|
||||
|
||||
Denk alleen niet dat je het 'zomaar' via de inlaat in je lader kunt spuiten..
Lijkt me een veel beter plan om de verdringer in te vetten voor het opbouwen van de lader (bijv. na revisie). Dat vet blijft overigens niet al te lang zitten. Na 10.000 km vind je er weinig van terug. schijnt wel te helpen (een goede 0,1 bar).. Quote:
bron: G-lader.info
|
|
|||
|
|||
Ho, en niet zomaar alle Teflon-spray zijn geschikt.
Het moet zeker niet te dun zijn. In de inlaat spuiten kan op zich wel, Engelsen met dubbele filters op de lader doen dit ook regematig om de ontbrekende en licht smerende carterlucht te compenseren. "Klüber Nosol" is het vet wat jij bedoelt, helaas alleen per kilo te krijgen, en dan peperduur. Voor een lang g-lader leven, dit even lezen: klik
|
|||
|
|||
oke thanks voor de informatie maar nou nog een vraagie over die 2 filters op de lader ik denk dat ik weet hoe jullie het bedoelen maar voor de zeker heid zou ik een beetje nadere informatie willen is dat sportfilter en op de retour leiding een filter
mvg nick |
|
|||
|
|||
Dat is de bedoeling idd. Op beide aanzuigopeningen van de lader een luchtfilter.
Wel van fatsoenlijke kwaliteit dan. Ga maar eens zoeken op www.pitstopdevelopments.com/forum
|
|||
|
|||
he dennis thanks
ik ga der over nadenken mis wel leuk voorin de toekomst |
|
|||
|
|||
He jongens,
Ik had ook me retour los gehaald en dubbele filter gemonteerd op de inlaten van de lader. Ik was laatst bij G-force voor onderhoud, en daar waren ze niet al te trots dat ik dit had gedaan. Hun hadden het over dat er dan lucht weg blaast uit het systeem en dat de computer dat dan niet meer meet ofzo, waardoor je verkeerde meetwaarden in je computer krijgt en dat zou weer resulteren in minder vermogen. MVG, Pim |
|
|||
|
|||
Quote:
Ik zou niet weten wat er dan verkeerd zou gemeten moeten worden. Je inspuit meet je mapsensor, en de CO-Pot meter de temperatuur. Dus mijns inziens geen invloed, als er een luchtmassameter tussen zou zitten zou ik mij er iets bij voor kunnen stellen.
|
|||
|
|||
Ja dat was ook mijn gedachte erover.
Van de week krijg ik me polo weer terrug, Moest nog even afgesteld worden na het opkietelen. En dan bouw ik alles weer zoals ik het had. Dat WHOOOESSSHHH geluid is gewoon heerlijk. En een dumpvalve is weggegooid geld. |
|
||||
|
||||
g-force = bullshit
|
|||
|
|||
wellicht hoor je soms slechte dingen over g-force maar mijn polo hebben ze aardig goed af kunnen stellen kwa co en ontsteking
als je trouwens een filmpje wil zien van het geluid wat ik uit me polo kreeg toen ik me filter had gemonteerd moet je naar www.streetfire.net gaan als je dan g40 of vld intoets zie je mijn oude polo rijden met het geluid. ik heb een metalen filter van een puch gebruikt met een metalen buisje tussen het filter en me afblaasklep geluid wordt dan nog is 5x zo erg en als je remt op je motor dan fluit het inplaats van schaaa daarin tegen met 3000 toeren of meer schakel bij vollast zie je mensen om je heen schrikken, booskijken of nek breken wat voor een afblaasgeluid het produceerd kijk het filmpje en geniet :P |
|
||||
|
||||
ik zou ook boos kijken als ik zulke malijers bezig zag... Wat en mafkezen
Een filter van een puch is wel even voor hele andere doeleinden ontworpen... Lijkt me niet verstandig om die op de inlaat van een auto te zetten.
|
|||
|
|||
Quote:
Ik geloof dat ik hier even een leermomentje voor jou moet replyen. Die filter zet je niet op je inlaat, Zoveel doorlaat heeft een Puchfilter niet, gok ik. Maar die filter zet je op je laadlucht retour. zodat er niks in kan komen als de auto stil staat. MVG, Pim |
|
|||
|
|||
Quote:
Precies helemaal mee eens dat G-force een goede zaak is. Mijn lader was bij de vorige eigenaar door een marktplaats beunhaas laten reviseren. 3 keer kut dus, toen ze bij G-force dat ding hadden opengemaakt kwame ze tot de conclusie dat er spullen in die lader zaten die helemaal niet voor een lader waren. Hun hebben toen alles helemaal strak gereviseerd. En omdat mijn blok al de nodige tuning stages heeft ondergaan zijn ze nu me blok helemaal aant afstellen. Puur service zeiden ze. Nou mij maak je niet wijs dat G-force bullshit is. Ik kom trouwens uit maasland ligt niet gek ver van vlaardingen. |
|
||||
|
||||
ik heb ze daar van een vr6 compressor een vr4 zien maken . en dat was een kwaestie van bougie kabels . en of ze nikks qua garrantie wilden doen .ontkennen in alle toenen en kleuren . dat is exact de reden dat ik gforce niet meer mag . misschien dat ze voor andere mensen wel prima werk doen . dat zul je mij niet meer horen zeggen ,maar ik krijg nog steeds braak neigingen (klinkt dan als, geee bwoooorrrfffeeee )
|
|||
|
|||
Quote:
Ja dat kan ik me voorstellen, Dats idd niet best. zonde van die vr6 compressor. Bij mij was alles wel goed gegaan. |
|
||||
|
||||
ik zelf verder ook goede ervaringen gehad met G-Force.. elke bedrijf heeft wel eens iets dat ze niet goed doen, maar dat betekent niet dat het dan meteen een kutbedrijf is.. met alle bedrijven hebben sommigen goede ervaringen en sommigen slechte.
Weet wel dat Arno het beter kan dan G-Force dus mijn laders gaan naar Arno toe als het er de tijd voor is. Maar voor kleinere dingen ga ik gewoon naar G-Force, is niet zo ver rijden en ken Rolf al aardig wat jaartjes..
|
|||
|
|||
stef g40
woon in vlaardingen das zeker dichtbij wat voor kleur g40 heb je wellicht heb ik je een keer zien rijden of jij mij |
|
|||
|
|||
Ik rijd een zwarte G40.
Gekocht van Michael Ham. M'n echte naam is Pim Bonne. Misschien ken je Jaco Werselius met de beige astra hem ken ik ook. Door die auto ben ik best wel bekend in de omgeving van Maasland Maassluis Vlaardingen Schiedam. M'n polo ziet er van buiten vrijwel standaard uit. Maar de motor is zwaar opgekieteld. Voor de revisie van m'n lader zou die aal 200+pk wegdrukken. En nu is dat nog meer. Binnenkort gaat die op de bank om te kijken hoeveel die op dit moment echt heeft. MVG, Pim Bonne |
|
||||
|
||||
Dan ken je Martijn en Dennis Noordam ook wel denk ik
|
|||
|
|||
Quote:
Ik ken ze niet personal, maar hun auto's zijn ook bekendheden hier. |