Gladde motorkap op een 77er origineel?
Bij mijn restauratie object (77er Golf diesel) zit gemonteerd een gladde motorkap, is deze toen nog origineel gemonteerd geweest? Auto is gebouwd 12-1976.
Ik ben ook in het bezit van een originele golf van 04-1977, deze is namelijk al voorzien van het jongere type motorkap. Ook heb ik hier staan een golf diesel van 11-1976 hierop zit ook het nieuwere type motorkap. Wie wat wat is origineel of wat niet, of zijn diverse delen nog door elkaar heen gebruikt?? Alvast bedankt voor jullie reacties. |
Zijn allebij van modeljaar '77 dus daar zou het niet in moeten zitten.
Dit loop namelijk van augustus '76 tot augustus '77. Maar zit een gladde kap normaal niet alleen op de modeljaar '75? |
In principe is de gladde kap t/m 8/76 geleverd, daarna kreeg je die met de richel. Er zit echter een grijs vlak in, dus helemaal zeker is het nooit, tenzij je originele lak hebt en je aan de boutjes kunt zien dat er nooit een sleutel op gestaan heeft...
|
Quote:
Nope, die zitten op de allereerste ook al.... |
Quote:
De eerste zijn modeljaar 1975. Dus alle 74e zijn modeljaar 75 |
De Golf heeft ook nog het oud type deuren. Ik zal zo even foto's proberen te uploaden
Het is na ruim 35 jaar moeilijk te zien als de boutjes los zijn geweest. |
|
Mijn Golf1 LS komt uit augustus 1976. Deze heeft ook nog een gladde kap. Oud type deuren met de kleine sloten. Zacht dashboard , lus bij de achterbank in het midden. Dit is 1 de eersten modeljaar 77 , heeft wel nieuwe type kachelhuis , nieuwe type deurpanelen , en zwarte tiententeller en kachelmotor et een schakelaar , maar geen middenconsole en dun stuur. Deze auto komt van de eerste eigenaar , en helmaal.origineel. En was tot nu toe nooit gerestaureerd geweest. Dus ik denk dat gladde kap origineel bij jou auto is.
|
Overigens , tot wanneer is oud type schutbord geleverd zonder balk? Weet niet of dat die van jou heeft , mijne 9/1976 heeft nog oude type schutbord
|
Ik heb ook nog een 11/76 gehad en had ook de oude deuren, stuur, lus enzo maar geen moterkap, wel heb ik ook eens een afbraak 76 gehad waar er ook een gladde kap op lag, zal eens de papieren zoeken van welke maand deze was,
|
Quote:
Wat is het verschil tussen het schutbord?? Waar kan ik aan zien wat het nieuwe en wat het oude type is?? |
Kan ik aan het chassisnummer anders ook afleiden, van welke maand in 76 die precies is??
|
zonet papiern gevonden en is van maart 77 snap het nu ook niet :s heb jammer genoeg enkel maar het interieur kap en papieren nog van de wagen,
|
wat bedoel je met gladde motorkap?? Want de foto van de groene en orange hebben volgens mij dezelfde motorkap of zie ik iets over het hoofd?? :confused:
EDIT, ik heb zelf een 79 en die heeft dezelfde kap als de orange. |
Quote:
In een gladde motorkap zit niet de rand in de voorkant van de motorkap. Vergelijk de foto's maar eens. 2 randen/lijnen in lengte en de 1 heeft 1 rand dwars lopen (de bruin/oranje en de groene heeft dat niet. |
Quote:
Was net in je andere topic van de groene aan het kijken en daar zie je idd het verschil een pak beter. :thumbup: Weer wat bijgeleerd, wist niet dat er nog verschil inzat. |
Vanaf 8/76 is de nieuwe motorkap gemonteerd. Ik geloof niet in een grijs gebied waar beide zijn gemonteerd. Ik weet niet hoeveel golfjes er per dag zijn geproduceerd maar dat zijn er erg veel igg. Toen modeljaar 76 ten einde was zijn ze gewoon begonnen met het nieuwe type motorkap. De nieuwe kap met de richel zorgde ervoor dat er minder snel plaatwerkvervorming kwam bij het dicht drukken van de motorkap. Bij mijn 77er zat, desondanks de richel, wel vervorming in de motorkap en heb maar een kap genomen van een cabrio, jammer maar helaas. Het zelfde geld voor het oude type oliekoeler op de vroege gti's. Bij een bepaald motornr( heb k in een oude garagewerkboek staan die k effe niet bij de hand heb) is de nieuwe oliekoeler gebruikt maar er zijn altijd gasten die volhouden dat er een grijs gebied is en dat de oude oliekoeler langer is gebruikt om "'oude voorraden op te maken". Dit zeggen ze omdat ze graag nog een oude oliekoeler op hun auto willen hebben. Met de gladde motorkap is het niet anders volgens mij. Tussen de productiedatum van mijn versnellingsbak en de datum dat mijn auto de fabriek verliet zat maar een paar dagen. Er werd in die tijd heel goed productie van onderdelen en auto's op elkaar afgestemd. Dus ook voor oliekoelers en gladde motorkappen. Denk dat als er enkele 100den (of 1000den) motorkappen over waren van modeljaar 76 ze het magazijn in zijn gegaan voor schade herstel van al die mensen die in de loop van de komende jaren hun voorkant in de prak zullen gaan rijden.
|
Ik denk gewoon dat eerst de oude voorraad op moest dat gewoon hele euvel was.
Ik denk niet dat ze toen al gelijk zijn begonnen met de nieuwe type motorkappen zijn te monteren. Ik heb meer Golf1's van eind 1976 met gladde motorkappen gezien , ik denk dat ze begin 1977 de nieuwe motorkappen gemonteerd waren. Want de mijn 9/76 , eerste uit modeljaar heeft nog zacht dashboard , oud type deuren , en verder nog meer details van modeljaar 76 terwijl hij uit begin modeljaar '77 is. En tevens heeft deze nooit schade gehad of dergelijke. Zal vast ook gedeelte als voorraad zijn gebleven, en voor bedrijven zijn gebleven. Maar lijkt mij sterk dat ze toen oudere type motorkap monteerden toen waren , terwijl er een nieuwe type motorkap opzat , hetzelfde als deuren. Het waren natuurlijk in die tijd toen ook nog vrij nieuwe auto's. |
Ik denk bij deze om toch maar de gladde kap te laten zitten. Dit omdat er ook nog de oude type deuren in zitten. Het schutbord ga ik nog even bekijken, welk type hier nou werkelijk in zit.
Topic over alle veranderingen door de jaren heen, zou best interessant zijn. |
All times are GMT +1. The time now is 04:51. |
Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.