|
||||
|
||||
En daar ging het dus juist om, dat is niet helemaal waar. De eerste paar maanden (hoeveel precies, god mag het weten) van modeljaar '77 hadden nog de oude kas. We probeerde dus eigenlijk uit te vogelen waar die grens nu eigenlijk lag, maar dat blijkt vrijwel onmogelijk...
|
|
||||
|
||||
kan zijn dat ze het op gemaakt hebben maar normaal verander het in het caso nummer das zeker en is niet alleen de motor kap en de slotje hoor zijn nog wel wat meer verschillen die water baken daar heb je zoizo wel stuk of 4 verschillen in en dorpels ook voor plaat voorfront stuk of 4 en voorste binnnen scherms ook stuk of 4 en reserewiel bak ook een stuk of wat.
|
|
||||
|
||||
ik ben op de hoogte hoor!
|
|
|||
|
|||
Quote:
Dit lijkt mij zeer onwaarschijnlijk zij was de enige eigenaar en in die tijd is er niks aan versleuteld , de sticker van dealer staat nog op op het achterruit , en aankoopbon heb ik erbij , hierover staat niks over groen getint glas , enigste extra was een rechter buitenspiegel. Ik denk gewoon dat ze fout hebben gemaakt op de fabriek , en auto die bijvoorbeeld voor Spanje? bedoeld was toch op Nederland kenteken is gekomen.
|
|||
|
|||
Quote:
Klopt , de mijne 9/76 / begin modeljaar 77, heeft namelijk bijvoorbeeld ook nog een zacht dashboard , maar wel een zwarte tietenteller met nieuwer type kachelhuis. / en geen middenconsole en een dun stuur. In die tijd hebben ze dingen doorelkaar heen gebruikt denk ik , omdat oude voorraad eerst op moest. Dus mijne bijvoobeeld is dus een overgangsmodel van modeljaar 76 naar modeljaar 77.
|
||||
|
||||
Neenee, er is niet zoiets als "eerst de voorraad op". Op een miljoenen productie als de golf is dan onmogelijk en inefficiënt als de tering. De veranderingen werden steeds ineens doorgevoerd, alleen weten wij de exacte datum niet. Normaal ligt die namelijk gewoon bij 8/jaar, maar hier dus even niet.
|
|
|||
|
|||
De rest oude voorraad zal zeker wel allemaal naar dealers zijn gegaan lijkt mij of was dit per auto al ingecalculeerd?, maar ik vind vreemd waarom bij de mijne delen van 76er en 77er doorelkaar zijn gebruikt , en niet gelijk onderdelen van modeljaar 77 gelijk toegevoegd , dan klopt de maand 8/76 dus ook niet , en is dit toch later geweest.
- Polo1 900 1977 - resto next year - Golf 1600 LS AUTOMATIC - 1976 - resto-project. - Golf 1300 C - 1984 - from GRANDMA daily driven Last edited by CAR-POOL : 16-02-2014 at 22:57. |
|
||||
|
||||
Oude voorraad op lijkt me ook niet het antwoord.
Zeker als je weet dat er een verplichte services voorraad bestaat van minimaal 10j. Al weer ik niet of dat toen al bestond |
|
||||
|
||||
Quote:
En welk casco nummer heb jij een 176 of een 177 |
|
||||
|
||||
Quote:
En die veranderingen werden in de vakantie.s aan gebracht. Dan licht de fabriek stil.En werd dat aan gepast.Maar als jij er een ander idee over heb.ik ben zelf in de fabriek geweest en heb het toen na gevracht hoe dat werkte |
|
|||
|
|||
Quote:
|
||||
|
||||
Quote:
dat klopt ja..ik geloof zelfs dat er tijdens de 'werksferein' niks geproduceerd werd enkel ombouw en onderhoud aan de productielijnen... bijna ondenkbaar tegenwoordig..net zo goed dat er in een autofabriek alleen geassembleerd word tegenwoordig..alle onderdelen worden zowat door toeleveranciers dagelijks aangeleverd ik heb het zelf gezien in Portugal bij VW/Seat waar men eind jaren 90 de Sharan en Alhambra bouwde..een maat van me werkte daar toen als lasrobotprogrammeur en mocht toen bij uitzondering iemand rondleiden (Jahoe) kon Bosch geen koplampen leveren die productierun..dan maar Hella..elke auto zijn unieke paspoort en barcodes voor de opties en uitvoering..alles afgepast qua onderdelen.. dit kon nooit al zo goed geregeld zijn half de jaren 70..daar had men de middelen gewoon niet voor...en er werd veel meer handwerk verricht toen ,veel meer volk op de productielijn etc.. het zou aan de andere kant ook niet goed zijn als het niet verbeterd was..een Golf7 met het afwerkingsniveau/spuitwerk van een Golf1?..zou niet goedkomen denk ik.. ik blijf het ook denken dat men toch zeker in de jaren tot 78 niet zo nauw keek met kleine onderlinge verschillen..na 80 is dit veel consequenter.. diegene die er toen bij geweest zijn en het weten, in Wolfsburg zijn meest allemaal met pensioen nu..of dood.. |
|
||||
|
||||
Quote:
Kijk nog eebn die weet hoe het zit |
|
||||
|
||||
Quote:
En als het een 17731 hoor er geen glade motor kap op en ook geen kleine slotjes in .Dan is hij al eens erder onder het mes geweest.Mijn gti is 17730 en heeft ook geen glade motor kap en geen kleine slotjes |
|
|||
|
|||
Quote:
Daar gaat ook de hele discussie over , dat het niet afliep op 8/76 , maar dus later , en dat is bij mijn auto ook het geval geweest. Maar waarom zou de eerste eigenaar , die toen al op leeftijd was er oud type deuren in steken , oud type motorkap opzetten , neerklapbare achterbank , ect en er een zacht dashboard in hebben gezet en zo nog wat details hebben veranderd? En de balk tussen het schutbord weggehaald? Want ook de ronde afdrukken vervielen ook in modeljaar 77 maar ik heb ze ook nog. Dat is toch onlogisch..
- Polo1 900 1977 - resto next year - Golf 1600 LS AUTOMATIC - 1976 - resto-project. - Golf 1300 C - 1984 - from GRANDMA daily driven Last edited by CAR-POOL : 18-02-2014 at 00:59. |
|
||||
|
||||
Quote:
Dan moet je even vragen wanner ze toen vakantie hadden in de fabriek toen in 1976 Want dat was toen ook al verschillen de een keer de 8 maand en de ander keer de 9 maand .En dan moet je maar even vragen bij de fabriek hoe het in mekaar steekt en wat er in hoor.Ik heb ze hier wel staan van elk bouwjaar dus van 1974 tot 1983 en dus ook die verandeinge die ze aan gebracht hebben kan ik zien |
|
|||
|
|||
Het kan natuurlijk inderdaad zo zijn dat ze in 1976 later vakantie hadden , maar waarom hebben ze zoveel dingen veranderd? Natuurlijk om te verbeteren , maar heeft dit niet veel geld gekost?
- Polo1 900 1977 - resto next year - Golf 1600 LS AUTOMATIC - 1976 - resto-project. - Golf 1300 C - 1984 - from GRANDMA daily driven Last edited by CAR-POOL : 18-02-2014 at 13:00. |
|
||||
|
||||
Quote:
Zo veel dingen? volges mij de deuren en de motor kap .Maar maakt niks ik heb nog wel een 1974 staan voor je .zit ook de orginale glade motor kap op en de kleine slotje en zacht dashbord Van deze uitvoering is nog maar een van in nedeland |
|
|||
|
|||
Heb je ook foto's ben wel benieuwd. Ik doelde op detailverschillen en dat zijn er enorm veel ieder jaar vonden ze wel wat anders uit bij VW , als je het vergelijkt met andere merken
|
||||
|
||||
Quote:
Ik heb wel fotos maar kan ik hier nooit er bij krijgen is niet zo moelijk maar lukt mijn niet. Maar heb jij in jou dorpen ook een kleine sleuvje waar het sier stripje op zit. Last edited by sipkemk1rs2 : 18-02-2014 at 23:59. |