|
||||
|
||||
Net dus compressie gemeten en hier zit het euvel.
cilinder 1: 6,5 bar cilinder 2: 1 bar cilinder 3: 1 bar Cilinder 4: 6,5 bar Dus staat de nokas dan niet goed t.o.v. de kruk- en hulpas? |
|
|||
|
|||
Kopakking doorgeslagen
Kleppen krom |
|
|||
|
|||
zo zeg, dat is wel heel extreem niet goed zeg maar
heb je voor dat je de motor getracht heb te starten met de startmotor uberhaubt wel getest of de motor "vrij" liep door de motor een paarslagen met de hand te draaien? Het lijkt er nu zeker op dat er kleppen openblijven staan. Weet je zeker dat je de nokkenas wel gesteld heb op het binnenste merkpunt op het nokkenastandwiel wat al vaker hier is aangegeven ??????? |
|
||||
|
||||
jah op het binnenste centerpunt dus aan de bougiekant zeg maar. Niet aan de dis. kant.
De nokken van de eerste cilinder staan ook netjes allebei schuin omhoog gericht en de kleppen zijn dicht. Dus dat wordt weer vrolijk de kop eraf halen? |
|
|||
|
|||
Quote:
Ik gok op de koppaking. gebroken tussen de 2e en 3e cilinder. |
|
|||
|
|||
nokkenas poelie er goed om opgezet? (raar maar ik probeer mee te denken.)
als het de koppakking is dan is de andere compressie ook wel heel erg laag voor zo'n blok. Ik had 8 a 9 bar op mijn DX destijds en 12 bar bij mij EG motor, die laatste was wel een beetie hoog maar ging supers ..... |
|
||||
|
||||
Klopt ik had hiervoor ook altijd een compressie van rond de 11 op alle 4 de cilinders. (1,5 jaar geleden)
Ik gaat vandaag wel weer wat dingetjes aflopen totdat de kop er echt af moet. |
|
||||
|
||||
Tja, meten is weten. Op de eerste pagina had ik nog het idee dat het aan de ontsteking zou kunnen liggen. 1-3-4-2 is de volgorde. Let ook wel even op of dit ook in de richting van de rotor is. Dus dat de rotor de juiste kant op draait anders heb je 1243..
Ik ben bang de de oorzaak toch iets ernstiger is. (en duurder) succes.