|
||||
|
||||
Niet bij een bedrijf. Dat kan mijn portemonnee niet aan haha een maat van me heeft een kennis die het gaat maken voor me. Circa 250 euro wat ik erg netjes vind. Ic buizen moet ik ook ff vragen en anders maak ik die zelf
|
|
||||
|
||||
goed bezig .
ook goede keus 20vt is leuk spull en zeker merkbaar . succes
|
|||
|
|||
Wat voor type 20vt wordt het trouwens?
|
|
||||
|
||||
Quote:
|
||||
|
||||
Vandaag rustig aan het blok een beetje ontmanteld. Alvast wat dingetjes besteld zoals de intercooler, multiriem en nieuwe peilstok. (ja ik heb hem gebroken ) Inlaat en kleppendeksel gespoten in krimplak. Na montage kijk ik of de krimplak blijft, twijfel nu nog.
|
|
|||
|
|||
Pffff Vind die krimplak echt geen pan sorry voor mijn mening. Maar gelukkig heb je het zelf ook al door heheheh. Zou zelf de boel of laten stralen en dan eventueel spuiten in een aluminium gelijkende kleur zoals het er origineel uit hoort te zien. heb dat zelf ook gedaan maar weet effe niet hoe dat spul heet wat ik er op gespoten heb. Tegenwoordig kunnen ze je onderdelen ook weer in fabrieks originele staat terugbrengen met een combinatie van water en zandstralen.
|
|
||||
|
||||
Wel in de oven gehad? Lijkt of er te weinig opzit want het hoort fijner op te drogen.
|
|
|||
|
|||
Goed bezig! Appart kleurtje wel.
Ik zou eerder voor iets van zilver gaan, maar het is jou keus natuurlijk! Ga je het blok nog verder opknappen of laat je het zo?
|
||||
|
||||
Als je naar de vorige foto's van de abf kijkt had ik daar ook alles zwart. Alleen geen krimzooi zwart staat wel goed bij een gele auto vind ik. Eerst maar is kijken hoe het staat als alles in de auto hangt. Kan het altijd veranderen of stralen. Het is nog niet in de oven geweest, maar de textuur is van dichtbij veel fijner. Verder wil ik niet veel doen aan het blok behalve wat pakkingen etc.
|
|
||||
|
||||
lijkt er inderdaad op of er te weinig opzit en het niet in de oven geweest is!
mijn fout in eerste instantie ook het puntje oven, maar toch nog snel goed weten te krijgen door hier het huis even flink te laten stinken met het deksel in de oven
Actieve topics: ------------------------- vdWal's Wagenpark Jetta Mk2 Coupe Verkocht: Golf Mk4 R32 Deep Blue Pearl Golf Mk3 Milestone Variantje Golf Mk2 Edition One 16vG60 Luup 16v, Jetta mk5 comfortline, Audi A4 B8 2.0 Sline |
|
||||
|
||||
Er staat op internet dat je het een aantal weken na spuiten nog steeds kan bakken. Maar ik wil het niet in de oven doen binnen. Dus ik monteer alles en dan ga ik ff rijden.
|
|
||||
|
||||
Verfbrander erbij, wil ook prima!
|
|
||||
|
||||
Ik kan de K04 turbo van een collega overnemen. Nu wil ik graag weten of dit een goede keus is voor de 20vt. Wat levert dit op qua vermogen met een gechipt 20vt blok? Hij vraagt 500 en heeft 30.000km gelopen, is dit een goede prijs?
|
|
||||
|
||||
Ik heb ook met een mk1 gereden met een 1.8T blok in. Ongeveer 210pk.
Geloof mij, dat was al meer dan genoeg. Andere turbo is leuk, maar dan krijg je nog meer pk, wat volgens mij echt niet nodig is in een golfje 1. En als je echt meer pk's wil zijn er andere stappen die eerst aan te raden zijn, toch? Met een goed flowend uitlaatsysteem, open filter, fatsoenlijke fmic (front mount intercooler) en opgewaardeerd engine management (denk aan chip, piggyback systeem of als je echt ver wilt gaan een compleet stand alone fuel management) kom je ook al ver
|
|||
|
|||
Toen ik mijn AGU (standaard 150 pk) motor liet chippen kwam ik op een 180 pk uit. Na een tijdje heb ik heel mijn motor opgebouwd (zuigers, drijfstangen, balanceren, enz enz) intercooler en BMC luchtfilter (dit zou ik niet meer steken) en uitlaat en na wikken en wegen heb ik een K03's turbo geplaatst. Mijn vermogen zit op 249 pk en 399 nm koppel. Spoelt lekker op en zit goed op de gas respons. De laatste 1000 toeren valt deze turbo wel heel hard naar beneden. Ik zou mss toch opteren voor een K04-001 turbo omdat deze die laatste toeren ook beter zou benutten (is mij verteld).
|
||||
|
||||
heb in mn bora een AQX blok (seat cupra); standaard 156, enkel chip; 210-220