|
|||
|
|||
Quote:
Haha, Ja, er zullen wel meer mensen zijn, die dat niet snappen. De meeste mensen snappen niets van mijn oude vw's-hobby; de meesten die zelf een een fraaie, meest originele, kever hebben snappen niet waarom ik er zonodig 'porsche-achtige' prestaties uit wil halen...en zo zullen er altijd zijn die niet snappen wat ik er leuk aan vind. Geeft niks, het is ook lastig uit te leggen misschien. Laat ik volstaan met te zeggen dat ook de type 4 motor zijn prestatie beperkingen heeft als je geen turbo of andere hulpstukken (NOS) erop wilt schroeven...De koppen komen dan erg prominent naar voren als beperkende factor. Als je de typische vermogencurves van de meeste type 4 motoren zou kennen, dan werd je dat vast ook duidelijk. Iemand die zoveel moeite doet om die beperkende factor te omzeilen, verdient eerder een voetstuk en vooral motiverende opbouwende kritiek, dan insinuaties dat 'het toch niet gaat lukken'... Kritiek is niet erg, maar als het uit onwetendheid voortkomt, wees dan in ieder geval zo wijs om eerst eens naar het 'waarom' te vragen, voordat je zoiets schrijft. Een zeer prominent iemand uit de type 4 tuningwereld in Amerika (waar ik trouwens toch nog steeds erg tegenop kijk) zei twee jaar geleden ook dat je geen 964 cylinder/zuigers kon gebruiken op een type 4...Ik denk dat ik dat inmiddels redelijk ontkracht heb door met die motor 4x een half uur voluit te rijden op het circuit van Zandvoort Veroordeel iemands afwijken van de gebaande wegen dus niet op voorhand, maar vraag eerst waarom en misschien steek je er onderweg nog wat van op... Groeten, Walter |
|
||||
|
||||
Wow! RespectProject! Ik ben nog helemaal niet thuis in het luchtgekoelde gebeuren (hoop dat wel te worden...) maar dit klinkt echt super! Vooral dat experimenteren met dingen die nog niet gedaan zijn, echt werelds.. Echt een topic om te volgen!
|
||||
|
||||
Quote:
Ook Mac Gyver heeft de laatste tijd niet stilgezeten. Chassis is nu bijna klaar .. gisteravond de 944Turbo achterbrug geplaatst met 911draagarmen. Draagarmen zijn gestraald en ontdaan al alle overbodige oortjes en steuntjes. Hoofdliggers van het chassis zijn RVS, en alles wordt TIG gelast. Detail torsiebuisverstelling. De 911 voorwielophanging heeft al een keer gemonteerd gezeten.
|
||||
|
||||
Zo bruut!!!
Hoe werkt dit dat en wat kan je er precies mee?
|
||||
|
||||
Cool
De oud ijzer frutser maakt stappen met zijn project |
|
|||
|
|||
Quote:
Nooit gerealiseerd dat 911 armen ook in een 944 - en dus ook in een keverchassis - achterbrug pasten! Cool! Waarom deze moeite niet gedaan bij de achterwielophanging, dwz tussen torsieafdekplaat en veerplaat?? Dan kun je meteen met veerpoten achter werken en de (zware) torsiestaven kieperen Als je dan toch 'high tech' gaat... Ziet er overigens erg 'Geil' uit hoor; zeker die RVS balken: Über! |
|
||||
|
||||
Quote:
Past ook niet zomaar hoor Walter ... om namelijk binnen z'n spoorbreedte te blijven moesten de 'oren' op de torsiebuis een centimeter of 3 naar het midden worden verzet, en ook in de springplates is een verzet gekomen. Daar komt nog eens bij dat de 911 draagarmen een centimeter of 6 langer zijn dan 944 armen, dus onder een kever ga je niet uitkomen met je wielbasis, vandaar ook de torsiebuisverstelling die erop gemaakt is. Quote:
Dat gaat misschien alsnog gebeuren als hij met deze opzet niet lekker uit gaat komen. Voor nu heeft Mac Gyver ervoor gekozen om 'zoveel mogelijk' de standaard montage van Porsche te gebruiken. Kan hij later altijd nog naar schroefpoten en de torsiestaven kiepen Hier nog een detail van de bevestiging van een voorste 911 draagarmpunt. Achterwielnaven zien nu ook verboord (jaja, van steek 5x130 naar 5x...), en voor de voorwielnaven is hij nu bezig om daar twee nieuwe voor te draaien, want hij wilde persé de 996 Turbo schijven met 996 Carrera4 remklauwen gaan gebruiken, en met de 3.0SC naven (in combinatie met de nieuwe 5x... steek) ging dat niet goed uitkomen.
|
||||
|
||||
Quote:
|
||||
|
||||
Pffffff ik rol op dit forum van de ene verbazing in de andere
|
||||
|
||||
mijn bek ligt op mijn toetsenbord van verbazing
ONTZETTEND GOED!!!!!!!!! |
|
||||
|
||||
de heren zijn echt goed bezig!!
|
||||
|
||||
Vanwege de steek van de wielen, in combinatie met de et-waarde zat er maar één ding op om
de 996 Turbo schijven (322mm, afgedraaid naar 30mm dikte) en de 996 Carrera remklauwen pas te krijgen/maken, en dat was een nieuwe wielnaaf draaien. De "ruwe" maat is nu zover vast klaar, en nu kan de rest gedraaid en pasgemaakt worden. For the record, hier komen geen Smartbandjes onder !!
|
||||
|
||||
YO, dat ziet eruit als serieuze stoppers... wat ziet dat laswerk aan het chassis er ook heftig uit zeg
|
|
||||
|
||||
s(l)ick!!!!!
Current; '67 T1 Splitbus, '96 Polo, '95 Polo 6n Past; '91 Jetta, '92 Corrado, '93 Polo Coupe, '89 Steilheck, '74 Bug, '58 Bug ragtop, '79 Golf ragtop ***Slam & Weld*** Scraping Volkswagen Nostalgica www.facebook.com/slamandweld |
|
||||
|
||||
Zoals te verwachten was heeft Mac Gyver gister een wielnaaf klaargemaakt, zodat er nogmaals gepast en nagemeten
kon worden .. foutjes komen dan snel aan het licht, en kunnen dan ook nog makkelijk herstelt/aangepast worden. Ook is de 996 Carrera2 voorremklauw gepast, en alles blijkt supermooi uit te komen en te kloppen !! De oplettende kijker zal zien dat de wielnaaf 10 gaten telt .. 5 stuks met 5x130 steek, en 5 stuks met 5x... steek Ook is gisteravond nogmaals het chassis gemonteerd, nu echter op de plaats en afstand te bepalen van de dwarsliggers.
|
||||
|
||||
Als ik dit project lees en bekijk voel ik me alleen nog maar een grotere prutser
|
||||
|
||||
Sow dan, die schijf is groohoot!!!
Chassis weegt erg weinig moet ik zeggen, viel mij heel erg mee. Jammer dat die schijf weer een hoop gewicht meeneemt. maar zag er super uit met die ..... velg..
|
||||
|
||||
Quote:
Nee, die cheaters (luchtbalgen) van jouw zijn lekker ligt ... schei nou toch uit !!
|
||||
|
||||
Quote:
Zie het als dood remgewicht.. Maar hij heeft nu toch een compensatie. licht chassis+zware remmen=Normaal gewicht..
|
||||
|
||||
Quote:
Das waar, en beter zo dan andersom .. zwaar chassis met lichte remmen(*) *zoals 9 van de 10 bussen op dit moment hebben (en laat aub nou niemand zich aangevallen voelen !!)