niet aanslaan gti
Ik heb er al eerder een topic over gehad :redface:
In het kort: Golf gti 1.8 dx uit 83. Na motor bijna helemaal uit elkaar te hebben gehaald. (gereviceerde kop bij Bolku gekocht en erop gezet) Div pakkingen etc etc vv. Na alles in elkaar te hebben gezet start die niet. Eerst kreeg ik geen benzine bij de injectoren nu wel, na moneteren van een andere verdeler. Als ik nu volgas geef ploft die wel uit de uitlaat, maar start niet. Krijg ook benzine in de cilinders en heeft een mooie vonk. Nu ben ik toch wel zo'n beetje leeg met mijn ideeen. Nieuw of veranderd: - verdelerkap rotor bougies - andere benzine verdeler Op de benzineverdeler staat het nummer 0438.100.100 op de "nieuwe"staat 0438.100.116 en de verdeler die ik heb gekregen zit wel een extra in/uitgang waar op een leiding zat met hierin een sensor. Kan dit uitmaken? En heeft iemand een idee wat het kan zijn zodat die weer gaat lopen? Groeten rick |
als je ploffen uit de uitlaat krijg is dit meestal een heel verkeerde timing van ontsteking of injectie.
|
De punten hierboven even controleren/afstellen inderdaad. ;)
|
heb je toevallig het verkeerde merkpunt op je nokkenas tandwiel gebruikt? Daar zit namelijk een verschil in van een paar tanden.
|
Bougiekabels wel op de juiste cilinder?
|
Quote:
op 2 cilinders wil ie wel starten en lopen alleen een beetie onbalans :D maar idd een goede opmerking :thumbup: 1-3-4-2 zou de goede volgorde moeten zijn |
Volgorde van de kabels klopt idd. Heb de vraagbaak er ook bij gebruikt etc. en alles gecheckt maja.....
@ sjeesbeest. Dat ga ik vanavond nog even controleren. Maar weet haast zker dat dat ook goed zit. Maar over de verdeler deze is wel iets anders kan dat uitmaken? Of kunnen er meerdere soorten op bevestigd worden? |
Dan heb je er nu een van een K-jet met lambdaregeling opzitten. Die sensor krijgt een signaal als de motor te rijk loopt van lambda via de regelcomputer en verarmt dan het mengsel. Als er geen signaal is dus in jouw geval zou die i.m.o gewoon volledige brandstof geven. Je krijgt wel brandstof op de injectoren..misschien loopt ie nu veel te arm of verzuipt ie dan zou je het co eens af moeten stellen met de inbus in de luchtweger. Ik zelf zit ook sterk aan in iedergeval de ontsteking te zitten en anderzijds distributie. (bij de nokkenas wel de binnenste merktteken gebruikt?) hulpas ook goed gemonteerd? Onsteking een halve slag gedraaid? Enkel dingen waar je even op kunt controleren.
|
Maar die verdeler met lambaregeling zou ik dus wel gewoon kunnen gebruiken?
En ik heb de binnenste merkteken gebruikt. Hulpas is niet los geweest uit het blok evenals de ontsteking. Waar ik zelf ook nog aan zat te denken is de brandstofpomp die te weinig aan bar geeft... Maar dan zou er ook weer geen benzine in de cilinders moeten komen, omdat de injectoren pas opengaan boven een bepaald aantal bar....... |
Quote:
De DX motor is geheel niet in het bezit van welke computer dan ook, en dan zeker geen lambda :confused: Het is gewoon een luchtweger, en een dubbele smoorklep met een bosch k-jettronic systeem. Je moet gewoon ff alle timingspunten controleren en dan ook de eerste cilinder in BDP zetten dan moet ook je rotor naar de eerste cilinder zetten. Ik ben nog steeds van mening dat je nokkenas niet goed staat |
Quote:
Ok, heb je eventueel een tip om dit nogmaals te checken? (beschrijving)? mischien doe ik et steeds verkeerd. Bedankt :thumbup: |
heb je een foto van je benzineverdeler?
Ik mag aannemen dat je de spinnenkop bedoeld, deze heeft een "extra" aansluiting naar de "warmdraairegelaar" die weer naar de koudestartsproeier(injector) gaat. ALs je brandstof krijgt bij je injectoren en je heb goede vonk, dan kan het alleen een kwestie van timing zijn. Als je brandstofdruk te laag zou zijn dan zal de motor geen vermogen hebben maar zeker wel aan willen slaan. |
Ok ik heb nu geen foto van de verdeler die kan ik wel maken. Dan zet ik hem vanavond hier in dit topic.
Groetjes.. |
1e bougie eruit en als de zuiger bijna opweg naar beneden is, dat is het Bovenste Dode Punt. Als je dan je rotor bekijkt zou die ook richting de eerste cilinder moeten staan.
Tis voor mij lang geleden dat ik met zo'n DX gesleuteld heb, maar er staat mij iets van bij dat je een merkteken op het vliegwiel moet gebruiken voor de krukas afstelling, dit teken is 90 graden voor of na het merkteken op je V-snaar poulie. Dit ben ik mij niet helemaal zeker maar er is vast wel iemand die hier wel antwoord op geeft. |
Heb de vraagbaak gevonden :)
Bij het DEmonteren mag de krukas niet in BDP staan !! daarin staat bij het monteren: -Draai nokkenas zo dat het merkteken gelijk valt aan de rand van de cilinderkop. dit merkteken zou de binnenste zijn en dan naar de voorzijde van het blok moeten wijzen. -Zet de krukas in BDP (merkteken vliegwiel) en monteer de v-snaarpoelie op de krukas met 1 bout. Hierbij moet je op de inbouwstand letten, want de v-snaarpoelie heeft een uitsparing en de tandriempoelie heeft een uitsteeksel -Draai de hulpaspoelie zo dat het merkteken samenvalt met het merkteken op de v-snaarpoelie van de krukas -plaats de tandriem en span met de spanrol door deze rechtsom te draaien, riem moet nog 90 graden gedraait kunnen worden met duim en wijsvinger. Controleer de vrijloop van het blok door het blok 2 maal rond te draaien via de krukas bout. Ook alle merktekens controleren na het 2 keer ronddraaien. dus nooit starten als je het niet zeker bent !!... het zijn namelijk geen "vrijloop" blokken, als je het verkeerd doet zitten je kleppen vast in je zuiger. (heb ik 1 keer gehad op de snelweg in duitsland :P ) |
Dat zei ik ook niet er werd gezegd dat hij een `nieuwe`verdeler heeft, daar sloeg het verhaal dus ook op dat is dus niet een van een DX maar van een JH. JH is dus wel lambdageregeld. Anders had hij die extra aansluiting (sensor ) ook niet immers op zn nieuwe verdeler ;) Maar dat staat wel beschreven in mijn vorige reactie. Als er even goed gelezen werd had was het wel duidelijk geweest denk ik
Quote:
|
Houd met het afstellen rekening ermee dat beide kleppen op cilinder 1 op tuimelen staan! De rotor moet recht naar het blok wijzen, dus niet schuin naar cil. 1. Succes ermee
Quote:
|
|
Iemand die mij nog verder op weg kan helpen?
volgende is vanochtend gecheckt! - Rotor staat richting blok (haaks) en ontsteking heb ik naar de rotor gedraaid (streepje op de ontsteking) - dis.tandwiel centerpunten staan allemaal goed. Neem aan dat de nokas ook goed staat, omdat deze maar op 1 manier op de nokastandwiel geplaatst kan worden. - krukastandwiel staat goed, want inkeping in het vliegwiel staat dan gelijk met de bak. - Vonkt en krijgt benzine, accu is vol! en ploft uit de uitlaat. Wil zo nog compressie meten voor de zekerheid. |
rotor moet richting de kerf staan op ontstekingshuis, als je de verdeler kap monteerd wijst de rotor cil. 1 aan.
Het puntje op de poelie van de hulpas moet tegenover het streepje van de poelie van de krukas staan. Dan staat ook het streepje om het vliegwiel in lijn met pijltje in versnellingsbak. En het binnenste puntje van het nokkenas tandwiel staan gelijk aan de bovenste rand van de cilinderkop. Je zou evt. de ontsteking iets kunnen verdraaien en dan proberen of de motor wil aanslaan. Zoniet zou je de brandstof druk kunnen meten en controleren of de opbrengst goed is. grtn yal |
All times are GMT +1. The time now is 19:06. |
Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.