net ff te hoog als ik eerlijk ben, helaas is het met deze bandenmaat even geen optie hem omlaag te zetten. Eens goed shoppen als ik straks banden ga kopen voor op de Cupvelgen... |
Zou je niet eerst die deurgreep RA fixen? :D Ziet er wel geinig uit met die wielen. :thumbup:
|
Klopt! Gaat deze week gebeuren. Ff langs de sloop!
|
Vindt de hoogte eigenlijk wel netjes.
|
Welke maat velgen/banden is dit?
Ik vind op zich de maat mooi zo, ik wil ook zoiets voor de mijne. En de hoogte vind ik zelf ook mooi ,zeker als het een daily is, het moet wel te doen zijn ik het verkeer. |
Thanks Tim, en Johnnie het is 15", 7J met 185-45-15 Uniroyal banden..
|
All times are GMT +1. The time now is 09:38. |