|
||||
|
||||
Foto's zijn idd dood. Had mijn privacy instellingen gewijzigd op photobucket. Alleen terugzetten gaat niet meer volgens mij en voor alle fotos nieuwe linkjes plaatsen kost erg veel tijd.
Heb voldoende openingen. Heb al 4300 km gereden zonder problemen. Dus denk dat hij verstopt zit.. Ik wil het liefst geen extern potje. Dus ik ga idd even kijken naar een 1.6d. Dankje barn171 |
|
|||
|
|||
Quote:
Heb deze besteld op misterauto.be En de spal ventilators op bolku.nl Daar staat ook een grotere radiator men ingebouwd expantievat mss dat iets voor jouw? |
|
||||
|
||||
Quote:
Heb al even contact gehad met jeroen van bolku. Hij heeft inderdaad een grotere met expansievat. En dan ga ik waarschijnlijk voor een 380 mm fan. |
|
||||
|
||||
Even inhaken.
Hoe groot is jou radiateur die oververhit raakte? Wil voor mezelf voorkomen dat ik twee keer radiateur moet bestellen, dus dan gelijk maar groter dan jij nu hebt Gaat bij mij wel om n KR, dus iets minder inhoud, wellicht dus iets minder warm. Ben van plan gewoon de originele 430 breedte te gaan doen, maar als dit bij jou met ABF te heet wordt, dan kan ik er denk wel vanuit gaan dat ik dat ook ga krijgen.
|
||||
|
||||
Ik rij met de originele 1500 JB radiateur + fan en ook 2.0L 16V en gaat nog steeds goed.
Met warme dagen slaat de fan wel vaker aan. Afgelopen zomer paar uur in de file gestaan bij MIVW en niks loos na een ritje plankgas vanuit Friesland Ik denk wel dat met een extern expansievat je meer ruimte hebt voor uitzetting en er minder druk in je systeem staat. Peter (Style) hier van het forum heb ik een aluminium radiateur voor gelast en hij rijdt nu ook met extern expansievat ipv intern maar dan zo'n kleintje van een Up! geloof ik.. |
|
||||
|
||||
Bedankt voor de reacties jongens. Ik denk dat mijn huidige radiator gewoon verstopt zit, en daardoor te warm wordt. Zoals eerder vermeld, ik heb eer ca.4300km mee gereden zonder enkel probleem. Als ik de dop van het vat af haal zie je ook wat drap bovenop liggen.
Dus voor een kr kan je makkelijk met een originele blijven rijden. Zolang hij maar niet verstopt zit |
|
||||
|
||||
Quote:
Thanks Johan! Er is al een 430 radiateur (origineel 1.5JB) onderweg, dus dat is dan mooi Overigens staat er in de ETKA voor een KR ook een 430 breedte radiateur, gelijk aan die van de 1.5JB. Dus moet idd goedkomen, zolang hij niet verstopt is Had van Style ook al de tip van zijn radiateur gehad, maar om het budget wat te drukken ga ik voorlopig met deze rijden. Volgende winter lage custom radiateur laten maken. Overigens sorry voor de topic vervuiling Mark
Golf MK1 '78 - Inarisilber Last edited by Marco R29 : 18-03-2016 at 16:59. |
|
||||
|
||||
Ik had de 40mm versie van de eerste GTI en ook geen last zat alleen een beetje te dicht op de 2 buitenste carbs
|
||||
|
||||
Nieuwe radiateur geplaatst incl nieuwe fan.. alles gemonteerd (moet nog een beugeltje extra komen) en stukje gaan rijden. na 5 kilometer alweer gestopt omdat de fan maar niet aansloeg en de temperatuur hoog opliep. dus even de contactjes tegen elkaar gehouden om de fan te laten blazen en weer terug gereden.
nu heb ik een nieuwe thermoswitch besteld.. kijken of dit helpt. en anders een nieuwe thermostaat. ook de slang was aan vervanging toe. radiateur vult nu eindelijk de volledige opening van het front. |
|
|||
|
|||
Van welke auto komt die radiateur?
|
||||
|
||||
Quote:
Geen idee van welke auto. Heb hem besteld bij Bolku. Formaat is breder en aansluitingen zijn het zelfde als de originele. Past er zonder moeite in. |
|
||||
|
||||
Ik wil de doppen van mijn speedlines polijsten. Nu is echter het probleem in vergelijking tot bbs rs, dat de zeskant moer bij mij vast zit aan de krans.
Heeft iemand een idee om veilig de blanke lak van de zeskant te halen zonder de omliggende krans te beschadigen? Tunertape en dan verf afbijt oid? |
|
||||
|
||||
Mooi golfje heb je mark!
|
|
||||
|
||||
Quote:
Dankje! Was jij toevallig ook op de 70's, 80's en 90's meeting vorige week? daar stond namelijk ook een mooie gts. |
|
||||
|
||||
Neej dat is wilco geweest
Kom zelf uit noord limburg, meestal niet te ver weg met het ding |
|
||||
|
||||
Quote:
Ik liever ook niet. maar ach |