Volksforum.com

Volksforum.com (https://www.volksforum.com/forum/index.php)
-   Watergekoelde projecten (https://www.volksforum.com/forum/forumdisplay.php?f=35)
-   -   Turbo's Caddy mk1 1.9 tdi (https://www.volksforum.com/forum/showthread.php?t=108648)

Jan-Turbo 23-12-2012 18:19

Turbo's Caddy mk1 1.9 tdi

Na 2 caddy's te hebben gehad en weer verkocht te hebben ben ik sinds mei weer de trotse eigenaar van een aparte caddy type 1.
T gaat om een originele nederlandse auto. Hoewel.... origineel?
De auto kocht ik als onafgemaakt project. De auto was rijdend aan de kant gezet en wegens tijdgebrek in een hoek gekomen.
Bij mij staat ie inmiddels ook even in de hoek door t stranden van mn golf 2 gtd. Als die klaar is (binnen nu en 2 weken hoop ik) dan kan er weer verder aan de caddy geknutseld worden.

Hierbij even wat foto's...

Jan-Turbo 23-12-2012 18:25

Op Transport naar huis...

Tjaap 23-12-2012 18:29

Ik zal waarschijnlijk de enige zijn. Maar die middenconsole vind ik eigenlijk best leuk gedaan. Als hij bekleed is uiteraard

Jan-Turbo 23-12-2012 18:30

17 inch... :D

Voor de wasbeurt.

En erna...

Jan-Turbo 23-12-2012 18:37

Eenmaal binnen eerst maar eens met de kabelboom begonnen

Er zit een dachboard van een Audi a3 in en op de gok geprobeerd er een dashboardkastje van een a3 onder te zetten...

Ook de oude stoelen verwijderd en er porsche stoelen voor in de plaats gezet (ooit eens 'zomaar' gekocht voor 25 euro... :thumbup:
En begonnen met de middenconsole te bekleden...

Erik Baas 23-12-2012 18:41

Quote:
Originally Posted by Tjaap
Ik zal waarschijnlijk de enige zijn. Maar die middenconsole vind ik eigenlijk best leuk gedaan. Als hij bekleed is uiteraard

+1 :)

Jan-Turbo 23-12-2012 18:44

Nu de zijkanten van het dash nog afwerken

Vloerbedekking er inmiddels ook in

Totaalplaatje zoals t er nu uitziet. Bestuurdersstoel moet er nog weer uit om netjes te laten repareren (of iemand moet voor een schappelijk prijs nog 1 over hebben?) :D

Jan-Turbo 23-12-2012 18:52

Plaatjes van de buitenkant. De achterklep ben ik nog niet over uit eigenlijk. Deze strakke klep staat ook mooi maar ik heb op zolder nog een hele nette strakke originele achterklep liggen :screwy:

G60 bumper er voor weg en een smalle bumper met daaronder een Hella spoiler er voor terug.

T.z.t. nog een andere grille erin met chromen randen die wel netjes zijn...

Jan-Turbo 23-12-2012 18:53

Quote:

:thumbup:

Audi1981 23-12-2012 19:17

Beetje het rivella light gevoel: beetje vreemd, maar wel lekker :thumbup:

Jan-Turbo 23-12-2012 19:18

In het midden tegen de achterwand van de cabine zie je een subwoofer zitten. Links en de 'tas' zit de accu...

Omdat ik een subwoofer in een dergelijke kleine cabine overbodig vind heb ik de achterwand vervangen...

Dit is zoals de middenconsole er ongeveer uit komt te zien. De sleuven voor de kachelbediening word nog afgedekt met een aangepast origineel paneeltje

Tjaap 23-12-2012 19:43

Hoe Meer foto's ik zie hoe leuker ik hem vind.

Jan-Turbo 24-12-2012 12:20

Deze deuren zou ik graag willen hebben! Uiteraard wel met (audi)handgrepen aan de buitenkant maar zonder raamstijltje!

gooigolf 24-12-2012 12:47

hij gaat lekker leuk ding .
wel veel zaakjes die je moet aan pakken maar gaat goedkomen ,
vrgr gooi

Jan-Turbo 24-12-2012 13:10

K heb de tijd Gooi... En veel rijden zal ie toch niet omdat een comfort van onder 0 heel en bepaalde delen van mn lijf daar na een ongeluk niet al te lang tegen kunnen... :D

gooigolf 24-12-2012 13:27

Quote:
Originally Posted by Jan-Turbo
K heb de tijd Gooi... En veel rijden zal ie toch niet omdat een comfort van onder 0 heel en bepaalde delen van mn lijf daar na een ongeluk niet al te lang tegen kunnen... :D

haha oke ach tis hobby toch .
rustig blijfen wel leuke basis en supper velgen :thumbup:
succes :)

Tjaap 24-12-2012 14:29

Die deuren komen uit de zuid-Afrikaanse caddy. Denk dat als je het glas en spiegels hebt je de bestaande deuren aan kan passen. Maar hang me er niet aan op

Tjaap 24-12-2012 14:32

Na inzoomen lijken de spiegels me geen VW btw. Die van de SA caddy lijken meer op de mk2

Jan-Turbo 24-12-2012 15:35

Quote:
Die deuren komen uit de zuid-Afrikaanse caddy. Denk dat als je het glas en spiegels hebt je de bestaande deuren aan kan passen. Maar hang me er niet aan op

Komt idd uit zuid-Afrika. Daar werden ze tot voor kort ook nog gewoon gefabriceerd.
Ben al wat aan t neuzen geweest op t internet en in st.Johannesburg staan die dingen regelmatig te koop.Lijkt me dat er dan ook nog wel t 1 en ander aan onderdelen te bestellen is.
Een kennis gaat volgend jaar daar nog heen dus misschien dat die eens voor me kan kijken. Het mooiste zou zijn om 2 complete deuren over te laten komen maar dat zal in de papieren gaan lopen lijkt me...
Bestaande deuren aanpassen lijkt me een goedkopere optie...

Toekomstplannen..... :thumbup:

De Pul 24-12-2012 16:42

van die paarse zijn bmw-spiegels,e34 om exact te zijn.

leuk projectje,al ben ik niet zo'n fan van die ruitbekleding wat je op de console hebt gezet.

All times are GMT +1. The time now is 21:52.