|
|||
|
|||
Binnenverlichting terug geplaatst...
|
||||
|
||||
Ziet er goed uit Jan!
|
|
||||
|
||||
Quote:
|
|
|||
|
|||
Dank!
Heb op t moment bar weinig tijd dus er gebeurd op t moment helemaal niks aan de caddy. Met de verandering van de belasting regels heb ik mn plannen ook wat bijgesteld. De tdi zal waarschijnlijk plaats gaan maken voor een benzinemotor. Zit zelf te denken aan een 2.8 VR6 ofzo. Zo blijf je bezig...
|
||||
|
||||
Er zijn er hier meer die een tdi ombouw omzetten in een vr6 swap
|
|
|||
|
|||
Heul apart!
|
|||
|
|||
Zo dan! Hok opgeruimd en de Caddy weer uit de hoek gehaald.
Gister even wat kleine dingen losgemaakt en hopelijk vd week de tdi eruit laten zakken. Maar dan...? T idee van een vr6 heb ik laten varen. 1.8 turbo moet meer dan zat zijn maar.... Past elke 1.8 20vt er zo in of zijn er nog varianten die niet gaan passen? Ben al even op t www aan t zoeken geweest maar nog niet DE motor gevonden. Heb ook al aan een 2.0 gti blok van een golf 3 zitten denken maar gevoelsmatig zie ik dat niet zitten... Iemand nog tips wat erin gaat passen en wat t meest geschikt is?
|
||||
|
||||
Eigenlijk alle 20vt's kunnen er wel in, die van een passat of audi zijn minder handig omdat ze standaard in de lengte richting liggen muv de audi A3.
|
|
|||
|
|||
Zit nog op reactie te wachten van een 1.8 turbo blok van een audi a3. Ben er ook nog niet aan toe trouwens. Eerst de tijd maar ns vinden om de tdi er uit te halen. Dan ander blok erin, alles pas en klaar maken en dan t blok er weer uit en maar eens naar de spuiter met t orgel. Dan zijn we inmiddels 2016 ofzo....
In elk geval alvast dank voor de info Douwe!
|
|||
|
|||
1.8 16v. Absolute afrader of gewoon proberen?
|
|||
|
|||
Zo, de tdi ligt er inmiddels naast en de caddy staat buiten. In t hok staat een cupra 1.8 20vt te wachten om uit elkaar te worden getrokken....
Het dash van de audi wat nu nog in de caddy zit gaat er waarschijnlijk ook uit. Heb t idee om het complete dash uit de cupra over te zetten in de caddy. In de 1e instantie omdat ik dat dash mooier vind dan die er nu in zit en ten 2e is t een mooie bijkomstigheid dat ik dan ook de volledige kabelboom met de 20vt over kan zetten. Druk zat dus deze winter...
|
||||
|
||||
foto's Jan foto's
|
|
|||
|
|||
Wil je d'r ook nog een biertje bij Evert?
|
||||
|
||||
Quote:
nee dankje, Evert drinkt niet |
|
|||
|
|||
Koffie, cola, sinas, 7-up, cassis, rivella, water?
|
||||
|
||||
Quote:
ongelode cola ,Jan |
|
|||
|
|||
Hmz, oliepomp van die 1.8 defect.... En ijzerdeeltjes in de zeef naar de oliepomp toe....
Nieuwe oliepomp eronder en toen ff niks meer ivm drukte op t werk enz. Nog eens nagedacht en denk dat ik meteen de zuigerveren en de lagerschalen van de krukas maar ga vervangen. Natuurlijk zoveel mogelijk zelf doen. Iemand een redelijk simpele uitleg over hoe dit t makkelijkste is te doen? Een How-To? Blok hangt momenteel nog in de auto maar kan er ook uit worden gehaald, Net ff wat makkelijker is met de reparatie.
|
|||
|
|||
Inmiddels langzaamaan met de sloop van de cupra begonnen. Dashboard ligt op zolder evenals het interieur.
Nu de komende week er veel vrije tijd is hoop ik tussen kerst en oud en nieuw t casco naar de oudijzerboer te brengen en de caddy weer binnen te kunnen zetten om die ook verder te gaan demonteren. Hoop voor zaterdag de motor er in elke geval uit te hebben en dan blijft er maar bar weinig meer over om er nog uit te halen. Had gehoopt dat t allemaal wat sneller zou verlopen maar ik heb een gebrek aan vrije tijd... Zal deze week eens zien of ik in de gelegenheid ben wat foto's te maken en hier te posten...
|
|||
|
|||
De Cupra is inmiddels allang verdwenen en de caddy staat zowat uit te drogen in t hok.
Het dash van de Ibiza zit inmiddels in de Caddy en ik moet zeggen dat ik niet ontevreden ben. Ook heb ik het complete kachelhuis van de Ibiza overgezet in de Caddy. Was allemaal passen, meten en aanpassen maar ook dat zit erin. Straks dus een werkende climate controle in de caddy... Doordat het dash wat verder de auto in staat de het origineel moet ik ook de raamslingers in de deuren iets gaan verplaatsen maar dat mag geen problemen geven. Het was de bedoeling de ramen elektrisch maken maar daar heb ik helaas nog geen passende oplossing voor kunnen vinden. De motor uit de Ibiza blijkt echter geen succes. Nader onderzoek wees uit dat de motor droog heeft gelopen. De zeef in het carter bleek verstopt te zitten... Bij uitbouw liep de motor wel gewoon netjes en soepel en ook nu het blok naast de auto ligt kan ik de motor nog gewoon met de hand rond draaien dus vast zit ie nog niet. Uit de zeef kwamen echter ook ijzerdeeltjes tevoorschijn wat mij dan lang wikken en wegen heeft doen besluiten dit blok niet in te bouwen. Ik heb inmiddels een ander blok aangekocht (1.8 20v Turbo AGU) en deze zal wel zijn plek gaan vinden in de Caddy.
|
||||
|
||||
Dat is jammer Jan maar wel een verstandig besluit denk ik.
Is wel een bekend probleem van de 20v motoren. |