Met poetsen krijg je het waarschijnlijk netter dan wanneer je het gaat herspuiten omdat je dan onvermijdelijk dingen mee spuit, overal nevel krijgt te zitten waar je het niet wilt hebben en je het ook zelden zo strak krijgt als het origineel tenzij je voor volledige restauratie gaat. Dit ziet er nu namelijk nogal ernstig uit, maar is enkel wax en tectiel met een hele hoop zooi eraan gekleefd. Als je straks je blok eruit hebt moet je gewoon even een stoomreiniger huren, je motorruim helemaal uitblazen en dan zul je zien dat hij er boven verwachting uit komt ook omdat die dikke laag troep de lak wél beschermd. Kan natuurlijk zijn dat er al wat laswerk of iets dergelijks gedaan is (zit al een ander front in zo te zien), dan gaat mijn verhaal waarschijnlijk niet op, maar altijd eerst goed opkuisen. Spuiten kan altijd nog en die zooi moet er hoe dan ook af.
Ben benieuwd wat je ervan gaat maken! Succes! |
Daar heb je een heel goed punt Barn! enig idee waar ik zo'n stoomreiniger kan huren? En kan ik hiermee ook het blok en de bak mee schoonmaken? Waarom denk je dat er een ander front in zit??
|
Huren zal niet lastig zijn, borent of noem maar op zal zo'n ding wel hebben. Ook perfect voor bak en blok.
Je kunt op die foto aan de slotplaat zien dat je front is vervangen. Je hoort het oude type te hebben, de vlakke zonder boutgaten voor de radiator. Vrij zeker heb je nu wel achter je bumper twee openingen in plaats van de originele één, dus in dat opzicht is het dan wel weer gunstig voor de koeling. |
Ja dat klopt, heb inderdaad achter de bumper 2 openingen.. Misschien schade gereden of weggeroest, liever het 2e :(
|
Leuk project!
Ik ga bijna met de inbouw van een 9A (bijna gelijk aan ABF) motor beginnen dus ik ga dit met veel interesse volgen. Succes er mee! Gr. Cees |
Quote:
Oh niet te druk over maken. Die frontjes rotten er wel vake vantussen, of snel vervangen na een klein deukje van een paaltje ofzo. |
leuk project! ABF is een lekker motor i.c.m. een golf 1 :thumbup:
|
Mooi project! :thumbup:
|
Vanaf woensdag een extra garagebox huren, en dan mijn eigen schuur leeg halen om in te klussen. Blok, bak, kabelboom en achteras ophalen en dan kan het project echt beginnen! :D
PS: Ga toch maar gelijk een andere chip aanschaffen aangezien ik toch bezig ben. En zeg nou zelf, 150 of 171 PK ;) |
netjes bezig man :thumbup:
|
Iemand die mij kan voorzien van een (elektrisch) aansluitschema voor een cabrio opvoerpomp plus digifant hoofd pomp?
Of allebei de pompen parallel aansluiten met een extra relais die schakelt als je de auto start en dan continue blijft pompen? |
Ik weet niet hoe je de boel gaat aansluiten, maar op je ecu heb je een brandstofpomp aansluiting, om een relais aan massa te leggen.
Als je de pompen parallel via dat relais schakelt ben je helemaal klaar. |
Ideaal, il ga het uitzoeken :)
|
gisteravond het blok, bak, achteras, kabelboom etc opgehaald en thuis in de schuur gezet. Vanochtend begonnen met het blok deels uit elkaar te halen met wat vrienden en alles een beetje schoonmaken. besloten om in plaats van een stoomreiniger te huren er een te kopen. twee weken huur was bijna net zo duur. Dasty + stoomreiniger doet wonderen met vet, smeer en andere troep.
besloten om mijn motorruimte niet te spuiten, ik laat de tectiel laag er ook gewoon op. het beschermt goed en de auto is niet voor de show. Als alles maar een beetje netjes in ingebouwd en goed werkt ben ik tevreden. wil later ooit nog is een complete re-build doen, maar is dit aan de praat zien te krijgen. ik ben ten slotte ook nog maar een student, dus probeer het een beetje rustig aan te doen. morgen alvast de aandrijfassen onder de golf vandaan halen en het blok vloeistofloos maken. ook zo veel mogelijk loskoppelen, zo kan het blok er binnen een aantal uurtjes uit als de kraan er is. kabelboom er uit trekken en alvast klaarleggen. Ga nieuwe olie keerringen bestellen en nieuwe pakkingen voor het gehele blok. alles achterin de passat :thumbup: hij lag flink laag.. onderdelen van bolku steunen, meters, pompen, kabel etc.. complete kabelboom bak uit de auto gehaald beetje schoongemaakt en steunen gepast. einde van de dag, redelijk wat gedaan. van top tot teen zwart door de stoomreiniger. :rolleyes: (voor de geïnteresseerde: Kärcher sc1020) kost rond de 110 euro. |
vandaag de motorkabelboom (boompje) er uit gehaald en alle overige bedrading die niet nodig was verwijderd onder het dashboard.
van de motor alle slangen ed losgekoppeld zodat hij er volgende week makkelijk uit kan.. we hadden nog wat uurtjes over dus ook maar besloten om heel het blok er gelijk uit te tillen op de beun manier. blok op de grond laten zakken en de golf met balken en een garagekrik op z'n hoogste stand gezet. blok er onder vandaan getrokken en hoppa! :thumbup: ook is de radiateur er uit, de schakelstangen zijn ook allemaal weg. dus ik kan binnenkort beginnen aan het ontroesten van de motorruimte. nog een lange weg te gaan :rolleyes: begonnen met het verwijderen van de motorkabelboom zootje met allemaal klemmetjes en kroonsteentjes.. :mad: al het overige wordt verwijderd en netjes gesoldeerd met een krimpkousje :) de golf heeft ooit op lpg gereden, dus ook hiervan de kabelboom verwijderd. radiateur verwijderd, deze ga ik stralen en opnieuw spuiten bende.. :eek: alle leidingen etc losgemaakt en vloeistoffen verwijderd 90mm assen in zeer goede staat, zijn te koop voor 5 tientjes al flink wat verwijderd :) iemand misschien nog een nette middenconsole te koop?? flens van de downpipe maar doorgeslepen, zat te vast nog wat kabeltjes.. 1 kant los :) andere bout er uit getikt en los! :D auto opgetild en blok er onder vandaan gesleept van vrienden moet je hebben.. :rolleyes: ook het blok is te koop tegen elk aannemelijk bod! KM stand: 68xxx Powersprint einddemper en bocht te koop 45mm! 6 tientjes (rechte pijp is rot) |
uitlaat heb ik wel intresse in
|
Ik weet niet of je van plan bent onderstaande achteras te gaan gebruiken.
Wat ik even wil waarschuwen is dat de remleiding daar absoluut niets van klopt. Teminste het lijkt nu 1 recht stuk op de foto. Je hebt een flexibele slang bij de achteras nodig (vrouw - vrouw) en een flexibel bij de remklauw (vrouw - man) en daar moet je een steuntje fabriceren zodat je het met een veerklem kan fixeren dat het niet lost trilt en extra steun. |
Is het niet gewoon staalflex flexibele leiding? Met golf 2 klauwen ipv scirocco? Dan kun je het wel zo laten als het staalflex is.
|
Quote:
Yuli, het zijn idd staalflexleidingen zoals sciroccoGTII zegt. Dus niks om je zorgen over te maken, maar bedankt voor je zorgen :thumbup: |
All times are GMT +1. The time now is 14:29. |
Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.