|
||||
|
||||
Geen probleem
|
||||
|
||||
Ik heb nog chrome ringen en naafdoppen die op deze wielen horen, inclusief klemmetjes....
|
|
||||
|
||||
Die naafkappen zijn sowieso niet origineel, als er plastic naafkappen op zitten zijn dit kleinere, die tussen de wielbouten klemmen. De wielbouten zijn dan voorzien van sierkapjes.
Ik heb er trouwens nog eens goed naar gekeken maar volgens mij (en de 1983 folder) hebben voorfacelift 32b's origineel wielen met 6 gaten....Staat er wel een 32 nummer in het wiel? |
|
||||
|
||||
Quote:
Het originele naafkapje is nog kleiner, valt alleen over het naafgat heen eigenlijk...32 nummer staat in het hart van het wiel. |
|
||||
|
||||
Quote:
Dat weinige vermogen is in dit geval een voordeel hoor. Met 300pk voor wiel aandrijving en een stel zomerbanden doe je niet veel in de sneeuw.
|
||||
|
||||
Ik begrijp niet helemaal wat je bedoelt....Gok: De plaat voor je radiateur?
|
|
||||
|
||||
Nummer 1? |
|
|||
|
|||
Goed bezig, Ik heb zelf 2 Volkswagen Santana's(32b) eentje in goede staat en de andere ben ik aan het opknappen, doet me goed om te zien hoe mensen hun best doen om de auto in goede staat te houden.
Keep up the good work |
|
||||
|
||||
Mooie 32B!! Auto ziet er zeer netjes uit, hoor. Mooi koesteren.
Heb je al zo'n hitteschild? Audi 80's uit die tijd hebben ook zo'n schildje, misschien kun je daar een sloper van vinden. Heb zelf precies zo'n 32B exemplaar uit '81 en vind het leuk om te zien dat er meer zijn die zo'n 30 jaar oude limo inzetten voor dagelijks gebruik. Alles goed schoon bijhouden en evt vervangen is in de winter het sleutelwoord, dat dan weer wel. Had afgelopen winter zelf praktisch van de één op de andere dag een gat in beide dorpels, als je er dan niet op tijd bij bent... |
|
||||
|
||||
Een gasinstallatie is ook een optie als je er veel mee rijdt. Een paar keer tanken en je hebt 'm d'r weer uit mits je het zelf inbouwd. Maar om de wagen compleet origineel te houden is uiteraard ook weer veel waard. Ik rij zo'n 30.000 km per jaar, dus ik vond de dieselombouw wel interessant. (was ook 1.6 benzine)
Wat voor laswerk zit eraan te komen dan? Onderzijde deuren, achterste wielkastranden of dorpels? |
|
||||
|
||||
De eerste 2 punten zijn vrij zwakke punten van dit model, zat ik ook al mee.
Klokkerholm leverd wel inzetsukken voor de wielkastranden. Als de deuren te ver heen zijn om te laten lassen/strak maken, kun je beter op zoek gaan naar deuren van de laatste modellen (facelift) Deze zijn vaak wat beter. Dan moet je wel de gaatjes voor de kunststoflijsten dicht maken. Maar goed, al met al aardig wat werk en kosten en voor je 't weet wordt de hele carroserie overgeblazen... |
|
||||
|
||||
Mooi hé? 2 jaar APK. Die mijlpaal had de mijne ook bereikt in oktober.
Maar die dingetjes die je eraan moest repareren vallen reuze mee, ja! Zolang het daar een beetje bij blijft, rolt ie nog wel een aantal jaartjes door, lijkt mij. Alleen mijn Passat staat nu in de stalling, die gaat na het Pekeltijdperk pas weer daglicht zien.. Wel zo goed voor dat ouwe plaatwerk...